Jeg var i Tokyo for noen år siden. Her er mitt reisebrev med bilder, linker og kart http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der
I loungen i CPH lå det en bok fra SAS som heter OurWorld - en av byene som omtales er TYO. Restauranter, shopping, hvor de lokale går og crew tips.
Har du anledning til å plukke opp en slik, eller vil du ha et "executive summary"?
De har skjønt plastikk, men sin egen plastikk, så for oss fra utlandet må beregne å bruke en del cash, som forøvrig ikke alltid er like lett å få tak i siden det ikke er så mange minibanker som tar vestlige kort, men det finnes en i Roppingi Hills i hvert fall. Så jeg ville tatt med meg litt valuta med før du drar så du har deg dekket litt før du kan få tatt ut der borte.
Restauranter
Beste Sushi: Rainbow Roll - Station: Azabu-Juban
Beste Tonkatsu: Maisen - Staion: Omote-Sando
Local`s choice: Fujimamas - Station Harajuku
Romantisk: Dazzel - Station: Ginza
Power Lunch: T.Y. Harbor - Station: Shinagava
Hot right now: Ahill: Ginza - Station Ginza
Must see (Neighborhoods not to be misses)
Daikanyama - Station: Daikanyama
Shitamachi - Station: Nezy/Nippori
Jiyugaoka - Station: Jiyugaoka
Great sights
Tsukiji Fish Market - Station: Tsukiji
Senso-ji Temple - Station: Asakusa
Akihabara - Station: Akihabara
Tokyo City Hall - Station: Shinjuku
Odaiba - Train:Yurikamome Line
Tips:
Ta enten Airport limosine bus eller The Narita Express fra flyplassen. Koster ca JPY3000. Taxi koster JPY 30.000
Ta gjerne taxi "downtown. Forsøk å ha adressen klar, gjerne på japansk. Subwayen er kanskje det beste alternativ. Husk togene slutter å gå midnatt..... hele subwaynettet er tydligvis "wireless zone"
Jeg sjekket om de hadde det samme da jeg skal i april, men den lå på JPY 27.000. Jeg ser for meg at det kan komme flere gode tilbud fremover med dagens marked.