Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Mens i Europa finner man jo knapt annet enn Hilton Brand'et. Eneste jeg kommer på å ha sett i farten er Doubletree i Oslo og Hampton by Hilton i Berlin. Men nå bygger jo Hilton rom så det griner etter i Europa, og da får vi sikker se noen billigere alternativer også.
De gangene jeg har bodd på Hilton nå i vår har jeg betalt mellom 89 og 119 euro. Og det synes jeg ikke det er noe å si på. Hampton i Berlin var vel 61 euro.

Merkelig nok har jeg aldri fått spørsmål om jeg vil bytte noen fordeler med ekstra poeng...

Jeg fikk spørsmål i Arctic Club DoubleTree i Seattle om jeg ville bytte gratis frokost mot poeng. Valgte frokosten. :p

Merkelig nok har jeg aldri fått spørsmål om jeg vil bytte noen fordeler med ekstra poeng...

Det er korrekt. Du faar vanligvis ikke spoersmaalet, du velger det i profilen din og de gir deg da det du har som preferanse (regner med at du har frokost).

Jeg forklarte dette litt dumt, jeg ba om aa faa skifte til gratis frokost siden jeg har poeng som preferanse (naar jobben betaler).

Hos HGI har du foelgende valg:

At Hilton Garden Inn® choose from:

Daily complimentary hot cooked-to-order breakfast for you and up to one additional registered hotel guest in the same room each day of your stay
750 HHonors bonus points

Mulig jeg har misforstått, men er ikke frokost VANLIGVIS inkludert i Europa, men nesten aldri i USA?

Mulig jeg har misforstått, men er ikke frokost VANLIGVIS inkludert i Europa, men nesten aldri i USA?

Litt opp og ned ut fra hvilken pris man betaler. Men de fleste amerikanske hotellkjeder i Europa pleier å selge frokost mot ekstra betaling.

Men det kan være litt opp og ned, som sagt.

BF:cool2

I USA er det meste ekstra. Ville ikke bli overrasket om de skulle ha ekstra betalt for at man skal få rom når man har bestilt rom.

Skulle mot formodning "frokost" være inkludert må man regne med at det kun er syntetisk evighetsbrød med syntetisk gummisyltetøy. Juice og kaffe vil koste ekstra og du vil få stukket i hånden en meny hvor du kan bestille skikkelig frokost.

Last edited:

Det er vell uvanlig at frokost er med i prisen i Europa slik jeg har opplevd det. I England derimot har dem disse B&B (bed & breakfast) hotellene hvor du får dem med i pris, men det er gjerne kjipere hoteller.

Jeg har i hvert fall fått inntrykk av at det meste av hoteller man ser på f. eks hotels.com har en egen pris for rom med frokost. o

I USA er det meste ekstra. Ville ikke bli overrasket om de skulle ha ekstra betalt for at man skal få rom når man har bestilt rom.

Skulle mot formodning "frokost" være inkludert må man regne med at det kun er syntetisk evighetsbrød med syntetisk gummisyltetøy. Juice og kaffe vil koste ekstra og du vil få stukket i hånden en meny hvor du kan bestille skikkelig frokost.

Stemmer vel ikke helt.

Hoteller som er i det midterste og laveste sjiktet, har baade internet og frokost inkludert i USA.

80% av Hilton brands sine hoteller har frokost som inkluderer juice, kaffe og te. Paa Hampton Inn kan du ikke oppgradere frokosten din.

Eksempel: 6 Marriott Brands, 4 Points, 4 IHG brands, Hyatt House og hos Hilton:

Paa Embassy Suites, er full frokost og ogsaa Managers Reception med gratis drinker og snacks tilgjengelig daglig for alle gjester.

Paa Hilton Garden Inn har de ikke to alternativer, de har full frokost som koster fra 8-12 dollar og inkluderer alt, inkludert cooked to order mat. Det samme gjelder Doubletree.

Saa her finnes det nok for de fleste.

Internet er gratis hos alle disse brands, her i USA koster det opp til 17 dollar (hoeyeste jeg har funnet) men vanligvis rundt 9.99, noe som europeere ofte tar sinnsyke priser for. Har opplevd helt opp til 30 euro natten for internett.

Det er ett nordisk fenomen at frokost er inkludert stort sett overalt, selv om det har blitt mer vanlig at noen hoteller har rater uten frokost ogsaa i norden.

I Europa varierer det sterkt hva som er inkludert, inkludert frokost og internet.

Det samme gjelder Asia. Men i Asia er frokost og internet er vanligvis ikke inkludert heller.

Fordelen med HH Gold og andre amerikanske lojalitetsprogrammer er at man beloennes med gratis internet, gratis frokost og andre perks over hele fjoela.

Tydelig at det finnes mange varianter. Jeg bodde på to Radisson-hoteller (Nydalen og Gardermoen) i forrige uke og bestilte rom uten frokost, men ble oppgradert på begge. For frokost tror jeg ikke det hadde betydd noe da jeg ikke så noen som sjekket om man hadde bestilt rom med eller uten frokost. Kanskje de oppererer med to priser for å loppe utlendinger?

Det er da faktisk mange hoteller i Norge det ikke er særlig problematisk å valse inn utenfra og spise gratis frokost på!!

bor på hilton garden inn på 8th street I New York I disse dage. God modtagelse ved ankomst, blev reckognized som hh gold og udleveret morgenmadskupon for min ledsager og jeg samt kupon til 2 flasker vand. Morgenmad har en værdi på 18.95 usd per dag og per person. Blev spurgt om jeg hellere ville have 750 point end morgenmad.

Fik rum på 14 etage der vender bagud, så et tip er, bo højt her og sørg for at få et rum væk fra gaden og ulige fra 1411 og opefter.. Værelset er lile, men praktisk og der er internet gratis med wifi. Sidst, men ikke mindst, man er 1 gade fra Broadway og Times Square.. 2 nætter her, endte på 555 usd med taxes (og triple points)

Så hvem av dere er det som har stått som inspirasjonsfigur til dagens WM stripe? :p

FS00021792.jpg

Morgen i Denver og The Curtis ( Doubletree ). God velkomst ,toppetasjen. Velkomstbrev med forkostbonger til buffet to vannflasker ( var to allerede i rommet ).

Er det noen andre promosjoner for tiden enn doble poeng frem til slutten av juni? Synes jeg så noe om 5000 poeng, men finner det ikke igjen.

Ingen upgrade ved Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa :(
Policy her er at man får upgrade, men ingen har de siste 5-årene fått det, har det kommet meg for øret. De gir simpelthen ikke ut suiter. Vi hadde bestilt Junior Suite with sea view. Betalte oss opp til Hilton suite med 40% discount, så det var forsåvidt greit. Fikk gratis middag for tre siden de ikke kunne oppgraderte oss. Kun frokost i VIP-loungen, men den er til gjengjeld ganske OK.
Ellers lite oppmerksomhet å skryte av...

OT så kan jeg si at man kanskje vil velge masse annet her nede enn Hilton. Vi endte opp her kun fordi alt det andre vi egentlig ville bo på var opptatt (sen beslutning om å dra på ferie...)
Alt for mange ekle russere, og de ansatte er alt for dårlige i engelsk. Ikke snakker de andre språk heller... Vel, vel... smaken er som baken. Vi drar nok ikke hit mer, ei heller til Phuket som sådann.

Alt for mange ekle russere, og de ansatte er alt for dårlige i engelsk. Ikke snakker de andre språk heller... Vel, vel... smaken er som baken. Vi drar nok ikke hit mer, ei heller til Phuket som sådann.

Dagens Thailand i et nøtteskall det der! :rolleyes:

Men det er vel sånn med Hilton at de ikke oppgraderer til Suiter med mindre man har minst Diamond vil jeg tro.

Kan ikke se her på forumet heller at noen har blitt oppgradert til suiter. Har lenge lurt på hva som skjer dersom man booker seg direkte til et executive room f.eks.? Eller lønner det seg rett og slett å ta billigste alternativet for så å få opgrade til executive, da man eller ikke har noen sjanse for videre upgrade?

BF:cool2

Jeg er blevet opgraderet til en suite på Hilton i Chicago, men da hotellet er usselt gammelt indrettet, var det ikke fordi det gav så meget, men da en ok view over Parken samt Lake Michigan var der da. Som andre også siger, så er amerikanske Executive Lounges ret så kedelige...

Mht Phuket, jeg har boet der privat og med arbejdet for et par år siden, og beliggenheden er ret så kedeligt, men selve stedet/beliggenhed/pools er jo faktisk helt godt. Kan anbefale Hilton Hua Hin og deres placering og staff, engelskkundskaber (MD der er en dansker), og tingene kører helt godt der og kan anbefale det. Ligger midt i byen, ned til strand og alligevel ret roligt. Men der kommer man så ej heller udover russere...

Kan ikke se her på forumet heller at noen har blitt oppgradert til suiter. Har lenge lurt på hva som skjer dersom man booker seg direkte til et executive room f.eks.?

Jeg har blitt oppgradert til suite på London Park Lane en gang, men det var pga et veldig fullt hotell (og da oppgraderer de vel heller oss gode kunder...;)). Hadde booket et King Deluxe rom (som er hakket over billigste romkategori).

Back