Så var det omsider klart for høstens høydepunkt, det første Flyertalk Star Alliance MegaDO hvor det for min del var OSL, TLS og FRA som stod på programmet.
Ankom fra KRS kvelden før og pga en middagsavtale så ble det sent og det var ikke så alt for mange timene jeg fikk på øye før alarmen ringte 05:00. Hadde selvfølgelig ikke pakket , så det ble å finne frem klær og annet nødvendig utstyr, tatt en dusj og få seg en veldig lett frokost før avreise mot Oslo S, i moderns bil, for å plukke opp MartinL og hans "mekanikker" 6:10. Gikk raskt og greit opp mot OSL, og etter å ha parkert på P2, fikk vi jammen ordnet oss et lite tårnbesøk på morgenkvisten.
Kom så til vår egen dedikerte innsjekk 7:15, hvor man traff på andre forummedlemmer, fikk boarding card og kunne bevege oss gjennom security. Boarding på bussen til SAS-hangaren var allerede 7:30, så hørte "final call" mens jeg var på do så satte opp farten og kom meg til gate 37A hvor bussen med de andre stod å ventet.
Bussing over til STS hvor det vel ble en times venting før Condoren landet med deltakerene fra FRA. Her hadde SAS stilt i stand et fint opplegg, med sang, dans, taler og blant annet en 737-700 var blitt rigget i Medevac konfigurasjon.....og jeg som trodde det var de nye sleeper setene til bruk på fakirekspressene
Cockpit
SAS serverte frokost som bestod av Economy Extra matboksen med enten laks eller pasta, samt diverse ting som Kvikk Lunch og lefser
Nødutgangskilien ble også utløst og jammen kom Tommy farende nedover den
Bussing så til fjernpark og man kunne gå ombord i en passende malt Condors D-ABON, som skulle ta oss til TLS i første omgang
Knyttnevetesten ble så foretatt som alltid og ble bestått såvidt på 32F hvor jeg var blitt plassert
Etter en omgang de-ice med både rødt og grønt kliss, ble det så avgang på 01R og man kunne sette nesen sørover
Drikkeservering kom igang og Warsteiner og Glenmorangerie 18yrs er noe man fint kan begynne lunchen med
Ved ankomst TLS fikk vi også til stor jubel oppleve å bli med på en low-pass, som andre har vært inne på. Sjekk andre poster for link til videoen.
Hos Airbus fikk vi ikke ha med kamera, så derfor ingen bilder der, men jeg fikk meg en omvisning på FAL til 380 hvor jeg så LH, EK og AF maskiner under bygging.
Så var det tid for turen til FRA og etter litt "fransk organisering" så fikk man delt ut 220 eller noe slikt boarding card.....kan blant annet si at vedkommende bak skranken brukte "print all" funksjonen og skrev ut alle boardingkortene samtidig, som da måtte finne sine eiere
Opp i luften var det tid for en ny servering og gikk for 2 Warsteiner da.....ein bier, zwei bier:drink
Her blir Tommy intervjuet av et av TV-teamene ombord
Ankom så FRA hvor vi ble sluset rett opp i LHs nye Tower Loung, hvor vi fikk mat og drikki. Ottard XO og Weissbier var ingen dårlig kombinasjon. Etter en stund der stengte loungen og vi ble kastet ut og kunne komme oss til Sheraton hotellet å sjekke inn, før det ble å ta seg nok en øl i baren der.
Ankom fra KRS kvelden før og pga en middagsavtale så ble det sent og det var ikke så alt for mange timene jeg fikk på øye før alarmen ringte 05:00. Hadde selvfølgelig ikke pakket , så det ble å finne frem klær og annet nødvendig utstyr, tatt en dusj og få seg en veldig lett frokost før avreise mot Oslo S, i moderns bil, for å plukke opp MartinL og hans "mekanikker" 6:10. Gikk raskt og greit opp mot OSL, og etter å ha parkert på P2, fikk vi jammen ordnet oss et lite tårnbesøk på morgenkvisten.
Kom så til vår egen dedikerte innsjekk 7:15, hvor man traff på andre forummedlemmer, fikk boarding card og kunne bevege oss gjennom security. Boarding på bussen til SAS-hangaren var allerede 7:30, så hørte "final call" mens jeg var på do så satte opp farten og kom meg til gate 37A hvor bussen med de andre stod å ventet.

Bussing over til STS hvor det vel ble en times venting før Condoren landet med deltakerene fra FRA. Her hadde SAS stilt i stand et fint opplegg, med sang, dans, taler og blant annet en 737-700 var blitt rigget i Medevac konfigurasjon.....og jeg som trodde det var de nye sleeper setene til bruk på fakirekspressene


Cockpit




SAS serverte frokost som bestod av Economy Extra matboksen med enten laks eller pasta, samt diverse ting som Kvikk Lunch og lefser

Nødutgangskilien ble også utløst og jammen kom Tommy farende nedover den

Bussing så til fjernpark og man kunne gå ombord i en passende malt Condors D-ABON, som skulle ta oss til TLS i første omgang

Knyttnevetesten ble så foretatt som alltid og ble bestått såvidt på 32F hvor jeg var blitt plassert

Etter en omgang de-ice med både rødt og grønt kliss, ble det så avgang på 01R og man kunne sette nesen sørover

Drikkeservering kom igang og Warsteiner og Glenmorangerie 18yrs er noe man fint kan begynne lunchen med


Ved ankomst TLS fikk vi også til stor jubel oppleve å bli med på en low-pass, som andre har vært inne på. Sjekk andre poster for link til videoen.
Hos Airbus fikk vi ikke ha med kamera, så derfor ingen bilder der, men jeg fikk meg en omvisning på FAL til 380 hvor jeg så LH, EK og AF maskiner under bygging.
Så var det tid for turen til FRA og etter litt "fransk organisering" så fikk man delt ut 220 eller noe slikt boarding card.....kan blant annet si at vedkommende bak skranken brukte "print all" funksjonen og skrev ut alle boardingkortene samtidig, som da måtte finne sine eiere

Opp i luften var det tid for en ny servering og gikk for 2 Warsteiner da.....ein bier, zwei bier:drink

Her blir Tommy intervjuet av et av TV-teamene ombord

Ankom så FRA hvor vi ble sluset rett opp i LHs nye Tower Loung, hvor vi fikk mat og drikki. Ottard XO og Weissbier var ingen dårlig kombinasjon. Etter en stund der stengte loungen og vi ble kastet ut og kunne komme oss til Sheraton hotellet å sjekke inn, før det ble å ta seg nok en øl i baren der.