Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Man får de samme fordelene enten man betaler med penger eller poeng, ja. Det teller tom. som ett stay (muligens på antall netter også. Har kun bodd en natt totalt på poengbooking)

Netter også (begge teller mot fornying av status)

Hilton Athens. Executive Floor, øverste.. Store flotte nyrenoverte rom. Vinflaske på rommet med fruktfat. også stor vannflaske. Nå ekte gull...^_^

Flott stor luftig lounge med overraskende godt utvalg av mat, øl,vin,sprit...balkong med topp utsikt...

Selvfølgelig free wi-fi, frokost... Og tilgang til noe trim etc greier som jeg selvfølgelig ikke bruker:lol:

Noen som har erfaring med MVP raten? Det er poenggivende rate ikke sant, både grunnpoeng og kvartalsvise promoer? Blir man spurt om noe ved innsjekk vedr. MVP?

Jeg har brukt MVP-raten for 3 opphold (2 ulike hoteller) - har aldri fått noe spørsmål vedr. bruk av den. I tillegg har jeg fått minst de poengene jeg regnet med å få - fikk nok altfor mange poeng en gang, men det snakker man ikke høyt om. :)

Trodde den var ikke aktuell lengre?

Den funka vært fall fint for en måned siden, hadde ørten overnattinger i USA på MVP rate i slutten av mai. De hadde en eller annen promo som var borte før den tid, men MVP raten funket fortsatt. Ble aldri nevnt med et ord ved innsjekk, og jeg som hadde diktet opp grundig bakgrunnshistorie som støttemedlem i den norske olympiske komité og greier...

Enkleste er å bestille på de vanlige websidene til Hilton eller Hhonors. Bruk corporate ID 0560041604 for Hampton, Doubletree, Embassy Suites og N0041604 for Hilton, Hilton Garden Inn, Hilton Grand Vacations Club.

Et tips til de som ev. drar til Spuala Dumpur i Fnatetown og vil bruke HH poeng. Må dit en helg i februar , og de tar kun 10.000 pr natt . Har bodd der og er helt topp og sentralt. Flott restaurantetasje med mye god mat... Som gull blir man så vidt jeg har fått vite, oppgradert til Executive Floor og lounge..

Et tips til de som ev. drar til Spuala Dumpur i Fnatetown og vil bruke HH poeng. Må dit en helg i februar , og de tar kun 10.000 pr natt . Har bodd der og er helt topp og sentralt. Flott restaurantetasje med mye god mat... Som gull blir man så vidt jeg har fått vite, oppgradert til Executive Floor og lounge..

Takk, sånne tips liker jeg.

Finnes det andre smarte plasser å svi av poeng? Enten at det er veldig billig poengpris eller at en gjør en veldig god deal ved å bruke poengene?

Kanskje jeg også skal få oppleve Tommy777 bostandard en gang ved hjelp av poeng, selv om det sikkert ikke holder til mer enn 1 natt :p

Hilton Xian. Oppgradert til executive floor. Greit rom. Fri wifi som man ellers må betale selv på executive. Fikk sjekke inn før 8 om morgenen og spurt om jeg ønsket frokost. Executive lounge var helt tom, lurer på om jeg er den eneste som bor i etasjen.

London Hilton Gatwick Airport: Oppgradering til Executive rom, og loungetilgang for hele familien. Kunne velge mellom frokost der eller i Garden restaurant (for 2 voksne og 2 barn). Fikk uoppfordret sen utsjekk. Gratis internett for alle mulige dippedutter.

Hilton Manhattan East
Hadde booket billigste queen rom med MVP rabatt med kommentar om ønske om king bed hvis mulig. Ved innsjekk hadde de ikke hadde king rom tilgjengelig, så ble ingen upgrade for første gang på et Hilton siden jeg ble juksegull. Ble opplyst om gratis internett og upgrade til full buffet breakfast siden jeg var gull noe som stemte overens med frokosttråden på flyertalk. Rommet var et bøttekott med "utsikt" mot en trang mørk bakgård. Sengen var grei og aircon fungerte så vi klarte en natt her, men fikk avsmak av rommet så avbestilte de tre nettene jeg hadde booket en uke senere.

Waldorf Astoria New York
Et par dager etter utsjekk fra hotellet nevnt øverst hadde prisen på WA plutselig blitt hyggelig, Little League rate ga ytterligere 15% rabatt. Ble oppgradert fra billigste queen rom til litt større king rom. Rommet var fint nok med nyere bad enn forventet, stor seng, men det virket som "overmadrassen" var en dyne som ikke var helt optimalt... Juksegull ga gratis internett, to drinkvouchere på $20 og kunne ta to vannflasker fra minibaren. Spurte om frokost var inkludert siden frokosttråden på flyertalk indikerte at man fikk voucher på kaffe, jus og pastry på Starbucks, men fikk som svar at WA ikke deltok på dette i hhonors programmet. Bor gjerne her igjen, beste beliggenheten på Manhattan.

Dynen ogsaa kjent som featherbed, noe de aller fleste luksushoteller har. Personlig digger jeg det maks og har ogsaa det hjemme (var en vanesak aa bli vant til).

Dine preferanser kan du legge i profilen din (Hilton stoetter kanskje ikke dette??), om ikke, kan man velge putetype og ogsaa velge bort featherbed dersom man ikke oensker det ved bestilling. Man faar ogsaa en epost fra hotellet der de spoer om det er noe du oensker. Det er ogsaa ett greit tidspunkt aa eliminere/velge putetype etc.

Synes det er greit aa ha valget da gummiputer er mye mindre optimalt

Booket nettopp en natt på Conrad Hong Kong. Ser på nettsidene på min HHonors konto at jeg kan stå på standbyliste for oppgradering av rom. Den neste kategorien er allerede huket av for 0 kroner ekstra, så det er greit nok, men det gir ikke tilgang til excetuive lounge ser det ut som. Får man dette ved ankomst ved å ha litt flaks?

Jeg har ikke det fysiske kortet og rekker ikke å få det før avreise, det bør da være registrert i og med at jeg booket med min konto innlogget på hjemmesia til hotellet?

Om erfaringer med Hilton og HH

There are lots of easy ways for you to save your HHonors points, if you act by 01 October 2013:
Stay at any of the 3,000-plus Hilton Worldwide hotels
Earn points with one of our many partners
Purchase HHonors points online
Treat yourself to something special at the Hilton HHonors™ Shopping Mall.

Holder det å booke før 1okt og bo etter?

Får man kort i posten når man blir Silver?

Jepp, ramla ett ned i postkassa mi her hvertfall. Pensjonert hele Hilton-systemet her forøvrig, da en ramla fra Gold til Blue igjen for ikke så lenge siden.

There are lots of easy ways for you to save your HHonors points, if you act by 01 October 2013:
Stay at any of the 3,000-plus Hilton Worldwide hotels
Earn points with one of our many partners
Purchase HHonors points online
Treat yourself to something special at the Hilton HHonors™ Shopping Mall.

Holder det å booke før 1okt og bo etter?

Jeg regner med at dette gjelder forfall av poeng etter 12 mnd inaktivitet. For Hhonors holder det faktisk å booke en award natt og kansellere denne, dobbelsjekk kanselleringsreglene at det er tillatt. Evt. kjøper du 1000 poeng for $12.50, det holder ikke å booke en natt og bo etter så sant det ikke er award.

Sjekk denne linken som tar for seg flere hotellprogram: http://millionmilesecrets.com/2013/01/30/hotel-points-expiration/

Jeg regner med at dette gjelder forfall av poeng etter 12 mnd inaktivitet. For Hhonors holder det faktisk å booke en award natt og kansellere denne, dobbelsjekk kanselleringsreglene at det er tillatt. Evt. kjøper du 1000 poeng for $12.50, det holder ikke å booke en natt og bo etter så sant det ikke er award.

Sjekk denne linken som tar for seg flere hotellprogram: http://millionmilesecrets.com/2013/01/30/hotel-points-expiration/

Takk - jeg sjekket litt mer, og fant ut at jeg kjøper 1000 poeng for 12.5 USD. Det passer utmerket, siden jeg akkurat mangler 1000 poeng for å ta ut tre netter litt senere i høst.

We're sorry we could not process your request. Your credit card was declined. Please check with your credit card company and then re-submit your request at a later date.

Latterlig. Skal kjøpe 1000 poeng for 12.5 USD. Jeg har prøvd med alle tre kortene mine, og får samme beskjed. Skulle nesten tro det var SAS IT som sto bak:colgate:

Latterlig. Skal kjøpe 1000 poeng for 12.5 USD. Jeg har prøvd med alle tre kortene mine, og får samme beskjed. Skulle nesten tro det var SAS IT som sto bak:colgate:

Matchet addressen på kontoen billingaddressen din?

Back