Tid på Gardermoen

Polaris

Free Luigi
Tid på Gardermoen

6 eller 7 Juli skal jeg suse nordover fra Oslo, og jeg tenkte først å ta tidligflyet hjem. Men det slo meg at jeg jo kan bruke litt tid på Gardermoen i stedet, kanskje ta en tur ut på den så mye omtalte "vollen"? Hvor mye tid burde jeg i så fall sette av? Tenkte å komme meg hjem senest 22.00ish.

Er det noe spennende å se på mellom 10-17 ? Er det noen forumfolk som er i Oslo 6-7 Juli ( :p ) ?

Og kan noen bestemme om jeg skal fly Norwegian eller SAS, for min siste positive opplevelse med Norwegian har satt meg i en kjip posisjon av ubesluttsomhet. De koster omtrent det samme (50 kr forskjell) og går omtrent på samme tid.

Re: Tid på Gardermoen

Shit goddamn, da har jeg frivillig kjøpt en Norwegianbillett - for første gang! :colgate:

Og jeg sier det bare, får jeg LN-KKF blir jeg ytterst forbanna. Av 40 fly (cirkus?) så nekter jeg å få det individet. Nå skal dere bare se, med min flaks sitter jeg sikkert på Gardis om en drøy mnd og ser KKF skrangle seg til gaten :skep

Så håper jeg det er noen forumsjeler i nærheten av Gardis 7 Juli, jeg vil bort fra terminalbygningen og i friluft for å sjå fly!

Du skal se det går bra om det er LN-KKF eller et av de andre - god tur!

6 juli får du med deg Thai A340-500 som lander ca kl 0700 og drar igjen kl 14.45. :colgate: Bare det er verdt turen til OSL. Mandag er det ikke 747 Korean cargo men den kommer til gjengjeld ppå Tirsdag ca kl 11.40 og går ihgjen 14.20.
Stå gjerne på Vollen -Kart finner du her: http://www.flyspotter.net/index.php?page=oslo-lufthavn

Vindretningen avgjør jo hvilken bane som er i bruk. De bruker normalt å lande på 19R eller 01L .Vollen er ved 19R og er det suvrent beste stedet å stå, men det ligger litt avsides til og du bør ha en bil for å komme deg dit. Det er mulig med buss litt av vegen, også er det ca 1 km å gå inn i skogen.Studer kartet så finner du fram til alle spotterplasser.

Tertit54;388083 Vindretningen avgjør jo hvilken bane som er i bruk. De bruker normalt å lande på 19R eller 01L .Vollen er ved 19R og er det suvrent beste stedet å stå said:
Får nevne det her også, selv om det er nevnt en del andre steder, 01L er stengt for landinger, 19R har ikke ILS. 01L/19R er forkortet med 850m - kilde NOTAM på IPPC
REF AIP SUP 03/09 WIP RWY01L. RWY THR TEMPO DISPLACED 850M. ALL IFR
PROC SUSPENDED. RWY01L NOT AVBL FOR LDG. RWY01L AVBL FOR DEP.
RWY01L/A3 TORA/TODA/ASDA/LDA 2750M : NOTAM ENGM/0076/09

REF AIP SUP 03/09 WIP END OF RWY19R. ILS RWY19R SUSPENDED. RWY19R/A9
TORA/TODA/ASDA/LDA 2750M. RWY 19R/A7 AND RWY19R/C3 TORA/TODA/ASDA
1650M : NOTAM ENGM/0077/09

6 juli får du med deg Thai A340-500 som lander ca kl 0700 og drar igjen kl 14.45. :colgate: Bare det er verdt turen til OSL. Mandag er det ikke 747 Korean cargo men den kommer til gjengjeld ppå Tirsdag ca kl 11.40 og går ihgjen 14.20.
Stå gjerne på Vollen -Kart finner du her: http://www.flyspotter.net/index.php?page=oslo-lufthavn

Vindretningen avgjør jo hvilken bane som er i bruk. De bruker normalt å lande på 19R eller 01L .Vollen er ved 19R og er det suvrent beste stedet å stå, men det ligger litt avsides til og du bør ha en bil for å komme deg dit. Det er mulig med buss litt av vegen, også er det ca 1 km å gå inn i skogen.Studer kartet så finner du fram til alle spotterplasser.

Åhåihåi! Me likes :D

Nå har det seg sånn at Norwegianbilletten gikk til helvete pga tomt kort, og Norwegian viste seg til slutt å være dyrere enn SAS. Så jeg suser hemåt 18.30 den 6 Juli, med SAS... Og med utgangspunkt i avreise fra vollen v/19R ca. 15.00 - er det realistisk å komme seg til Gardermoen, gjennom security og troppe opp på gate, når flyet mitt går 18.30? Føler meg avhengig av at noen kan kjøre meg rundt da, men sånnt går seg alltid til! :)

747'ern får forbli en drøm som er "yet-unseen" :p

Last edited:

Er KKF verre enn andre fly i DY sin flåte da?
KKF er det Norwegian-flyet jeg har reist med flest ganger tror jeg, og ikke har jeg merket noe spesielt med det. KKP derimot... ytterst ubehagelig.

Får nevne det her også, selv om det er nevnt en del andre steder, 01L er stengt for landinger, 19R har ikke ILS. 01L/19R er forkortet med 850m - kilde NOTAM på IPPC

Hvor lenge vil dette vare? Vil trolig være i området selv den 6. etter å ha satt familien på flyet vestover ... går det an å tjuvlåne et par sykler fra SGS tro? ;)

Hvor lenge vil dette vare? Vil trolig være i området selv den 6. etter å ha satt familien på flyet vestover ... går det an å tjuvlåne et par sykler fra SGS tro? ;)

Regner med Torkild ordner med transport..... ;) Bare plag ham :p :p :p

Iflg NOTAM estimert til september:
B) 0906040001 C) 0909142359EST

Du får annonsere spotting så dukker det vel fort opp en eller flere med bil og termos (evt. kjØLe-bag) :lol:

Jepp .. er ikke sikke paa om det blir soendag eller mandag ennaa, saa vi faar se .. kunne egentlig tenkt meg en tur innom SAS-museet ogsaa ..

Er KKF verre enn andre fly i DY sin flåte da?
KKF er det Norwegian-flyet jeg har reist med flest ganger tror jeg, og ikke har jeg merket noe spesielt med det. KKP derimot... ytterst ubehagelig.

Njæ, jeg som har laget meg KKF til "KK FAIL" etter en del lesning og stalking på nett.

KKP er vel den som tidligere var hos cameroon airlines, mao en av Norwegians flyvende likkister? :lol: Hoho. "Tilfeldig" at det var ytterst ubehagelig, eller......?

HEIA mandag, det er da det skjer på Vollen! :cool:

Njæ, jeg som har laget meg KKF til "KK FAIL" etter en del lesning og stalking på nett.

KKP er vel den som tidligere var hos cameroon airlines, mao en av Norwegians flyvende likkister? :lol: Hoho. "Tilfeldig" at det var ytterst ubehagelig, eller......?

HEIA mandag, det er da det skjer på Vollen! :cool:

Flygende likkiste var det ikke langt unna at det ble :lol:. Denne maskinen mangler luftdyser over setene, så det blir lett temmelig varmt og klamt ombord. Tror aldri jeg har svettet slik i mitt liv.

Back