Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Kan se ut som det for Gold lønner seg å bo på Hilton Times Square istedenfor Hilton New York mtp. recognition og frokost, i januar fikk vi full american breakfast, upgrade high floor, vannflasker og drinkvouchere.

Kan se ut som det for Gold lønner seg å bo på Hilton Times Square istedenfor Hilton New York mtp. recognition og frokost, i januar fikk vi full american breakfast, upgrade high floor, vannflasker og drinkvouchere.

Ville egentlig bo der, men de hadde ikke award availability den helgen vi skulle være der. Ellers er det vel greit å notere seg dette til neste gang man er i NYC.

Hilton New York (10.-12.november 2012)
Fint hotell, grei valuta for penga. Brukte 50K HHonors poeng på første natten og betalte andre natten med $'s.

Fikk du HH-poeng for andre natten? Ifølge T&C får man ikke poeng for den betalte natten siden hele oppholdet regnes som reward stay, se under.

Hotel Reward Stays

1. Hotel Reward Stays ("Reward Stays") are hotel stays at hotels within the Hilton Worldwide portfolio with the use of points combined with payment, where available, or a Reward Certificate. If at least one night of the Member's stay is consumed with the use of points, the entire stay is considered a Reward Stay.

12. Members will not earn points or miles for Reward Stays

Hilton Gdansk oppgraderte fra "Hilton guestroom" til "Hilton Deluxe room". Stort rom med fin utsikt over elven. Greit basseng på øverste egt. Fin frokost med godt utvalg, hyggelige ansatte i alle avdelinger. Skal jeg til Gdansk igjen skal jeg utvilsomt bo her.

Har noen erfaring med Conrad New York? "Suite" til 199 USD er slett ikke så verst, og med HHGold er det vel mulig for et oppgradert rom i tillegg. Vil bo på nedre Manhattan, ulempen er kanskje at det er vel langt nede...

Fikk du HH-poeng for andre natten? Ifølge T&C får man ikke poeng for den betalte natten siden hele oppholdet regnes som reward stay, se under.

Ja jeg fikk HH-poeng for natten jeg betalte med cash. Jeg hadde to separate reservasjoner, men samme romkategori booket begge nettene så fikk beholde samme rommet.

Första gången med guldkortet. Hilton Slussen Stockholm. Bokade billigaste rummet på Hilton.com, gjorde ingenting mer med bokningen och fick direkt upgrade till king executive vid incheck. Gratis frukost och tillgång till loungen högst upp med lite dricka och tilltugg.
Vatten på rummet och fick efter en timme choklad och en drink-kupong levererat i dörren.
Tyvärr ingen möjlighet till sen utcheck på grund av fullbokat hotell.

Tack återigen för att det lönar sig att läsa flyprat!

Noen som vet noe om når poeng evt utløper? Er det etter et visst tidsrom eller må man ha et visst antall opphold innen et gitt tidsrom kanskje?

Bare minner om at det ofte er lurt å lese T&C's... ;)

Double Stay Credit: For eligible Any Weekend, Anywhere stays as outlined above, of at least 2 nights, and booked through Hilton Worldwide direct booking channels with valid HHonors membership number, HHonors members will receive a Double Stay Credit, which will count toward tier status only. No Bonus Points will be given.

Det er mulig å booke Any Weekend Anywhere frem tilogmed 31. januar neste år, så her er det faktisk mulig å skaffe seg status frem til 03/15 for halvparten av det som er kravet, såfremt du har minst 2 overnattinger på hvert stay.

Silver - før 4 stays - trenger nå kun 2 stays eller 4 netter istedenfor 10
Gold - før 16 stays - trenger nå kun 8 stays eller 16 netter istedenfor 36
Diamond - før 28 stays - trenger nåkun 14 stays eller 28 netter istedenfor 60

Bare å booke i vei nå :colgate:

Mulig det har vært spurt om før, men får man nye av fordelene som gullmedlem om man bestiller gjennom hotels.com?

Vi har vel kommet frem til at du i utgangspunktet ikke har rett på fordeler ved bestilling gjennom "third-party" sider. Har dog opplevd å få det en gang i Miami. Fattern hadde bestilt gjennom hotels.com(familietur), men jeg gikk ned i resepsjonen rett etter at vi hadde sjekket inn og ga de kortet. Vips ble det gratis nett og frokostkuponger.

Er det ikke bare poeng du ikke får ved third party bestillinger? Resten får man vel?

Er det ikke bare poeng du ikke får ved third party bestillinger? Resten får man vel?

Mulig, men fra ett annet forum finner man følgende svar fra HH på samme spørsmål:

"Thank you for contacting Hilton HHonors.
We appreciate your time to write.

Regarding the reservation made through travel agents or third party websites, HHonors points & benefits are not eligible. Please be advised that points are eligible for bookings via Hilton websites, or through Hilton worldwide reservation centers."

Ser ut som om HHonors 2013 Q1 promo er spikret. Om dette er korrekt, så bør det være store muligheter for å grabbe til seg en haug med poeng. Hvis man i tillegg kombinerer dette med Any Weekend Anywhere-salget som er nå, så får man doble stay credits også (hvis det er mulig å kombinere da, regner med at det er det)

http://www.flyingbluenews.com/earn-...de-double-your-miles-with-hilton-hhonors.html

- doble HH-poeng (eller doble miles)
- ikke noe "minimum stay requirement" eller antall ganger du kan benytte deg av dette
- gyldig fra 7. januar til 31. mars 2013

Mulig, men fra ett annet forum finner man følgende svar fra HH på samme spørsmål:

"Thank you for contacting Hilton HHonors.
We appreciate your time to write.

Regarding the reservation made through travel agents or third party websites, HHonors points & benefits are not eligible. Please be advised that points are eligible for bookings via Hilton websites, or through Hilton worldwide reservation centers."

Ok, da har jeg misforstått.

På mine HHonors-sider står følgende: "Based on points earned this year, your 2013 tier would be Blue."

Men på kortet mitt står det "exp 03/2014".

Hva betyr dette. Mister jeg status ved nyttår? :drunk:

På mine HHonors-sider står følgende: "Based on points earned this year, your 2013 tier would be Blue."

Men på kortet mitt står det "exp 03/2014".

Hva betyr dette. Mister jeg status ved nyttår? :drunk:
Neida, så lenge du fikk status i inneværende opptjeningsår (2012), så gjelder denne påfølgende år (2013) og tilogmed 03/2014. Skal du ha status resten av 2014 med gyldighet til 03/2015, må du tjene opp denne i 2013.

Hvis man er heldig og får status i begynnelsen av opptjeningsåret, så kan man i teorien ha status i 2 hele år. Selv vil jeg ha hatt Diamond i 1 år og 9mnd når det går ut i 03/2014 :colgate:

Back