Tipp topp torsdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Hjemmekontoret åpnes når første koppen med kaffe er i kroppen. Må ut på hotellkontor litt lenger opp innsendte når vaskehjelpen styrer her hjemme. Ingen større utfordringer for denne dagen. Ha en god en...

God morgen fra Lillestrøm. Siste arbeidsdagen denne uka og tur til Bergen i kveld og Molde i morgen. :) Ha en fin en!

God torsdag fra Eureka hotel, Deira, Dubai

Blir vår siste dag i Dubai før DY tar oss til Oslo i morgen tidlig. Om noen minutter
beveger vi oss de 200 metrene til Metroen for å ta den til Burj Khalifa, der vi har kjøpt billett til avgangen kl 10.30 til utsiktsplatformen i 125te etasje. Verdens 3dje høyeste utsiktsted i en konstruksjon. Da tror det var i Tokyo, kom med et utsikstssted som var enda høyere lagde de et nytt i 148ende etasje. Dette koster oss ca 750 for 2. Gnetne som vi er, droppet vi 148ende etasje, da det ville kostet 2500kr for 2. Da begynner det å nærme seg hva vi har betalt for flybillettene. Senere skal vi se soukene, ta en tur på museet i gamle residensen til Al Makthoum, få tatt os en tur over creeken med en trepram og sikkert få med oss noe mer også. Eurek hotell er det 4de, det minste, eldste og desidert billigste hotellet på turen. Men madrassen er den mist harde. Faktisk bedre en den på Hilton hotellet i RAK.
I går nøt vi livet litte gran på Hilton Garden i RAK, badet i bassenget med 29 grader, før vi kjørte til Hilton Spa and Beach resort, som lå 4min kjøretur inna. Det blåste så det var litt kaldt å sole seg, ikke lov å bade i sjøen pga bølgene og vannet i bassenget var ca 20 grader. Vi var innom den berømte Alkohol sjappa. Der utvalget var mer en det dobbelte av DXB og prisene det halve. Så kjørte vi til Dubai. Tok bilde av et Antonov, tror jeg, som står hensatt på en nedlagt småflyplass i Umm Al Quwin, intil firefelten vi kjørte på, kjørte inn i Aiman, så vi hadde fått med oss alle 7 emirater. Spiste på IKEA, sjekket inn på hotellet, leverte leiebilen som vi hadde kjørt 927km med, stoppet på en restaurant og spiste fried rice til 13 AED var innom et par butikker og kjøpte en I love Dubai T-skjorte for 10AED og slappet av på hotellt.
@ LN-MOW Ser av bildene at det er en L-1011 med blå hale i Fujairah og i RAK er det en med blå og en med hvit og en tynn stripe på siden.

Ha en opplevelses rik dag alle sammen.

God morgen fra Snillfjord. :)

Påfyll av snø ila natten, det liker jeg ikke, men prognosene ser bedre ut etter hvert i dag.

Straks ukens siste arbeidsdag her også, i alle fall etter min plan, men det kan jo alltids skjære seg helt. Neste uke skal man forhåpentligvis få ordnet seg nytt pass også, nærmere 12 år siden sist jeg brukte et slik.

En fortreffelig en ønskes. :)

God morgen fra OSL kantina. 3 morgenen på rad og samme frokost som alltid. 4 kjeks, litt brie, druer, vann og Kappusjino.

Første usikkerhetsmoment unnagjort, nemlig at KL1151 gikk i går. Nå venter nummer 2, nemlig at BA761 lander på tiden så jeg rekker AA videre til USA. 1.30 er litt kort margin i London når man må bytte terminal.

Men vi får se. Nød-elefanten har brakt godt hell så langt. Selv om det ikke er det samme som å reise med selveste masekråka - Fnate - som er i Syden.
499e59a61098e0586737cd6fdf062b2a.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Re: God torsdag fra Eureka hotel, Deira, Dubai

God morgen her fra Alpene. Da var en solid frokost inntatt og vi er klar for bakken. Fondueaften i kveld

Gårsdagen var glimrende og satser på en nesten like bra dag

e6d74b6a28489b5dc3dffdd87cfa7d45.jpg

Ha en fin dag

Blir vår siste dag i Dubai før DY tar oss til Oslo i morgen tidlig..

Får vi en trip report? Tror ikke vi har noen med DY til DXB?

Grompf fra Oslo. Det at det kriblet i halsen viste seg å være sykdom. Så her prøvde man å ta litt hjemmekontor men når det å svare på mail ble et ork fant jeg senga

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

God morgen her fra Alpene. Da var en solid frokost inntatt og vi er klar for bakken.

Meanwhile, i de nordligere tysktalende gemakker, er det full storm med piskende regn, 7 varme, tåke-aktige byger helt ned i skulderhøyde, grått og grått :p

Jeje. Blir innedag på jobben med fleecejakke og kaffekopp :)

Her i sør kan vi skilte med hele 2 plussgrader! Så våren er definitivt på vei.
Ikke var det minusgrader i natt heller så ingen is på bilen og ingen glatte veier. Herrrlich! Måtte bare snøen smelte fortere enn svinnt....

Full dag på kontoret før man skal ut og spise. Det er sånn "spise ute uke" i Krsand denne uken hvor alle restaurantene har retter til mellom 100 og 150 kr, og de som serverer noe med biff er fulle hele tiden. Så vi får se hvor vi får plass i ettermiddag. Lurer faktisk på om jeg skal ta lunsjen ute også i dag......

Nuvel! Får vel jobbe litt først. God det snart er helg! Det skal bli deilig det!

God torsdag ønskes!

Grompf ... kona fikk ikke sove og var oppe flere ganger .. lys av - lys på - lys på - lys av - bikkjer løpende rundt .. så selvfølgelig fikk ikke jeg sove heller.

Velvel - nå er det iallefall lyst .. værgudene lover 25 grader, noe som selv her ikke er helt normalt i februar. Ga opp i natt og skrudde på airconditionen. Busker og kratt har begynt å spire og da er det sikkert like før jeg må ut med gressklipperen også .. dobbelt-grompf.

God torsdag fra Eidsvoll. 2 dagers på Lillehammer er heldigvis ferdig. Grisekaldt der oppe.
Straks OSL og fly hjem. Ha en fin dag :)

Fy FFF! For ein dag. Ute av opponentgrillen! I kveld blir det bobler!!!!

Skål, folkens!

@ LN-MOW Ser av bildene at det er en L-1011 med blå hale i Fujairah og i RAK er det en med blå og en med hvit og en tynn stripe på siden.

.

Den i Fujairah er VP-CGF. Den du så på RAK med stripa var trolig N194AT (uten titler). De to andre har hvitt skrog med blå bunn og blå hale.

N194AT:

N194AT.jpg

De to andre (N162AT og N164AT) ser slik ut:

attachment.php

God morgen her fra Alpene. Da var en solid frokost inntatt og vi er klar for bakken. Fondueaften i kveld

Gårsdagen var glimrende og satser på en nesten like bra dag

e6d74b6a28489b5dc3dffdd87cfa7d45.jpg

Ha en fin dag

Flott å se bilde av godt øl her inne :p godt at noen kommer fra møblerte hjem. Her i vest skinner solen over et snedkledt Bainbridge med mere sne i vente til helgen. Jobb og reise messig ligger på et solid Fnate nivå de neste 6 månedene - første Status Nivå er allerede på plass i løpet av en månded og 737-900ER er min definisjon av Offentlig Transport.

Ha en flott dag med utsikt til et godt glass :D

Blir vår siste dag i Dubai før DY tar oss til Oslo i morgen tidlig. Om noen minutter
beveger vi oss de 200 metrene til Metroen for å ta den til Burj Khalifa, der vi har kjøpt billett til avgangen kl 10.30 til utsiktsplatformen i 125te etasje. Verdens 3dje høyeste utsiktsted i en konstruksjon. Da tror det var i Tokyo, kom med et utsikstssted som var enda høyere lagde de et nytt i 148ende etasje. Dette koster oss ca 750 for 2. Gnetne som vi er, droppet vi 148ende etasje, da det ville kostet 2500kr for 2. Da begynner det å nærme seg hva vi har betalt for flybillettene.
Her må jeg trå til og korrigere litt før dagen er omme. Det var 124. etasje dere slapp inn i. 125 er privat. Og det var verdens 8. høyeste offentlig tilgjengelige utsiktsplattform i et bygg.

1) Ping An Finance Centre, Shenzhen 562 meter
2) Shanghai Tower, Shanghai 561 meter
3) Burj Khalifa 148. etasje, Dubai 555 meter Har vært der
4) Canton Tower, Guangzhou 488 meter Har vært der
5) Lotte World Tower, Seoul 486 meter
6) Abraj Al Bait, Mekka 484 meter
7) Shanghai World Financial Center, Shanghai 474 meter Har vært der
8) Burj Khalifa 124. etasje, Dubai 452 meter Har vært der
9) Tokyo Skytree, Tokyo 451 meter Har vært der
10) CN Tower, Toronto 447 meter Har vært der
11) Willis Tower, Chicago 412 meter Har vert der

Men det er helt riktig at det kostet å få Hollywood treatment høyere opp i bygget.
UcEcU2jtyaWdI8Jn_b-aPW8flNBg2U-KWLCo9OZ-WmtiVljubSuZ96I0q-StDiJj4anUjviGIFORMpANSr7Cv5_gax7a3i22ekCa-DLEPrjUvqTfK_R0sCxTOyyaB_kv7xuylaOOrE5gNXzh5GF364_U06yCR6XPymkn9EHUOIzszAdPXKUkJSlyG6EH5K6GIHkrzjQpT1P6gVr43MtkvN4AellH_oXvRKwoEnAP6Eg9cafB8MT9HTxy70oq0WtNx_H0N5sq6FKINLCVwDFj0cYJ2apKaYrRK89LZSh8VM1j7APZEUkENwD59F6v3nMgKzhD9zeu5UqOivtU_cV9jqZATAee-V45bhD0pscRAMyDIUPW93zP7ML4kJ8ubShm5mCcCVs8HnxY3-1lX3nwB8ypmDOkygKhevBqf3kAB0kqiEe4zqHdtFAGcfq-gDGXnxPkamrvK20ks5Isa0X4CQfAGhC7KSRDmYaTREKuucO_MeqQzbStvTMGNJc1OHJcmBJNDu9Aw3QAKEoai3rzI1nBrp41Okk8GnLVcC3iGUqLJBZl41sao1Y6IimCES8vG2Qz1Bj88NJ7WUR9RTHRMZzC2ZJCQxehC8rpXGNFWfYyqd6lG6TDLEIlcgNcEo4g4R4nwVr4DCSfGSIhbbuRCkoE=w1073-h805-no

bWxAZYeD3mMsBPQEsVv9Gf9V6KsKrf07R75ofawHsJg-pLJU7MtA6hnEvpQ99odw6xj9LuWLCL54WMqebkikLjVrO7Kz08ui_ZkWu1Ubft81Io7u2_pidhLhPMTBhN1FRO3M9flg0woz2zKlIpaTzaS7mtspHMiQROd1x7O92fAL8OIEopuE8QLiTXQz6Oxeiu7UlJzUm2YYXxEA3rjkK8_DrreXiyEx9T1BwCM-Tih25LIX8hPhzsN8fNvq38RSowpRBeRvzVvW_XlNjoNocwpxNz1fmCr--yTv-_xhWanosX74oP9GqPfph4w0BtDu1rWh7fy9EeSzPz3ggfrFxrmgVmbaNQasRbmJ8GIeDFsg1JtKIqxu3zZ88elKD4Afu9hAwHlSLthpinIHwgHQJnJlui4fspRtYe6QuxJO4FkOpeqjRsM6IDy_f9_gSths7IUtxPWlw_7lBmAF1sgIpkFy38XazRSBxu526k2FKibqADKm9kN5q6L7oxF9fJkJ67_rSe8FPfcMbcfiEeJe0pIMlCHmZ-d3_TKA7kOTNQ1tDND79mkfmhFGpeGd-45jqhsMrtQgonQOxhiWvP-CEUCbouywkQ0ugWCruBAa8kVk8whfoH8CuKrNb9sBS6Ip7vIB-2ph7ojtvzl6sDWRC-xO=w1073-h805-no

Dere får nyte resten av dagen.

Last edited:
Back