Toalettmappe

TGjr

ScanFlyer Blue
Flyr endel SAS buisniss - må si jeg savner de "skikkelige" toalett mappene. Usedvanlig praktisk å gi bort til gjester som har glemt sin egen. Jeg har en som sikkert er 10 år gammel fra Thai, som er meget solid. Hvis noen SAS ansatte leser dette så tror jeg det er ganske lønnsomt å produsere skikkelige toalettmapper som blir gjenbrukt med logo på.
 
Jeg har fremdeles SAS gjennomsiktige 1-liters antiterrortoalettmappe, den var genial.
 
Jeg har fremdeles SAS gjennomsiktige 1-liters antiterrortoalettmappe, den var genial.

Me too...

SAS har faktisk hatt ganske mange helt geniale småting opp igjennom, men de blir jo økset relativt raskt.
 
Jeg har fremdeles SAS gjennomsiktige 1-liters antiterrortoalettmappe, den var genial.


Ikea sin ziplock pose på 1,25l er bedre. Man slipper stappe og etter X antall flyturer har ingen oppdaget at den er større enn en liter
 
Filtmappa er borte, men den nye er ikke stort bedre. Syns heller ikke den blanke plast mappen var så veldig mye å skryte av heller.
Tenk hvis SAS kunne hatt en som var et ørlite hakk bedre - lufthansa har en ganske god en for buisniss som er liten elegant og som rommer det hvertfall gutta i familien trenger. Dog sliter man nok med en hårbørste men det sluttet jeg å reise med for noen år siden.

Jeg bruker sjeldent toalett mappa uansett, men jeg gir de videre til barn som kommer på overaskeleses besøk uten toalettsaker. Tidligere så jeg at disse mappene ble benyttet flere ganger, men nå går de i søpla.
 
Toalettmapper er jo kanskje en gjennstand det er enkelt og kjipe ned på og dermed spare penger, uten at det er en del som pleier avgjøre valg av selskap?
 
BA har faktisk totalkjipet seg ned og bruker skoposen som toalettmappe i C. En stund kuttet de også ørepropper og øyemaske. OK for meg siden jeg ikke bruker det/har eget, men det ble det bråk av slik at dette nå blir aktivt tilbudt ved siden av.

Men selvfølgelig er det ingen som velger selskap på bakgrunn at toalettmappen. Men det er heller ingen som utelukkende velger på bakgrunn av:
- champis før take-off
- kvaliteten på mat
- hvorvidt du får tøfler
- antall drikkerunder før middag
- filmutvalget
- størrelsen på dassen
- om det er egen bar/lounge bak i kjærra
- hvilken wiskey som serveres
- om det er pølsefredag i loungen
- om det er stoffkluter istedenfor papirkluter på do
- om det er varme kluter før take off
- om man får pysjamas
- om crew tilbyr Diamond medlemmene sine å velge først fra menyen
- om det er skikkelige smørbrød eller en wrap før landing
- om det finnes Marc de Champagne truffles i tax free utvalget om bord
- om det er skuff til bamsene dine
... Jeg kan holde på ekstremt lenge med dette... Jeg er litt detaljfrik, men kutter her.

Man kan ta bort bit for bit uten at det merkes på produktet som helhet, men en dag går det over kanten og det slår folk at "ooppss... dette er jo ikke C. Dette er eco-extra til prisen av C", og så gidder man ikke betale.

På den andre siden har det vel egentlig allerede skjedd, alt sammen. Bare at prisene gikk ned først og så følger soft-produktet med ned etterpå.

First er vel den nye Business her hos vestlige selskap, og koster nå det C kostet før. Nå betaler jeg sjelden mer enn 15-18k for en r/t i C. i 2007 betalte jeg 30k++. Så jeg forventer jo egentlig ikke det samme heller.

Sånn, da har jeg utført hele diskusjonen alene og konkluderer med at alt går til hundene.

Men gi meg den plastposen tilbake!!!! :)
 
Man kan ta bort bit for bit uten at det merkes på produktet som helhet, men en dag går det over kanten og det slår folk at "ooppss... dette er jo ikke C. Dette er eco-extra til prisen av C", og så gidder man ikke betale.

Selvsagt, og kunstykket er og finne den gyldne grensen hvor du kutter så mye at folk er akkurat litt misfornøyd, men fortsatt velger deg
 
BA har faktisk totalkjipet seg ned og bruker skoposen som toalettmappe i C. En stund kuttet de også ørepropper og øyemaske. OK for meg siden jeg ikke bruker det/har eget, men det ble det bråk av slik at dette nå blir aktivt tilbudt ved siden av.

Men selvfølgelig er det ingen som velger selskap på bakgrunn at toalettmappen. Men det er heller ingen som utelukkende velger på bakgrunn av:
- champis før take-off
- kvaliteten på mat
- hvorvidt du får tøfler
- antall drikkerunder før middag
- filmutvalget
- størrelsen på dassen
- om det er egen bar/lounge bak i kjærra
- hvilken wiskey som serveres
- om det er pølsefredag i loungen
- om det er stoffkluter istedenfor papirkluter på do
- om det er varme kluter før take off
- om man får pysjamas
- om crew tilbyr Diamond medlemmene sine å velge først fra menyen
- om det er skikkelige smørbrød eller en wrap før landing
- om det finnes Marc de Champagne truffles i tax free utvalget om bord
- om det er skuff til bamsene dine
... Jeg kan holde på ekstremt lenge med dette... Jeg er litt detaljfrik, men kutter her.

Man kan ta bort bit for bit uten at det merkes på produktet som helhet, men en dag går det over kanten og det slår folk at "ooppss... dette er jo ikke C. Dette er eco-extra til prisen av C", og så gidder man ikke betale.

På den andre siden har det vel egentlig allerede skjedd, alt sammen. Bare at prisene gikk ned først og så følger soft-produktet med ned etterpå.

First er vel den nye Business her hos vestlige selskap, og koster nå det C kostet før. Nå betaler jeg sjelden mer enn 15-18k for en r/t i C. i 2007 betalte jeg 30k++. Så jeg forventer jo egentlig ikke det samme heller.

Sånn, da har jeg utført hele diskusjonen alene og konkluderer med at alt går til hundene.

Men gi meg den plastposen tilbake!!!! :)

Har du framlagt denne teksten for elefnaten?
 
Selvsagt, og kunstykket er og finne den gyldne grensen hvor du kutter så mye at folk er akkurat litt misfornøyd, men fortsatt velger deg

Ja... eller at de er akkurat så fornøyde at de velger deg foran konkurrenten. Jeg skal til USA om 6 uker. United og SAS kostet det samme OSL-EWR i C. Jeg valgte United.

Har du framlagt denne teksten for elefnaten?

Han er tydeligere. Enten er det skuff og Club Kitchen eller så kan det til hel.... være
 
Ja - hva er forskjellen - jeg syns jo f.eks at Premium economy hos Thai er bedre enn SAS buisniss. Neste tur via BKK forsøker jeg Thai Buisniss fra CPH - forventningsfull ! Dog tror jeg dette ikke er så bra som jeg håper.

SAS derimot har desverre kuttet seg til benet - ref listen nevnt over.

Skulle gjerne sett at SAS så verdien av slike småting som toalett mappen som varer. Jeg er så gammel så jeg husker den lille klesklypen du fikk på Europeiske flighter - genialt da de fleste "glemte" å ta den bordt for å vise at de fløy foran i flyet.

Skoposene var også geniale - bruker mine gamle skoposer den dag i dag.

Ellers tror jeg at en med fordel kunne brukt penger på ting som reisedokument holder - pass cover +++ for de forskjellige medlemsnivåer i Eurobonus. Det gjelder å vise verden at de tar litt vare på kundene sine. Det burde jo ikke koste så mye.
 
Ja... eller at de er akkurat så fornøyde at de velger deg foran konkurrenten. Jeg skal til USA om 6 uker. United og SAS kostet det samme OSL-EWR i C. Jeg valgte United

Ja, og de kunne gitt deg en enda kjipere toalettmappe, og du hadde sikkert fortsatt valgt dem ;)
 
Men hiver de inn en klesklype og en sko-pose blir saken andreledes….:)

Skulle gjerne sett at noen SAS ansatte (hvis de er her og leser) kunne tipse oss hvordan dette kan kommuniseres til selskapet. Og/eller om det er andre ting vi savner
 
Dog av den amerikanske oversukrede kjipe typen.....

Døøøøh ...... :old

tr06.jpg
 
Back
Top