Tilbud med SQ i business (splittet fra Scoottråden)

janarne101

ScanFlyer Blue
Tilbud med SQ i business (splittet fra Scoottråden)

Sitter og ser på SQ billetter til SIN i påsken på biz for en kompis, to ukers tur.

De har tydeligvis kommet ned i pris, i hvertfall på Ebookers. Helt nede i 22150 via CPH, AMS og MUC på noen dager.

Står at de bruker 777 på disse rutene. Noen som vet hvilken verson de bruker på de respektive ovennevnte destinasjonene?

Så kommer det morsomme. Jeg søkte på Orbitz, og fikk da opp en pris på 3251 USD med LX. Går så inn på "flight details", og får en overraskelse. Ikke på turen ut, da den går via BKK til SIN. Men turen hjem går direkte med LX 4311 SIN-ZRH, altså en SQ A380 i biz (LX codeshare) til en hyggelig pris.

Ulempen er jo at man får nesten ni timer i ZRH før man får flight til OSL.

Men for den som får seg en tur i SQ A380 biz kunne det vel allikevel være interessant???

Eller er det blitt mange F US folk her som kanskje ikke synes det høre bra ut?

Re: Singapore planlegger en long-haul LCC - Scoot er navnet

22 000 er absolutt en hyggelig pris for en sånn reise, og 18 000 enda mer! Og når det gjelder ventetid på ZRH - jeg tror faktisk jeg hadde vært villig til å vente de timene. Det blir som en litt kjedelig, litt lang, ulønnet arbeidsdag hvor man egentlig har pause hele dagen. Så da er det jo ikke rart man ikke få lønn. Men for en (forhåpentligvis) minneverdig tur når de ni timene har gått!

Jeg hadde riktignok kun gjort det dersom jeg reiste alene, eller dersom reisefølget var like genuint interessert i fly (og da spesielt A380).

Re: Singapore planlegger en long-haul LCC - Scoot er navnet

De har tydeligvis kommet ned i pris, i hvertfall på Ebookers. Helt nede i 22150 via CPH, AMS og MUC på noen dager.

Står at de bruker 777 på disse rutene. Noen som vet hvilken verson de bruker på de respektive ovennevnte destinasjonene?

-200ER med gammel biz på CPH og AMS, og -300ER på MUC

Re: Tilbud med SQ i business (splittet fra Scoottråden)

Ok, takker.

Da vil vel MUC være å foretrekke. Forresten en grei og koselig flyplass også.

Så kommer det morsomme. Jeg søkte på Orbitz, og fikk da opp en pris på 3251 USD med LX. Går så inn på "flight details", og får en overraskelse. Ikke på turen ut, da den går via BKK til SIN. Men turen hjem går direkte med LX 4311 SIN-ZRH, altså en SQ A380 i biz (LX codeshare) til en hyggelig pris.

Jeg har benyttet denne saken flere ganger med LHR-ZRH-SIN og den kan anbefales.

Ditto er TG sin daglige 340-600 ZRH-BKK codesharet og kan brukes ditto til BKK.

-A

Jeg har benyttet denne saken flere ganger med LHR-ZRH-SIN og den kan anbefales.

Ditto er TG sin daglige 340-600 ZRH-BKK codesharet og kan brukes ditto til BKK.

-A

Er det vanlig TG-C på 340-600, altså 170 graders seter?

Er det vanlig TG-C på 340-600, altså 170 graders seter?

Ja det er det. Fløy den i januar. Men forøvrig positivt overrasket over mat og servicenivå kontra det jeg har opplevd med TG på "Oslo-ruta".

Hmm, høres bra ut. Blir nok en slik i løpet av året, mellom DM turene.

Jeg har prøvd meg frem litt nå gjennom Orbitz med LX til SIN i biz på forskjellige datoer i april. Etter det første søket dukker routingen opp med en pris til rundt USD 3300, men så snart jeg klikker på "Select", så spretter det opp en melding om at prisen nå er ca USD 5000. Sykt irriterende.

Oi, hvis det skjer hver gang, går biz på A380 fløyten, og da er man tilbake på DM i F.

Synd, det var en fin routing og pris.

"Utflyttet" har jo prøvd noenlunde samme routing: "Jeg har benyttet denne saken flere ganger med LHR-ZRH-SIN og den kan anbefales."

Men til hvilken pris?

Har prøvd to påfølgende dager, men ved hvert søk får jeg først samme prisen på 3299$, som endrer seg til 5455$ ved bestilling. Er det bare lokkepris og lureri?
Svært irriterende som det er sagt, og slike ting som får meg til å unngå slike søkemotorer i fremtiden.

Kjør på! A380 i business er verdt 9 timer. Har selv ventet 9 timer i BKK, og da var det economy - men det gikk fort :)

Oi, hvis det skjer hver gang, går biz på A380 fløyten, og da er man tilbake på DM i F.

Synd, det var en fin routing og pris.

"Utflyttet" har jo prøvd noenlunde samme routing: "Jeg har benyttet denne saken flere ganger med LHR-ZRH-SIN og den kan anbefales."

Men til hvilken pris?

Det ser ut som reglene for ZICSWIUK nå luker ut bruk av LX4310-LX4313, så da var denne lukket. :)

-A

Sjekket litt igjen pga mer interessante biz priser med SQ, og fant på Ebookers en mer "hyggelig" pris med A380 på returen fra SIN via FRA:

Utreise to 14. jun Total tid: 14h 5min
Avgang
09.15
Oslo , Norge
Oslo Airport (OSL)
Stopp 1
10.25
København , Danmark
Kastrup (CPH) Terminal 3
Bytt flyselskap. Tid mellom flyene: 0h 55min

SAS Scandinavian Airlines 455
Business Airbus A321
1h 10min Måltid: Mat og drikke inngår
Avgang
11.20
København , Danmark
Kastrup (CPH) Terminal 3
Ankomst
05.20
Singapore , Singapore
Changi airport (SIN)

Singapore Airlines 351
Business Boeing 777
12h 0min Måltid: Mat og drikke inngår
Dette er et nattfly.

Hjemreise ma 25. jun Total tid: 19h 30min
Avgang
23.55
Singapore , Singapore
Changi airport (SIN) Terminal 3
Stopp 1
06.30
Frankfurt , Tyskland
Frankfurt Int'l Airport (FRA) Terminal 1
Bytt flyselskap. Tid mellom flyene: 5h 0min

Singapore Airlines 26
Business Airbus A380
12h 35min Måltid: Mat og drikke inngår
Avgang
11.30
Frankfurt , Tyskland
Frankfurt Int'l Airport (FRA) Terminal 1
Ankomst
13.25
Oslo , Norge
Oslo Airport (OSL)

SAS Scandinavian Airlines 4752
Business Boeing 737
1h 55min Måltid: Mat og drikke inngår

Ser ut som det kan bli en tur i dobbeldekkeren etter hvert! Hvis ikke fler sprekker blir oppdaget da.........

Yup,

men ikke så galt det for å prøve 380'en hos SQ.

Det er jo ikke så lenge siden de lå på 30+.

Blir nok ikke på denne siden av sommeren.

Har noen DM som skal svis av først, he, he.

Back