BA har faktisk totalkjipet seg ned og bruker skoposen som toalettmappe i C. En stund kuttet de også ørepropper og øyemaske. OK for meg siden jeg ikke bruker det/har eget, men det ble det bråk av slik at dette nå blir aktivt tilbudt ved siden av.
Men selvfølgelig er det ingen som velger selskap på bakgrunn at toalettmappen. Men det er heller ingen som utelukkende velger på bakgrunn av:
- champis før take-off
- kvaliteten på mat
- hvorvidt du får tøfler
- antall drikkerunder før middag
- filmutvalget
- størrelsen på dassen
- om det er egen bar/lounge bak i kjærra
- hvilken wiskey som serveres
- om det er pølsefredag i loungen
- om det er stoffkluter istedenfor papirkluter på do
- om det er varme kluter før take off
- om man får pysjamas
- om crew tilbyr Diamond medlemmene sine å velge først fra menyen
- om det er skikkelige smørbrød eller en wrap før landing
- om det finnes Marc de Champagne truffles i tax free utvalget om bord
- om det er skuff til bamsene dine
... Jeg kan holde på ekstremt lenge med dette... Jeg er litt detaljfrik, men kutter her.
Man kan ta bort bit for bit uten at det merkes på produktet som helhet, men en dag går det over kanten og det slår folk at "ooppss... dette er jo ikke C. Dette er eco-extra til prisen av C", og så gidder man ikke betale.
På den andre siden har det vel egentlig allerede skjedd, alt sammen. Bare at prisene gikk ned først og så følger soft-produktet med ned etterpå.
First er vel den nye Business her hos vestlige selskap, og koster nå det C kostet før. Nå betaler jeg sjelden mer enn 15-18k for en r/t i C. i 2007 betalte jeg 30k++. Så jeg forventer jo egentlig ikke det samme heller.
Sånn, da har jeg utført hele diskusjonen alene og konkluderer med at alt går til hundene.
Men gi meg den plastposen tilbake!!!!