Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Bodde i Hilton Amsterdam Airport Schiphol hotel fra igår til idag. Oppgradert til executive room med lounge tilgang. Alkoholservering (øl og vin) frem til kl.21:30 mens spritservering fra kl.20 til 21:30. Grei utvalg med fingermat. Varmmat servering frem til kl.20. Gratis vannflaske på 1 liter i rommet. Gratis frokost enten i loungen eller i restauranten, men seff var det mye bedre utvalg av frokost mat i restauranten.

Hilton Orlando nå i helgen: booket to rom som begge ble oppgradert til executive rooms i 18 etasje. Fikk tidlig innsjekk kl 1145, og utsatt utsjekken til kl 1600.

Gratis frokost for alle 4 personer i loungen i 19 etasje (toppetasjen). Denne frokosten var derimot meget skuffende, knapt nok brød eller pålegg, verken egg eller bacon, og generelt stusselige saker.

Var også gratis Hors d'oeuvre i loungen fra 17-19, men dette prøvde vi ikke.

Et fint bassengområdet på hotellet, meget stort og bra treningsstudio, og meget servicemindede og hjelpsomme ansatte.

Hvis du klarer å få deg 4 stays eller 9 netter i løpet av en 90 dagers periode så kan du forlenge HH Gold til mars 2014. Gjorde dette selv nylig på en rundtur i statene, det ble en meget rimelig forlenging av status. PS du trenger ikke vært invitert eller noe sånt, bare å signe opp for dette.

https://www.hiltonhhonors.com/landingpages/mvp.aspx
Registrerte meg og hadde 4 stays i Europa i løpet av en måned. Er det noen mulighet for å sjekke online om oppskriften virket for meg?

Registrerte meg og hadde 4 stays i Europa i løpet av en måned. Er det noen mulighet for å sjekke online om oppskriften virket for meg?

Har ikke lyktes med å finne dette i profilen min, men nå er ikke IT Hilton sin sterke side.. kan sjekkes via mail til MVP teamusaadvantage<at>hilton.com

Rapport fra Hilton Tokyo kommer, er HHGold og skal sjekke inn om 15 timer.... Har vel booket et vanlig 2-manns... Kombinasjon av poeng og noe cash.....

--- oppgradert til exec rom på 37. Etg. Sånvi har loungen rett borti gangen. Kun gratis vann på rommet

Last edited:

Signet opp for Honors Gold i desember 2011. Hvor lenge er statusen gyldig?

Ankom Hilton Istanbul i natt og ble oppgradert til Executive Twin Bed Room. Tilgang til lounge, fıtness-senter og det meste som er. Frokosten ble for övrig inntatt i restauranten - meget flott! Andre gangen jeg bor paa Hilton med Gull-status, og kan ikke klage paa alt man faar med et slikt gullbelagt plastikk-kort :)

Kom akkurat hjem fra en langhelg på Hilton i Dublin (Charlemont). Fire netter ble booket ca en måned i forveien, 109 euro pr natt for pay in advance rate. Takket være hhonors gold ble jeg oppgradert til "club floor" i fjerde etasje uten at jeg helt skjønte greia med det, var jo ingen lounge eller noe sånt. Uansett fint rom med alt man forventer, te/kaffe fasiliteter, strykebrett osv. Fikk to flasker vann, sjokolade og en liten flaske rødvin gratis. Frokost spanderte de også, og denne var svært bra med alt fra havregrynsgrøt til full irish med black pudding for de som har sansen for det. Stort pluss for at frokosten varte til kl 12 lørdag og søndag.

Er det fortsatt mulig å skaffe seg et slikt kort eller er alle veier nå stengt?

Noen som vet hvordan det er med oppgradering, når man har bestillt to rom med gullstatus?

Tviler dog på at jeg får upgrade, siden jeg booker via 3.part.

Hilton O'Hare: Oppgradert til toppetasjen, hvilket betyr god utsikt over rullebanen. Fikk byttet rom fra den ene fløyen til den andre, da det fortsatt lukter røyk der. Selv to år etter det ble røyking forbudt. 2 vannflasker, gratis internet og gratis trening ble også benyttet. Valgte 1000 poeng fremfor frokost da vi dro før den begynte

Doubletree MIA: Booket av AA pga missed connected. Fikk ikke snike i innsjekkingkøen eller fikk noen poeng, men vi ble oppgradert til Club Floor

Noen som vet hvordan det er med oppgradering, når man har bestillt to rom med gullstatus?

Jeg gjorde det på Hilton Köln en gang, så aldri si aldri. Men har du booket via 3dje part er vel sjansene små for oppgradering eller poeng i det hele tatt.

Hilton Singapore på Orchard Road: Bestilte det billigste rommet, men ble oppgradert til større rom på Executive Floor med tilgang til Executive Lounge, pluss gratis frokost og WiFi.

London Hilton on Park Lane: Bestilte billigste romkategori (King Guest Room) under det siste "Flash Sale" som var, ble oppgradert til King Executive Room. Som Diamond-medlem hadde jeg håpet på en oppgradering til en Mayfair Suite som visstnok er vanlig, men kan likevel ikke klage over utsikten mot London Eye fra de høyere etasjene her :colgate:

Loungetilgang er selvsagt inkludert uansett, og det er ganske kjekt her i byen.

Hilton Auckland. Bestilte ifra hotels.com og la inn HH nummer som kommentar uten forventninger(første gang jeg bruker kortet).
Akkuratt sjekket inn og fikk gratis internett,gratis full frokost,2 drikkebonger pr dag (6 til sammen) og oppgradert til harbour view. :)

Booket via hotels.com på Hilton Gatwick. Jeg nevnte denne "forglemmelsen" ved innsjekk og da tok den hyggelige damen (trainee) seg en liten tur i rommet bak for å konferere med en annen person, og kom tilbake og sa at ja det selvsagt ordnet seg med oppgradering og lounge tilgang. Poeng fikk jeg dessverre ikke. Kommer veldig an på hvor det er virker det som.

Bodde på Hilton Mumbai International Airport 2-3.november. Takket være gullkortet mutt ble jeg oppgradert til executive room med frokost i loungen og lounge tilgang generelt. Fikk gratis vannflasker og gratis wifi og.

Minuset var at jeg ankom Hilton hotellet kl.01:30 om natta slik at jeg ikke fikk benyttet meg av loungen om kvelden med gratis drikke og snacks.

Last edited:

Hilton Newark Airport (9.-10.november 2012)
Vi fikk rom i 11. etasje, relativt grei størrelse på rommet til å være et flyplasshotell. Valg mellom 1000 ekstra poeng eller frokost voucher. Gikk for frokosten til meg og reisefølget på 2. Frokostvoucheren gjaldt kun for en expressbuffet, men for $4 ekstra per pers oppgraderte vi til full american.
To vannflasker på rommet ved ankomst.
Helt OK for en natt

Hørte forøvrig ved check-in at de var fullbooket frem til Thanksgiving pga Sandy og strømbruddene, så vi var vel heldige som fikk rom, da vi bestilte en uke i forveien.

Ingen spesiell Gold-recognition.

Hilton New York (10.-12.november 2012)
Fikk rom i 15. etasje noe som kan sies å ikke være veldig høyt oppe, da hotellet har totalt 44 etasjer med gjesterom. Ikke vann eller noe spesielt på rommet.
Frokostvoucher for en expressbuffet her også, men for å få tilgang på full american måtte vi ut med $17 :o Synes det var litt i overkant, særlig med tanke på at det ikke var allverdens med utvalg heller.
Vi fikk late check-out (15.00) noe som passet oss perfekt med tanke på avreise senere på ettermiddagen.
Fint hotell, grei valuta for penga. Brukte 50K HHonors poeng på første natten og betalte andre natten med $'s.

Ingen spesiell Gold-recognition.

Back