Thomas Cook updates

Ser ut som det blir en A332 som blir leid inn nå i starten, så blir den erstattet med 747 senere i juni.
Wamos sin A332 har 327 plasser som betyr litt redusert kapasitet, så trolig derfor den blir byttet ut med 747 når høysesongen starter.

Noen som vet hvilken A332 fra Vamos som leies inn? Ser setekonfigurasjonen varierer på de 6 A332-maskinene de har.
 
VKG går videre til Clark, så da er forhåpentligvis VKI klar. Setter sikkert kursen nordover etter crewrest.
 
Kan bekrefte at det er EC-MNY ja. Helt grei foran rad 8 med 2-4-2 og brukbar plass. Trangere lenger bak med 3-3-3. Greit crew, men mat servering, drikke , kaffe etc gikk særdeles sakte og var dårlig timet.
13e5efe7521b6e65bd4f36d8b18d74d8.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Thomas Cook har leid inn A340-600 fra Maleth-Aero fra Malta.
9H-PGS fløy Billund - Larnaka i dag.

Maleth-Aero fikk denne maskinen levert nå i slutten av mai.
Maskinen ble først levert til Etihad i august 2009.
 
Thomas Cook har leid inn A340-600 fra Maleth-Aero fra Malta.
9H-PGS fløy Billund - Larnaka i dag.

Maleth-Aero fikk denne maskinen levert nå i slutten av mai.
Maskinen ble først levert til Etihad i august 2009.



Med 8 F og 32 C seter blir charteropplevelsen bra får man tro.
Men tviler vel på de bruker de?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvorfor sender TCS sine A330 på tyngre vedlikehold i høysesongen? Eller er det andre årsaker til at de sender to av flyene til Filippinene?

Espen
 
Hvorfor sender TCS sine A330 på tyngre vedlikehold i høysesongen? Eller er det andre årsaker til at de sender to av flyene til Filippinene?

Espen



Nå skulle vel maskinen dit i slutten av april/starten av mai, som vel er lavsesongen for A330 maskinene? Men ble så forsinket langt ut i juni?
 
De har nok kjøpt slots back to back på verkstedet, så da er det veldig dyrt å ikke ha maskin nr 2 stående klar når den første er ferdig.
 
Thomas Cook har leid inn A340-600 fra Maleth-Aero fra Malta.
9H-PGS fløy Billund - Larnaka i dag.

Maleth-Aero fikk denne maskinen levert nå i slutten av mai.
Maskinen ble først levert til Etihad i august 2009.

Har fløyet diverse DK-ruter fra København og Billund.

Både VKG og VKI står nå på Clark. Vi får håpe VKI er klar for å sette snuten nordover.
 
CS-TSU B763 fra EuroAtlantic inn fra Lisboa til CPH som DK4501.
Antagelig et kort oppdrag, da CPH-LPA ble nesten seks timer forsinket ut i dag?
 
Last edited:
CS-TSU B763 fra EuroAtlantic inn fra Lisboa til CPH som DK4501.
Antagelig et kort oppdrag, da CPH-LPA ble nesten seks timer forsinket ut i dag?

Ser ut som EuroAtlantic flyr for dem enda, CS-TKT B763 er på vei fra CPH til AYT.
 
Back
Top