BSSW
Browncoat
Gjør som Speedy og jeg gjorde i desember og legger ut teksten først, så kommer bildene i senere poster.
Bestilte billetten til SEA i september og valgte reiserute SVG-FRA-DEN-SEA og SEA-PDX-FRA-SVG for å få flere flypasser og flytyper på listen. Noe senere på året så fikk jeg en slik ”hyggelig” e-mail om at det hadde vært ruteendring på retur-leg’en og da hadde jeg blitt rutet om ORD istedenfor PDX. Lufthansa har også vært ute med sparekniven… Heldigvis fikk jeg endret reisedato, slik at jeg i tillegg til å få den originale reiseruten også sparte en natt på Sheraton.
En stund senere så oppdaget jeg at det hadde vært flybytte, fra B752 til A320, på DEN-SEA
I slutten av oktober så var jeg en tur i LIS. På den turen mistet jeg enda en flytype (BAe 146-300)
Så plutselig i begynnelsen av desember så tok Speedy og jeg oss en liten tur, hvor jeg da mistet enda en flytype (A340-600).
Så da satt jeg kun igjen med 2 nye flytyper, ut av 5, på turen til SEA. Nemlig EMB-120 og A330-300.
For å tilpasse seg SEA-tid så fort som mulig så valgte jeg å ikke sove natt til avreise. Og i og med at flighten til FRA gikk kl 0610 så gjorde ikke det noe heller.
Prøvde kvelden før å sjekke inn på nettet, selv om jeg egentlig vet at det ikke går, til ingen nytte. Så derfor så ble det å komme seg til SVG tidlig nok til å kunne kapre en 2-seter helt bakerst.
Hadde funnet ut at det skulle være en BAe 146-200 noen dager i forveien så da visste jeg at sete 16A er fint
Hadde tenkt å kjøre fra Egersund i 03 tiden, og ble ikke mer enn 25 min forsinket (godkjent det). Heldigvis så fikk jeg kommet meg av gårde da, 0325 altså, for hvis jeg hadde ventet 20-30 min så hadde jeg nok kommet noe senere til SVG (pun not intended!). For ca 20-30 min etter at jeg hadde passert ett sted mellom Egersund og E39, så var det en som kjørte i fjellveggen der og døde. Og jeg ville sannsynligvis ha vært den første på stedet…
20/1-09 SVG-FRA
D-AEWD BAe 146-200
Sete(r) 16C(A)
Gate 11 LH 3163
Uansett… Da jeg kom til SVG så traff jeg på en tidligere kollega, fra den siste jobben min i Egersund, som også skulle ut å reise via FRA. Vi fikk sjekket inn kofferter og spesial bagasje, og valgte setene 16A og C. Var en gentleman og ga A setet til henne
:colgate:
Det var litt turbulens de først 45 min av flyturen, pluss noe da vi nærmet oss FRA. Maten ble sandwich med skinke, drikke ble OJ og cola. Ikke noe sjokolade som LH/EW pleier å ha
Knyttnevetesten bestått, men pga bord i armlenet så strøk man på hoftetesten (ikke det at jeg satt veldig trangt). Glemte å sjekke kabinfaktor.
Etter ankomst på FRA så var det den vanlige bussturen inn til terminalen hvor jeg hadde en transfertid (TT) på 4-og-en-halv time, mens min ”reisepartner” hadde en TT på ca 5 timer før hun skulle i motsatt retning, først til HKG.
På FRA brukte man tiden til å sitte på McDonald’s og kikke ut vinduet. Og da terrassen åpnet kl 10 så var det en tur ut en liten time. Spanderte selvsagt på damen
Pengene var det verdt for ikke lenge etter så kom KLM’s andre Embraer taxende til stand. Det ble et par
rolleyes
bilder av den maskinen…. Ellers så var det en og annen LH A319/320/321 som landet og tok av… Bilder fra FRA kommer i en senere post. Må nesten legge til at frøkenen synes at jeg tok mange bilder!
20/1-09 FRA-DEN
D-AIHA A340-600
Sete 40A
Gate A58 LH 446
Etter dette så ble det en liten matbit på McDonald’s, før jeg tok Skyline til Terminal 1A hvor flyet mitt til DEN skulle gå fra. Da jeg kom dit så var det en laaang kø som ventet på å bli pre-boardet! Det var bare å stille seg i kø og vente… Etter en god stund så ble det endelig min tur og jeg fikk komme inn i pre-boarding området som var overfylt med folk. Det er tross alt en A346 om skal fylles! Og ikke nok med det… det ble buss til flyet som stod et godt stykke forbi LHT hangaren!
Flyet ble ganske fullt så det ut til, tror over 95%. En forholdsvis vanlig tur over dammen, ikke noe særlig å nevne. Så et par filmer, tv-serier, airshow og hørte på musikk. Fikk duppet av en times tid eller noe slikt. Fikk middag etter T/O og før landing i DEN, valgte kylling på den siste. Husker ikke hva den første var, men bilde i annen post. OJ og cola ble valgt som vanlig. I mellomtiden kunne man stikke bakover og få seg mere drikke. Crewet var også regelmessig rundt å bydde på vann (man kunne selvsagt spørre om å få noe annet som da ville bli brakt til deg).
Grønt kort måtte fylles ut selv om man var registrert i ESTA.
Landet i DEN og så maskinen til Dag J. stående inngjerdet utforbi CO hangaren. Fikk noen bilder av den, men de ble ikke veldig bra. Men man klarer å se hva det er i det minste. Taxet inn til gate A41 og fikk slippe inn i USA
drunk
.
Så var det å få sjekket inn til SEA. Det gikk greit så da var det gjennom sikkerhetskontrollen igjen og hoppe på toget som går mellom A, B og C concoursene. Flyet mitt skulle ikke av gårde før 1759. Og jeg kom vel inn rundt kl 1525, så ikke på klokka. Hadde altså 2-og-en-halv time TT. Tok da toget til Concourse C for å høre med SouthWest om en av de 2 gamle BU maskinene var på stedet eller ville være der ila tiden jeg var der. No such luck…
Fikk derimot bilde av den første private maskinen til å lande på DEN, den 28/2-95, en Learjet 35A. Den henger i taket midt i Concourse C.
20/1-09 DEN-SEA
N436UA A320-200
Sete 8F
Gate B27 UA 407
Etter å ha brukt en del tid der så ble det tur tilbake til Concourse B og en sub og cola før boardingen skulle begynne. Men det ble en technical delay pga en pax hadde hørt en lyd da de landet. Flyet ble trykksatt for å se om de klarte å fremprovosere lyden, men jeg tror ikke de fikk det til.
Fikk sete ved midtgangen da jeg sjekket inn, men spurte på gaten om det var noe ledig vindusete. Var heldig og fikk 8F som er E+. Fikk gratis drikke da vi kom opp på ”cruise”, men det tror jeg alle bak gardinet fikk. Uansett så fikk jeg i hvert fall god beinplass
Hørte på ch 9 hele turen og mener å ha hørt at vi hadde max høyde på FL270 pga det med den lyden. Fikk opplyst at flytiden skulle være ca 2t15min, så noe av forsinkelsen ville bli flydd inn igjen, og vi endte opp med å ”kun” bli ca 45min forsinket inn til SEA som var dekket av tåke. Hørte på ch 9 at det var en RVR på 800 fot da vi landet. Grensen på våres A320 var 300 fot, så vi hadde en del å gå på 
Da var det bare å finne kofferten sin og hoppe på Airport Shuttlebus og komme seg til hotellet. Det gikk greit å komme seg dit og få sjekket inn. Hoppet på heisen og kom seg inn på rom 2109. Var ikke lengre trøtt så jeg fikk kommet meg på nett og lest litt på forumet.
Bestilte billetten til SEA i september og valgte reiserute SVG-FRA-DEN-SEA og SEA-PDX-FRA-SVG for å få flere flypasser og flytyper på listen. Noe senere på året så fikk jeg en slik ”hyggelig” e-mail om at det hadde vært ruteendring på retur-leg’en og da hadde jeg blitt rutet om ORD istedenfor PDX. Lufthansa har også vært ute med sparekniven… Heldigvis fikk jeg endret reisedato, slik at jeg i tillegg til å få den originale reiseruten også sparte en natt på Sheraton.
En stund senere så oppdaget jeg at det hadde vært flybytte, fra B752 til A320, på DEN-SEA

I slutten av oktober så var jeg en tur i LIS. På den turen mistet jeg enda en flytype (BAe 146-300)
Så plutselig i begynnelsen av desember så tok Speedy og jeg oss en liten tur, hvor jeg da mistet enda en flytype (A340-600).
Så da satt jeg kun igjen med 2 nye flytyper, ut av 5, på turen til SEA. Nemlig EMB-120 og A330-300.
For å tilpasse seg SEA-tid så fort som mulig så valgte jeg å ikke sove natt til avreise. Og i og med at flighten til FRA gikk kl 0610 så gjorde ikke det noe heller.
Prøvde kvelden før å sjekke inn på nettet, selv om jeg egentlig vet at det ikke går, til ingen nytte. Så derfor så ble det å komme seg til SVG tidlig nok til å kunne kapre en 2-seter helt bakerst.
Hadde funnet ut at det skulle være en BAe 146-200 noen dager i forveien så da visste jeg at sete 16A er fint

Hadde tenkt å kjøre fra Egersund i 03 tiden, og ble ikke mer enn 25 min forsinket (godkjent det). Heldigvis så fikk jeg kommet meg av gårde da, 0325 altså, for hvis jeg hadde ventet 20-30 min så hadde jeg nok kommet noe senere til SVG (pun not intended!). For ca 20-30 min etter at jeg hadde passert ett sted mellom Egersund og E39, så var det en som kjørte i fjellveggen der og døde. Og jeg ville sannsynligvis ha vært den første på stedet…
20/1-09 SVG-FRA
D-AEWD BAe 146-200
Sete(r) 16C(A)
Gate 11 LH 3163
Uansett… Da jeg kom til SVG så traff jeg på en tidligere kollega, fra den siste jobben min i Egersund, som også skulle ut å reise via FRA. Vi fikk sjekket inn kofferter og spesial bagasje, og valgte setene 16A og C. Var en gentleman og ga A setet til henne

Det var litt turbulens de først 45 min av flyturen, pluss noe da vi nærmet oss FRA. Maten ble sandwich med skinke, drikke ble OJ og cola. Ikke noe sjokolade som LH/EW pleier å ha

Etter ankomst på FRA så var det den vanlige bussturen inn til terminalen hvor jeg hadde en transfertid (TT) på 4-og-en-halv time, mens min ”reisepartner” hadde en TT på ca 5 timer før hun skulle i motsatt retning, først til HKG.
På FRA brukte man tiden til å sitte på McDonald’s og kikke ut vinduet. Og da terrassen åpnet kl 10 så var det en tur ut en liten time. Spanderte selvsagt på damen



20/1-09 FRA-DEN
D-AIHA A340-600
Sete 40A
Gate A58 LH 446
Etter dette så ble det en liten matbit på McDonald’s, før jeg tok Skyline til Terminal 1A hvor flyet mitt til DEN skulle gå fra. Da jeg kom dit så var det en laaang kø som ventet på å bli pre-boardet! Det var bare å stille seg i kø og vente… Etter en god stund så ble det endelig min tur og jeg fikk komme inn i pre-boarding området som var overfylt med folk. Det er tross alt en A346 om skal fylles! Og ikke nok med det… det ble buss til flyet som stod et godt stykke forbi LHT hangaren!
Flyet ble ganske fullt så det ut til, tror over 95%. En forholdsvis vanlig tur over dammen, ikke noe særlig å nevne. Så et par filmer, tv-serier, airshow og hørte på musikk. Fikk duppet av en times tid eller noe slikt. Fikk middag etter T/O og før landing i DEN, valgte kylling på den siste. Husker ikke hva den første var, men bilde i annen post. OJ og cola ble valgt som vanlig. I mellomtiden kunne man stikke bakover og få seg mere drikke. Crewet var også regelmessig rundt å bydde på vann (man kunne selvsagt spørre om å få noe annet som da ville bli brakt til deg).
Grønt kort måtte fylles ut selv om man var registrert i ESTA.
Landet i DEN og så maskinen til Dag J. stående inngjerdet utforbi CO hangaren. Fikk noen bilder av den, men de ble ikke veldig bra. Men man klarer å se hva det er i det minste. Taxet inn til gate A41 og fikk slippe inn i USA


Så var det å få sjekket inn til SEA. Det gikk greit så da var det gjennom sikkerhetskontrollen igjen og hoppe på toget som går mellom A, B og C concoursene. Flyet mitt skulle ikke av gårde før 1759. Og jeg kom vel inn rundt kl 1525, så ikke på klokka. Hadde altså 2-og-en-halv time TT. Tok da toget til Concourse C for å høre med SouthWest om en av de 2 gamle BU maskinene var på stedet eller ville være der ila tiden jeg var der. No such luck…

20/1-09 DEN-SEA
N436UA A320-200
Sete 8F
Gate B27 UA 407
Etter å ha brukt en del tid der så ble det tur tilbake til Concourse B og en sub og cola før boardingen skulle begynne. Men det ble en technical delay pga en pax hadde hørt en lyd da de landet. Flyet ble trykksatt for å se om de klarte å fremprovosere lyden, men jeg tror ikke de fikk det til.
Fikk sete ved midtgangen da jeg sjekket inn, men spurte på gaten om det var noe ledig vindusete. Var heldig og fikk 8F som er E+. Fikk gratis drikke da vi kom opp på ”cruise”, men det tror jeg alle bak gardinet fikk. Uansett så fikk jeg i hvert fall god beinplass


Da var det bare å finne kofferten sin og hoppe på Airport Shuttlebus og komme seg til hotellet. Det gikk greit å komme seg dit og få sjekket inn. Hoppet på heisen og kom seg inn på rom 2109. Var ikke lengre trøtt så jeg fikk kommet meg på nett og lest litt på forumet.
Last edited by a moderator: