Til winglet-elskere

OMW

Hvilken flytype hører altså denne lekre saken til?

edit: forminsket litt..

Attachments

• wing.JPG
    wing.JPG
    73.5 KB · Views: 14
Replying to Topic 'Til winglet-elskere'

Originally posted by Savipix

En gulfstream IV eller V?

Nei, det passer ikke, for IV har sånt wing fence, det går helt ut, mens V'en sin winglet ligner ikke. :) Det ligner heller ikke på Lear sine, og jeg får det ikke til å stemme med en Callenger av ymse slaag heller :(

Jeg er amatør på slike ting, men jeg synes vel formen på winglet'en likner litt på en Gulfstream V (men jeg synes ikke det er en perfekt match...):

http://www.airliners.net/open.file/0614047/M/

Så litt på en eldre Gulfstream på rampen i dag, og den er ikke ulik..

Det ser da ut til at vingen er alt for lav og nær bakken til at det kan være en 727 / 737 vel?

Originally posted by ENGM RAMP

Det ser da ut til at vingen er alt for lav og nær bakken til at det kan være en 727 / 737 vel?

Enig,

Kan være G2 med G3 ving.

Global Express eller noe lignende? Men selv det synes jeg virker å være for høyt for å være denne vingen...

Beech 1900?

raytheonb1900d_ave_800.jpg

Nei, ingen Boeing 727, 737 eller liknende. Her en annen vinkel som viser at vingen er for lav til det. Men for de som vil ha en siste sjangse til å drive detektivarbeid før jeg røper det, den ER mest lik varianten på neste post. :up:

Attachments

• wing2.JPG
    wing2.JPG
    99.7 KB · Views: 10

Den er altså svært lik denne synes jeg, det var første som slo meg iallefall.

Attachments

• winglet2.JPG
    winglet2.JPG
    76.4 KB · Views: 15

Hoyden fra bakken til vingen viser at det absolutt ikke er en 757, heller ikke 737 saa det maa vaere en liten biz-jet/prop?

Kanskje en Embraer 145 XR?
embraer145xr.jpg

Gratulerer, Vendia ble vinner av en et par smileypils! :cheers:
Det er en Hawker 800XP med ettermonterte winglets. Nå leveres 850XP som kommer med winglets standard. Wingletsene er laget av Aviation Partners http://www.aviationpartners.com/ som jo også fikk kontrakten til Boeing. Dette var altså cluet til hvorfor de er like.

Back