Tips for Ljubljana og Slovenia?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Er det noen som har erfaring med Ljubljana og Slovania?

Er det mere enn gamlebyen og slottet man bør få med seg i selve Ljubljana?
Hvor bør man bo i byen?

Er det verdt å ta en tur til Postojna-hulen, Predjama-slottet, Bled eller Piran?

Jeg vill anbefale deg å booke hotel på forhånd da det fort blir dyrt om man bare møter opp. Det er også stor sjanse for at det er fult da det ikke er spesielt mange hoteller der.

Et par dager i Ljubljana holder fint. Gamlebyen og borgen, pluss en rusletur langs elven er fint. Det er mange hyggelige restauranter og barer.

Jeg er enig med siste taler, bestill rom paa forhaand. Jeg og reisefoelge gjorde det, men vi kom en time etter at vi hadde sagt vi skulle komme og de hadde alt gitt rommet til noen andre. Tiden som ble opplyst var kun indikativ og ment som opplysning, og selv om det var midt paa ettermiddagen talte vi for doeve oerer og maatte gaa derfra da hotellet var fullt. Vi strevde med aa finne et hotell, men det ordnet seg til slutt, men tid ble kastet bort.

Resten av Slovenia har jeg bare kjoert igjennom, men fjellene er vakre og en tur utenfor hovedstaden er verdt det. Reiser du om vinteren er det mulig aa staa paa ski mange steder, f.eks. Maribor og Kranskja Gora.

Trivelig plass, men for meg også for Robert fort ferdig...;). Kom med EZY t/ fra London for en del år siden..

Jeg vill anbefale deg å booke hotel på forhånd da det fort blir dyrt om man bare møter opp. Det er også stor sjanse for at det er fult da det ikke er spesielt mange hoteller der.
Takk for velmenende råd, men amatørferd som å dukke opp uten reservasjon driver jeg ikke med. Har du noen mer spesifikke tips om hvor i byen man bør bo?

Noen som kjenner til noen av stedene utenfor byen som jeg nevner?

Takk for velmenende råd, men amatørferd som å dukke opp uten reservasjon driver jeg ikke med. Har du noen mer spesifikke tips om hvor i byen man bør bo?

Noen som kjenner til noen av stedene utenfor byen som jeg nevner?

Har vært i Postojna-hulen og Piran. Begge stedene var for meg.....njaaaesj... Jeg mener: En hule med stalagmitter og stalagtitter - fort glemt synes nå jeg. Piran er utvilsomt en flott by med italiensk preg, og flott utsikt fra toppen av bymuren.Men igjen...ikke noe uvanlig. De har meget god iskrem dog... ;)

Pris på Ljubljana-rute

Hei. Har sett på ei rute til Ljubljana i haust. For ruta nedanfor skal SAS ha heile *6702 kr* for dei billegaste billettane (SAS Go). Kva i alle dagar er det som gjer desse billettane så langt fram så spenndyre? Er det på grunn av sommarferien? Trur de at det er fordi mange har kjøpt billettar så langt fram, eller har det aldri funnest billege 'ordinære' billettar?

Er det nokon som klarer å trikse med klassane og få ein lågare pris enn dette? Eg kan gjerne bruke ungdomsbillettar dersom det er mogleg å kombinere med resten.

Søndag 3. august:
SK 2869 BGO 18:10 CPH 19:30
SK 8901 CPH 20:40 LJU 22:30 (Adria Airways)

Søndag 17. august:
SK 8900 LJU 18:15 CPH 20:10
SK 2870 CPH 21:00 BGO 22:25 (Adria Airways)

(P.S.: Kan ein moderator flytte dette innlegget til ein eigen tråd? Eg fekk ikkje lov til å opprette ein ny tråd av systemet.)

Last edited:
Re: Pris på Ljubljana-rute

Hei. Har sett på ei rute til Ljubljana i haust. For ruta nedanfor skal SAS ha heile *6702 kr* for dei billegaste billettane (SAS Go). Kva i alle dagar er det som gjer desse billettane så langt fram så spenndyre? Er det på grunn av sommarferien? Trur de at det er fordi mange har kjøpt billettar så langt fram, eller har det aldri funnest billege 'ordinære' billettar?
Da jeg reiste booket jeg med ebookers.no. Å bestille rett fra noen av de 3 flyselskapene som var brukt underveis ville økt prisen kraftig.

Back