Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)

Re: Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)

Fantastisk rapport HS-TLD! Digger reiserapportene dine :up:......

Hei CaptainMorgan! Takk for flott tilbakemelding - setter pris på det...:D

Er det lov å spørre hva du betaler for disse reisene?
Eventuelt hvilke kampanjer/award-tickets benyttet du deg av?

Hehe...ja, lov å spørre er det selvsagt - jeg skal til og med svare....;)

Som jeg skrev til Bizflyer litt lengre opp her vedr. denne turen, så var CPH-BKK (t/r) med Thai i Biz på en kampanje via Expedia i Danmark til ca. 16.000,- NOK.

OSL-CPH var 1750,- NOK
BKK-HKT var 1800,- NOK
BKK-SGN var 3000,-NOK ( mener det var ca. 1000,- med VN - ca. 2000,- for QR)

Det skulle gi den nette sum av ca. 22500,- NOK for alle flightene.

Hotell er kjøpt relativt rimelig ift. normalpris på "tidligkjøp" på hotellenes egne hjemmesider. (Har sammenlignet mot bla. Hotels.com, og kom i dette tilfelle bedre ut via hotellenes egne nettsider på tidlig kjøp. Opp til 50% av prisen på enkelte hotell faktisk)

Fantastisk flott rapport :-) veldig bra med mye bilder og korte kommentarer, fikk veldig lyst å reise til Asia igjen :-)

Takk for bra tilbakemelding og for at du leste rkvalvaa! Reiselyst er hyggelig å formidle...;)

Hva lønner det seg av å bruke av cash i Vietnam? De derre dongene som du må en bag med hvis du skal handle eller US dollar?

Vi hadde jo ingen erfaring på dette punktet Hpkris, men tok som nevnt ut VND på flyplassen etter ankomst.
(3 mill. VND tilsvarte ca. 800,- NOK og taxi`en til hotellet skulle ha 800.000,- VND om jeg ikke husker feil - altså rundt 170-180,- NOK)

Alt hva vi kunne se var priset i VND, men ble fortalt at USD også kunne benyttes, ihvertfall på "ordentlige" butikker, hotell etc. I så måte syntes vi at det var det greit å forholde seg til lokal valuta. Det er dog å anbefale en App eller en valutakalkulator, for man kan fort "gå litt i surr"....:D
(spesielt hvis man skal "blande" USD opp i alt dette...tenker da på å kjøpe med USD og få tilbake i VND etc....)

Sedler kom i alt fra 5`(tusen), 10`, 20`, 50`, 100`, 200`og 500`tusen. Dvs. at man kun fikk 6 sedler av 500.000,- når man tok ut 3 millioner VND. (I vårt tilfelle fikk jeg da igjen en 200.000,- seddel etter å ha betalt taxi med 1 mill.) Pengebagen kan derfor legges igjen hjemme - lommebok går fint....;) Forøvrig greit med banker og minibanker rundt om i HCMC.

Last edited:

Fantastisk! Blir bare helt satt ut etter å ha lest gjennom alt dette. Føles som jeg var med på turen :-)
Jeg har vært i Thailand mange ganger selv, og pleier som regel å bo på Sheraton i Sukhumvit når jeg er i Bangkok, men skal prøve Shangri-La for et par netter nå i julen, selv om det da blir lite med Starwood-poeng :-p

Bildenen dine er veldig fine, gjør du noe med bildene før du poster dem her? Hva slags kamera har du?

Gleder meg til din neste reportasje! :-)

Vi hadde jo ingen erfaring på dette punktet Hpkris, men tok som nevnt ut VND på flyplassen etter ankomst.
(3 mill. VND tilsvarte ca. 800,- NOK og taxi`en til hotellet skulle ha 800.000,- VND om jeg ikke husker feil - altså rundt 170-180,- NOK)

Alt hva vi kunne se var priset i VND, men ble fortalt at USD også kunne benyttes, ihvertfall på "ordentlige" butikker, hotell etc. I så måte syntes vi at det var det greit å forholde seg til lokal valuta. Det er dog å anbefale en App eller en valutakalkulator, for man kan fort "gå litt i surr"....:D
(spesielt hvis man skal "blande" USD opp i alt dette...tenker da på å kjøpe med USD og få tilbake i VND etc....)

Sedler kom i alt fra 5`(tusen), 10`, 20`, 50`, 100`, 200`og 500`tusen. Dvs. at man kun fikk 6 sedler av 500.000,- når man tok ut 3 millioner VND. (I vårt tilfelle fikk jeg da igjen en 200.000,- seddel etter å ha betalt taxi med 1 mill.) Pengebagen kan derfor legges igjen hjemme - lommebok går fint....;) Forøvrig greit med banker og minibanker rundt om i HCMC.

Takk for tipset, hørtes nesten ut som Kambodsja ang verdien på valutaen. Kan tenke meg at man går litt i surr hvis man betaler i dollar og får tilbake i dong. :drunk:

Oisann! Fra flyplassen til hotellet i sentrum med taxi koster det max 200 000 VND. Jeg må si 800k for taxi i VN er veldig uvanlig.

Oisann! Fra flyplassen til hotellet i sentrum med taxi koster det max 200 000 VND. Jeg må si 800k for taxi i VN er veldig uvanlig.

Hei igjen akira! Her må jeg bare beklage - og rette litt på meg selv skjønner jeg....:drunk:

Vi tok ikke ordinær taxi grunnet "frykt" for taxi på størrelse med de vi er vant med i fra Thailand. (Vi er store karer, og hadde et par store kofferter med oss i tillegg til damens bagasje....)

Jeg tok kontakt med en skranke etter bagasjeutlevering/ankomsthall som fremsto mer som et Limousine-selskap. Selskapet disponerte bla. Mercedes Sprinter med god plass. Prisen ble oppgitt til 38 USD (800` VND) av representanten i firmaet - som igjen tilsvarer ca. 220,- NOK (ikke 170-180,- NOK som jeg "hoderegnet" meg frem til i tidligere post....;) )

Denne tjenesten er vel normalt "noe" dyrere enn ordinær taxi fra flyplassen vil jeg tro(?)

Meget bra og veldokumentert tr! Høy kvalitet som alle dine TR!

w

Hei igjen akira! Her må jeg bare beklage - og rette litt på meg selv skjønner jeg....:drunk:

Vi tok ikke ordinær taxi grunnet "frykt" for taxi på størrelse med de vi er vant med i fra Thailand. (Vi er store karer, og hadde et par store kofferter med oss i tillegg til damens bagasje....)

Jeg tok kontakt med en skranke etter bagasjeutlevering/ankomsthall som fremsto mer som et Limousine-selskap. Selskapet disponerte bla. Mercedes Sprinter med god plass. Prisen ble oppgitt til 38 USD (800` VND) av representanten i firmaet - som igjen tilsvarer ca. 220,- NOK (ikke 170-180,- NOK som jeg "hoderegnet" meg frem til i tidligere post....;) )

Denne tjenesten er vel normalt "noe" dyrere enn ordinær taxi fra flyplassen vil jeg tro(?)

Da stiller saken seg annerledes :)

Å herlighet! Svært mange bilder tenkte jeg, kan da ikke være mer enn forrige? Tok grundig feil der, hehe, og det er jeg forsåvidt glad for :D Nå har jeg vært i Thailand igjen, samt t.o.m. fått med meg Vietnam. Takk for hjelpen ;)

Jeg ser på din signatur at du har "no upcoming flights", og hadde jeg hatt pengene til det så hadde jeg sponset deg ut på tur selv om jeg selv ikke hadde hatt/tatt tid ;) hehe, du er fantastisk og jeg håper du tar deg tid ved neste anledning også. Det var rett og slett en fryd å lese på en ellers trist, mørk November-dag. YOU GO GIRL ;)

Fantastisk! Blir bare helt satt ut etter å ha lest gjennom alt dette. Føles som jeg var med på turen :-)
Jeg har vært i Thailand mange ganger selv, og pleier som regel å bo på Sheraton i Sukhumvit når jeg er i Bangkok, men skal prøve Shangri-La for et par netter nå i julen, selv om det da blir lite med Starwood-poeng :-p ....

Hei tommyh! Takk for flott tilbakemelding - det settes pris på! :up:

Har aldri selv bodd på Sheraton i Sukhumvit Rd. men har bekjente som sier at dette er et veldig greit hotell med flott standard. Shangri-La har jeg absolutt ingen problemer med å anbefale etter eget besøk - det bør oppleves!

....Bildene dine er veldig fine, gjør du noe med bildene før du poster dem her? Hva slags kamera har du? ....

Kameraet er et "lommekamera" av typen Panasonic Lumix DMC-TZ8, altså ingenting spesielt. Jeg bruker kun lett redigering i det enkle programmet "PhotoScape", og da gjerne autofunksjonene. Er ikke veldig inne i redigering av foto lenger..(dessverre)

Meget bra og veldokumentert tr! Høy kvalitet som alle dine TR!

w

Hei wilhelm! Hyggelig at du likte rapporten denne gangen også - takk for at du leste! :up:

Å herlighet! Svært mange bilder tenkte jeg, kan da ikke være mer enn forrige? Tok grundig feil der, hehe, og det er jeg forsåvidt glad for :D Nå har jeg vært i Thailand igjen, samt t.o.m. fått med meg Vietnam. Takk for hjelpen ;)

Jeg ser på din signatur at du har "no upcoming flights", og hadde jeg hatt pengene til det så hadde jeg sponset deg ut på tur selv om jeg selv ikke hadde hatt/tatt tid ;) hehe, du er fantastisk og jeg håper du tar deg tid ved neste anledning også. Det var rett og slett en fryd å lese på en ellers trist, mørk November-dag. YOU GO GIRL ;)

Haha...ja, var noen bilder å gå igjennom her....:colgate: Er vel uten tvil den rapporten jeg har laget som inneholder flest bilder og har tatt meg lengst tid å ferdigstille, men innsatsen er jo verdt det med så mange flotte tilbakemeldinger...:D

Bra at rapporten "spritet opp" en mørk og trist novemberdag. Takk for at du leste petter380 - og ikke minst takk for hyggelig "sponsetanke"...:up:

Ikke uvanlig mange bilder fra deg, takk for at du tar deg tid til å sortere og nøste opp i alle sammen. Liker også kartene og faktaarkene du legger med.

...men...?

HS-TLD said:
Hadde ingen Loungetilgang på første leg med SAS til CPH. Hyggelig sted å tilbringe en time på.

Hvis du har en billett med avreise samme dag som på en internasjonal flygning på Business med SAS, Widerøe, flyselskap i Star Alliance eller andre samarbeidspartnere, har du adgang til SAS Business Lounge samme dag som avreisen.
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/Adgang/

Ikke uvanlig mange bilder fra deg, takk for at du tar deg tid til å sortere og nøste opp i alle sammen. Liker også kartene og faktaarkene du legger med.....

Hei og takk for tilbakemelding Discus - det setter jeg pris på :up:

...men...?

HS-TLD said:
Hadde ingen Loungetilgang på første leg med SAS til CPH....

Hvis du har en billett med avreise samme dag som på en internasjonal flygning på Business med SAS, Widerøe, flyselskap i Star Alliance eller andre samarbeidspartnere, har du adgang til SAS Business Lounge samme dag som avreisen.

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/Adgang/

Skjønner ikke helt hva du og SAS mener med dette, og mulig jeg er helt idiot i hue litt dum her nå...:drunk:

Er det slik at overnevnte sitat samt du - mener at jeg med økonomibillett hos SAS til CPH kunne fått adgang til loungen på OSL grunnet videreforbindelsen med Thai i business samme dag?

Om så er tilfelle, er dette informasjon jeg ikke hadde kjennskap til i det hele tatt....

Uansett - takk for at du leste!

Skjønner ikke helt hva du og SAS mener med dette, og mulig jeg er helt idiot i hue litt dum her nå...:drunk:

Er det slik at overnevnte sitat samt du - mener at jeg med økonomibillett hos SAS til CPH kunne fått adgang til loungen på OSL grunnet videreforbindelsen med Thai i business samme dag?

Slik jeg tolker det, ja.

Back