Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways

Takk for bra rapport. Bra de har delt C-kabinen i to på 777 flyene. Mer enn seks rader i samme kabin synes jeg blir veldig stressende, etter å f.eks ha prøvd EK A380.

Super rapport så langt, og som vanlig skarpe fine bilder fra den kanten. Litt farlig å dra med Fru SNSK på en slik tur, kan fort bli en dyr vane.:D

Dette er jo en liten hvit løgn av innsjekkingsagenten, da QR har interline ( og dermed bagasjeoverføringsavtale) med 124 ulike flyselskap i følge den oversikten jeg ser på her ...

Høres ut som billettøren har en jobb å gjøre med handling her.

Super rapport så langt, og som vanlig skarpe fine bilder fra den kanten. Litt farlig å dra med Fru SNSK på en slik tur, kan fort bli en dyr vane.:D

Høres ut som billettøren har en jobb å gjøre med handling her.

Har allerede laget en liten kommentar om dette lenger opp. Men en stor jobb er det ikke, GHAen vår gjør stort sett en finfin jobb.

Fantastisk rapport. Du fikk fint dokumentert hvordan det er å reise på biz. Jeg skal ikke si at det ikke fristet med en tur ned til varmere strøk nå.

Er det mulig å spørre om hvor mye du betalte?

Slo til på åpningstilbudet til QR, kr11000 per person tur retur BKK.

Takk for strålende rapport med flotte bilder. Maten ser også veldig bra ut, med unntak av salatbladet som de i mangel på kreativitet tydeligvis mente at måtte være med på hver eneste rett. Var servicen robotaktig som hos Emirates eller mer personlig?

Nå har jeg ikke prøvd Emirates, men jeg syntes ikke dem var robotaktig i det hete tatt. De var ikke vanskelige hvis man hadde noen personlige ønsker osv. Det var f.eks. ikke noe problem å få et måltid på et annet tidspunkt.

Tusen takk for de hyggelige tilbakemeldingene på rapporten.:)

Hjemreisen kommer etterhvert..

Utrolig fine bilder.

Takk for en flott rapport.

Jeg reiser selv til BKK med QR i April (riktignok i Y, ikke i C ..)

KBV-BKK TG242 B777-200 HS-TJD

Etter en herlig uke i Ao Nang var det tid for å sette kursen mot Bangkok.

Vi hadde bestilt transport fra Ao Nang til KBV kl0800.
Det tar ca 40 min ut til KBV. Flyet hadde avgang kl1010.

Thai har tre avganger til BKK om dagen. Mener alle er satt opp med A300-600.
Det var veldig mye folk her denne morgenen, da det også var et charterfly til CPH.

Dette var feriens eneste leg på økonomi.

Denne flighten var det opprinnelig satt opp med A300-600, men jeg så raskt at det var noe større som kom fra BKK denne morgenen.
Det var en av Thai's B777-200 som skulle fly oss den korte turen til BKK.

MUKDAHAN

Jeg vil tro den var satt inn pga høyt belegg, den så helt fullsatt ut.
Thai's B777-200 har 309(30C+279Y) mot 260-248 seter i de 2 versoner av A300 de har.

Vi hadde ikke fått sjekket inn på nett, så det var bare å stille seg i en relativ lang kø på KBV.
Det var 3 innskjekkingskranker her, en for Royal Silk, en for International, og en for oss som bare skulle til BKK(Domestic). Køene i de 2 sistnevnte var omtrent like lange.
De som skulle fly videre internasjonalt fra BKK fikk en liten klistrelapp på seg.

Fikk sendt bagasjen til BKK og fikk utdelt boardingkort.
Vi ble tildelt sete 46D-E som er nesten bakerst i den første økonomikabinen.
Thai har 3+3+3 i B777-200.
Ikke noen skjermer i seterryggen på dette flyet, kun noen i taket.
Det var helt greie seter ok benplass for mine 191cm..

Ellers ikke så mye å si om denne flighten.

Men med kameraet i handbagasjen så ble det jo knipset noen bilder...

Formiddagens ankomster og avganger.

Skilt i avvganshallen

Denne skulle til CPH.

Så var vi kommet oss ombord i flyet. Ok Benplass.

Vi fikk ett teppe da vi syntes det var kjølig ombord.

Kun skjermer i taket.

Like etter takeoff fikk vi en liten matbit og noe å drikke.

B777 har en veldig romslig kabin med stor takhøyde og veldig romslige hattehyller.

Thai's lekre fargekombinasjoner

Utsikten mens man venter på bagasjen i BKK.

Oppsummering:
Behagelig fly
Veldig hyggelig crew ombord
Minus for maten, det var veldig lite.(Men man kan vel ikke forlange mer på 1 times tur).
Artig å fly så stort fly på en så kort tur.

Vi skulle være 2 netter i Bangkok. Amari Watergate var hotellet vi bodde på.

Vi hadde bestilt limousine fra AOT.
Da pleier det å komme en Toyota Camry, men denne gang fikk vi en splitter ny BMW730.

Koster en del mer enn meter taxiene, men de har jeg dårlig erfaring med.

Hotellet ligger i Pratunam som er et shopping distrikt i Bangkok.
Her er det alt fra moderne kjøpesentere til gatemarkeder rett utenfor døren.

Det tok ca 15 min å gå til Chit Lom som var den nærmeste skytrain stasjonen.

Vi var veldig fornøyd med dette 5* hotellet.

BKK-DOH-OSL kommer etterhvert.....

Keep it coming!

Spørsmål: Hva syntes du om to jevnlange turer med mellomlanding midt på natta i DOH, kontra direkterute OSL-BKK?

På en måte ser jeg for meg at det er greit å få brutt opp turen litt. På den andre siden er jo direkteruta raskest ..

Keep it coming!

Spørsmål: Hva syntes du om to jevnlange turer med mellomlanding midt på natta i DOH, kontra direkterute OSL-BKK?

På en måte ser jeg for meg at det er greit å få brutt opp turen litt. På den andre siden er jo direkteruta raskest ..

Hei

Litt vanskelig å svare på det.
Nå har jeg kun flydd økonomi med Thai på direkteruta og kun business med Qatar.

Men hvis Qatar leverer like bra eller bedre enn Thai på økonomi tror jeg jeg ville valgt Qatar. Det vil nok være greit å få delt opp turen med et flybytte i DOH.
Men jeg vet ikke hvordan det er for økonomipassasjerer å bytte fly i DOH.

Hvis man har Thailand som mål så blir den første dagen veldig lang når man ankommer BKK med Thai grytidlig om morgenen.

Det var veldig fint å ankomme BKK ca kl1200, da rekker man flighter videre i Thailand og den første dagen blir ikke så lang.

Det var også behageligere å komme hjem til Norge kl1330 enn før kl0700 som jeg har gjort de gangene jeg har reist med Thai.

En annen mulighet er å fly OSL-DOH-KUL-HKT med Qatar hvis man skal til det sydlige Thailand.

SNSK

Så var det tid for hjemreisen.

Flyet hadde avgang kl0200 så vi var veldig usikre på når vi skulle dra ut til BKK.
Vi fikk ikke late checkout på hotellet, men vi fikk full tilgang til bassengområdet og deres fasiliteter til kl2100.
Disse fasilitetene var meget bra.

Så etter en liten shoppingrunde på formiddagen ble ettermiddagen brukt ved bassenget.

Her nytes feriens siste Singha.

Her utenfor terminalen på BKK.

Vi reiste tidlig ut til BKK og satset på at Qatar hadde noen åpne innskjekkingskranker.

Her hadde vi flaks, QR holdt på å stenge når vi kom.(Mener vi var der ca kl2000).

De trodde først vi var sene ute til en flight som gikk kl2050.
Vet ikke helt om de prøvde og få oss med på den flighten eller ikke. De ordnet og styret veldig og snakket på radioer.
Tilslutt fikk vi beskjed om at vi måtte vente 10min for da åpnet innsjekk for flighten vår i Ho Chi Minh City(Vietnam).
QR flighten går SGN-BKK-DOH.

Vi ventet litt og fikk sjekket inn, fikk boardingkort, fastrackinvitasjon og invitasjon til Royal Silk Lounge.
Vi fikk ikke seter sammen nå(1A og 2J.) men fikk beskjed om at vi fikk nye seter når innsjekk åpnet kl2300.
Vi hadde opprinnelig valgt 2E-F ved bestilling av reisen.

Fikk også boadingkortene for DOH-OSL med de setene vi hadde valgt ved bestilling.

Vi kom oss raskt igjennom sikkerhetskontrollen og passkontrollen, ikke noe kø her.

Vi fant oss en en Thai lounge, leverte invitasjon til dem. Da fikk vi beskjed om at vi egentlig ikke hadde tilgang til Loungen før 3 timer før avgang!
Men siden vi hadde fått invitasjon skulle vi få komme inn.

Desverre ingen bilder fra Loungen.

Der ble tiden brukt til å slappe av og spise litt småretter.

BKK-DOH QR609 B777-300ER A7-BAN

På BKK går man ned en trapp til gaten og der er preboarding. Der lå det klare nye boardingkort med sete 1A-B.:up:

Her var det reserverte seter for businesspassasjerer.

Selve boardingen av flyet begynte med økønomi først pga klargjøring av biz-kabinen.
Boarding for biz begynte like etter og det gikk raskt å komme ombord da det var en egen finger for oss i business.

Så ble den vanlige drinken servert, pysjbestilling og matbestilling gjort.

Menyer

Sete 1A-B var veldig bra. Det gikk fint å komme forbi når B-setet var en seng.

Toalettmappe.

Første måltid på denne flighten bestod av tre retter.

Forretten.

Valgte kyllingsuppe til hovedrett.

Frukt til dessert.

Så noe å sove på.

Bra med innstillingsmuligheter.

Flyruten.

Etter noen timer med god søvn ble vi vekket til frokost.
Fikk et friskt glass appelsinjuice.

Last edited:
Frokostmenyen.

Så ble bordet dekket på igjen.

Også en lett dessert...

Landet i DOH kl0500, litt før rutetid. Her stod det busser klare for å kjøre oss til Premium Terminal.

Fikk knipset et bilde av kabinen på vei ut av flyet.

Noen bilder av flyet tatt på vei inn i bussen.

Enorme motorer.

Oppsummering BKK-DOH:
Meget bra.
De var raske med servering og kabinen ble rask gjort klar for natten.
God mat igjen.
Gode seter som jeg fikk sove godt i.

Doha Premium Transfer Terminal

Samme prosedyre her som på utreisen. Boardingkort videre ble sjekket og vi fikk beskjed om at hadde litt over 2 timer til boardingen startet.
Flyet til Oslo hadde avgang kl0800.

Litt bedre tid her nå enn på utreise.

Legger med noen bilder fra Terminalen.

Veldig enkel terminal, når man kommer inn har man Taxefree til venstre og Gates til høyre.
Opp trappen har man loungene.

Bussgatene.

Veldig fin Lounge. Her pyntet med en glassvegg med rennene vann på.

Fine spottestoler men desverre vent mot bilparkering.

Last edited:
Mener at man ser inn i First Class Loungen bak palmene til høyre.

Noen av morgenens avganger.

Herlig å få seg en dusj etter en nattflight.

Det var meget flotte dusj og toalett fasiliteter.

Her hadde vi lagd oss en liten base..

Likte denne loungen veldig godt. Så ut som det var bra utvalg på mat og drikke.
Fikk desverre ikke prøvd noe mat her da vi fikk en solid frokost på flyet og det var sikkert noe mat å få på Osloflighten.

DOH-OSL kommer en gang...

Last edited:
Super rapport Mr :up:
Jeg var også godt fornøyd med QR da jeg fløy CGK-DOH-OSL i Desember (Rapport avlevert på forumet)

En fantastisk rapport på alle måter, meget detaljert og informativ. Man får reisestemning av den rett og slett. Og hvilke bilder, helt topp. Ser ut til at QR fra OSL er et herlig alternativ ut i verden :)

Mener at man ser inn i First Class Loungen bak palmene til høyre.

Noen av morgenens avganger.

Herlig å få seg en dusj etter en nattflight.

Det var meget flotte dusj og toalett fasiliteter.

Her hadde vi lagd oss en liten base..

Likte denne loungen veldig godt. Så ut som det var bra utvalg på mat og drikke.
Fikk desverre ikke prøvd noe mat her da vi fikk en solid frokost på flyet og det var sikkert noe mat å få på Osloflighten.

DOH-OSL kommer en gang...
Ja, vi venter..:spin

Sånn, mister, nå må du da ha fått ladet opp laptopen og tørket opp etter helgens "party" ;)

Vi fant oss en en Thai lounge, leverte invitasjon til dem. Da fikk vi beskjed om at vi egentlig ikke hadde tilgang til Loungen før 3 timer før avgang!
Snodig - en lounge burde jo være et sted man kan slappe av når man har god tid (mellom flightene). Men det løste seg jo for dere.

Back