Thomas Cook updates

Wamos 747 er satt opp på enkelte Ving-avganger til Gran Canaria, Heraklion, Mallorca, Varna og Kypros i nevnte periode (25/6-7/7).
Mallorca 2.til 9. juli ligger på drøye tusenlappen nå hvis noen skulle kjenne kallet. :) (A330 på returen riktignok)
 
Last edited:
Jeg har tur til LCA 12.07 og har ikke fått noen melding om at det ikke er TCS som skal fly. Så mulig at maskinen er planlagt tilbake da.

Espen
 
Hei! :) Jeg og familien flyr OSL-PMI 9. juli, DK1504, retur 16. juli, DK1505. Har bestilt seter (vindusplasser til barna), men disse gjelder vel kun hvis flightene opereres som planlagt med A333 (VKI?). På en A332 derimot kan man så vidt jeg vet risikere at vindusplassene mangler vindu, noe som hadde vært litt trasig, særlig for de små. Har foreløpig ikke fått noen info om flyendring, så enn så lenge er det vel A333 som gjelder. Noen som vet når faktisk flymaskin blir "spikret" på denne flighten (gitt at det ikke skulle oppstå noen uforutsette snags, bank i bordet)? 747 hadde jo selvsagt vært stas (mest for far ;)), men da er vel man ikke sikret ønskede plasser. Noen med "inside info" her? :)
 
Last edited:
Mulig VKG er tilbake innen den tid. Ligger ihvertfall 333 i schedule. VKI går fortsatt i UK og dansk produksjon skjer med nå med en 767 fra EuroAtlantic og VKH går i Sverige.
 
Mulig VKG er tilbake innen den tid. Ligger ihvertfall 333 i schedule. VKI går fortsatt i UK og dansk produksjon skjer med nå med en 767 fra EuroAtlantic og VKH går i Sverige.

Takk for info! Da krysser jeg fingre for A333 som planlagt! :)
 
Noen som aner hvilken Vamos 747 som blir satt inn?
De har alle 6 forskjellig setekonfig.
Har fått 747 begge veier til HER.
 
Virker som det er mye snag hos TCUK om dagen

I helgen var en Wamos 747 sendt opp til Glasgow for å dekke opp for en syk A330, da den taxet ut blei det oppdaget fuellekasje fra vingen, så den måtte taues tilbake. En annen Wamos 747 kom i stedet for å redde passasjerene, enda ett døgn forsinket.

Faktisk en av de få gangene det har vert tre jumboer samtidig i Glasgow da VS opererer med jumbo i helgene til MCO.
 
Mer stokking .. ‘Club Cock’-321’en er inbound til OSL for å dekke opp for en som skulle kommet fra Jønkøping.

Og 747’en kommer antagelig ved firetiden. Det er satt opp en ferry fra Madrid.
 
Og Wamos 747 som skal dekke over CHQ-flyene får ikke lande på Chania og routes derfor til Heraklion. Er ikke CHQ sertifisert for 747, da?
 
Det er dagens andre tur .. ;)

Litt på sidelinjen, men på lørdager(?) roteres det hele 3 ganger på ett døgn mellom OSL og PMI med A330-maskinell. Slik var det i fjor også. Da begynner vi totalt sett å snakke om masseforflytning.
 
Har selv oversett at OY-VKD (A321) har vært i Tallinn på check siden slutten av april, så det er nok derfor det har flydd en B763(/A346) fra Danmark en stund nå.
 
Nei, den erstatter VKI, som flyr for TC UK.

Aha, men TCAS fløy jo en A333 for TC UK S18 også, så da må TCAS planlagt med en A333 for mye i år, eller hva?
Wamos Air flyr jo for den ene A333 som står i Clark, den andre A333n flyr for TCAS i dag som vanlig. Samt så har det jo vært planlagt i programmet at en A321 fra TC UK skal fly for TCAS S19. Så kan egentlig ikke se noen annen grunn enn at TCAS har planlagt med en A333 for mye, eller så vikarierte B763(/A346) for OY-VKD.
B763/A346 har jo fløyet på ruter som vanligvis flys med A321.
 
Det er jo normalt en 333 basert i DK. Ettersom de drar inn widebodies, vil jeg tro at det er for å erstatte en 333. 346 og 767 er jo overkill for en 321 ...

Men godt mulig du har rett ...
 
Det er jo normalt en 333 basert i DK. Ettersom de drar inn widebodies, vil jeg tro at det er for å erstatte en 333. 346 og 767 er jo overkill for en 321 ...

Men godt mulig du har rett ...



De siste årene har det ikke vært noen 333 basert i DK/CPH i sommersesongen. Den maskinen har vært leid ut til UK, mens Norge og Sverige har hatt en hver
 
Back
Top