Thomas Cook updates

Ser på Linkedin at OSM søker skandinavisktalende kabinpersonale til Thomas Cook med start i vinterprogrammet. Dette er vel nytt...?

Ser på Linkedin at OSM søker skandinavisktalende kabinpersonale til Thomas Cook med start i vinterprogrammet. Dette er vel nytt...?

Nope, OSM har drevet med rekruttering til Thomas cook både i Skandinavia og Condor, muligens også den nye spanske delen, men er ikke helt sikker.

Nope, OSM har drevet med rekruttering til Thomas cook både i Skandinavia og Condor, muligens også den nye spanske delen, men er ikke helt sikker.

Med mindre jeg misforstår, men er det ikke her snakk om «vinterfugler» for vintersesongen eller er det på fast basis?

Litt off topic kanskje, men litt skryt kan vel ikke skade :-)
Etter å ha hatt besøk av min svoger og hans fru her nede på Kreta i 2 uker så fløy de hjem i går.
Frua lider av ganske alvorlig flyskrekk, noe som ganske kjapt ble fanget opp av kabinpersonalet på DK1025.
Hun fikk da komme inn i cockpit og ble forklart i detalj alt hun lurte på angående både selve flyet, alle de "rare" lydene og alt det tekniske som skjer under avgang og landing med bruk av flaps og spoilers og så videre.
Dette var noe hun satte utrolig stor pris på og hun har nå lagt ut en post på sin facebookside der hun roser mannskapet opp i skyene.
Slike ting varmer !!!

Litt off topic kanskje, men litt skryt kan vel ikke skade :-)
Etter å ha hatt besøk av min svoger og hans fru her nede på Kreta i 2 uker så fløy de hjem i går.
Frua lider av ganske alvorlig flyskrekk, noe som ganske kjapt ble fanget opp av kabinpersonalet på DK1025.
Hun fikk da komme inn i cockpit og ble forklart i detalj alt hun lurte på angående både selve flyet, alle de "rare" lydene og alt det tekniske som skjer under avgang og landing med bruk av flaps og spoilers og så videre.
Dette var noe hun satte utrolig stor pris på og hun har nå lagt ut en post på sin facebookside der hun roser mannskapet opp i skyene.
Slike ting varmer !!!
Hyggelig tilbakemelding. Vil prøve å få videreformidlet det til de rette:-)

tally-ho

Det trengs mer penger, og siste ord virker ikle være sagt her. Så hvem den nordiske delen havner hos eller om reisebyrået og flyselskapet splittes virker være åpent til langt utpå høsten

https://e24.no/boers-og-finans/ving...omas-cook-utvides-med-milliardbeloep/24674663

En kilde med kjennskap til prosessen forteller til E24 at både Fosun og Triton fortsatt er aktive og jobber med budene sine opp mot Thomas Cook. Dermed er det fortsatt høyst uklart hvem som vil ende med å eie Thomas Cook i Norden, og om virksomheten overlever som en integrert del eller om den vil bli splittet opp

Det som virker mest sikkert er at dagens aksjonærer må se mesteparten av investeringen sin tapt

Thomas Cook, som blant annet eier flyselskapet med samme navn og Ving, har nå søkt om konkursbeskyttelse under «Chapter 15» i amerikansk konkurslovgivning.

Ifølge dokumenter som Thomas Cook-konsernet har sendt inn til den føderale konkursdomstolen for sørlige New York har selskapet allerede begjært konkursbeskyttelse i det britiske rettssystemet. Selskapet ønsker i tillegg å få saken inn i det amerikanske rettssystemet.

https://e24.no/naeringsliv/i/rAXnPK/ving-eier-thomas-cook-soeker-konkursbeskyttelse

For å presisere: chapter 15 i amerikansk konkurslov er når er når et utenlandsk selskap søker beskyttelse mot amerikanske investorer. Så ikke totalt forskjellig fra chapter 11.

Uansett: Thomas Cook er i dype problemer, men det er ikke primært flyselskapet som er i problemer. Jeg tror også dette øker sjansen for at både Thomas Cook Scandinavia og Condor bli splittet ut og solgt.

Spekuleres i Britisk presse at det kan være veldig nærme slutten, og at den Scandinaviske delen kan bli solgt ut for å redde restene

.Thomas Cook Group is scrambling to stitch together a last-ditch fire-sale in a bid to stave off collapse and avert the biggest-ever peacetime repatriation of British citizens.

Sky News has learnt that the 178 year-old travel agent has this week been holding emergency talks about a deal to offload its Nordic airline and tour operating units in a desperate attempt to raise cash.

https://news.sky.com/story/thomas-cook-seeks-last-ditch-fire-sale-in-bid-to-avert-collapse-11814043

Er det noen som er interessert i den skandinaviske delen da?
Jeg vet de gjør det bra, selskapet er vel for lite og med godt voksene 330 så roper det vel ikke kjøp meg.
Personlig håper jeg det er noen som vil kjøpe de, for de er veldig fine å reise med :)

Hvis dette skulle gå av dundas, stopper alt da? Forsvinner de ansatte fra hotellene og gjestene våkner opp til tomme frokostbuffeter? Får de i det hele tatt lov til å oppholde seg/sove i tomme hoteller hvis ingen ansatte tvinges igjennom en slags styrt avvikling? Har den norske pakkereiseloven en lignende hjemmel som den britiske med at staten leier inn fly for å få folk hjem? Og kan egentlig europeiske konkurransemyndigheter tillate at TUI da får tilnærmet monopol på pakkereiser i hele Europa?

Tror tråden bør splittes til en ''overlever Thomas cook?'' -tråd, for disse er mye nærmere en konkurs enn det DY noen gang har vært...

Back