The story of a mans journey to The Julebord 2009

Meget bra.. Haaper at Dag har huska aa poste brevet med cash til parkeringsselskapet...
 
Strålende BSSW.......:YES

Men det som overasker meg er at LH har A333 PDX-FRA ! KL-NW-AF har har A332 fra SEA til Europa.. Forklaring...:rolleyes:
 
Takker for alle kommentarer :)

Vulkanen er vel Mt. St. Helens
Hilsen
ole
Tror nok at det stemmer ja ;) :)
Strålende BSSW.......:YES

Men det som overasker meg er at LH har A333 PDX-FRA ! KL-NW-AF har har A332 fra SEA til Europa.. Forklaring...:rolleyes:
Tror nok at det er i ytterkanten på hva en A333 klarer (uten å ha sjekket), men det var ganske lite pax ombord, så kanskje de har byttet fra A343 til A333 for å spare cash? Kanskje noen som vet kan svare?

P.S. har oppdatert litt, bl.a. lagt til bilde
 
Nja, jeg flydde A333 også begge veier, og de var oppsatt på de rutene helt fra bestillingstidspunkt. Vi snakker om en distanse på ca. 5300 miles, noe som vel ikke burde være så stort problem?
 
Flyr de ikke med 333 til SEA og? Vet bl.a. ogn at de flyr (har flydd?) 333 FRA-MCO, og det er vel en omtrent like lang flight..

DSC_4741.jpg

Og ser jeg ikke helt feil, så var det denne (D-AIKE) jeg fløy til og fra MCO. Husker du den natten, Speedy? :p

Ah, minner...
 
Nja, jeg flydde A333 også begge veier, og de var oppsatt på de rutene helt fra bestillingstidspunkt. Vi snakker om en distanse på ca. 5300 miles, noe som vel ikke burde være så stort problem?
Mente det ikke slik Hickok, tenkte mer i retning av at det før ble fløyet med A343, pga range. Og har blitt byttet til A333 pga lite pax, og dermed mere fuel. Ikke ett rent flybytte.

Det stod A333 da jeg booket i september også.
 
Etter å ha sett på Airliners.net sine datasider hvor det står:
Range with 335 pax and reserves 8340km (4500nm) with CF6s, or 8430km (4550nm) with P&W engines, or 8600km (4640nm) with Trents.
A330 longer range version with max passengers range 10,185km (5,500nm).
Så må det da være i ytterkant av range. For ifølge Great Circle Mapper så er distansen FRA-PDX 4542nm, og det er direkte.
 
De flyr vel til PDX de dagene de ikke flyr til SEA, så det er nok samme flyet som går. Nå har vel ikke LH mer enn 221 pax ombord i sine 333, så de drøye 100 færre passasjerene utgjør vel en del ekstra range.
 
Kjempeflott rapport...og absolutt velskrevet! Har du flere bilder fra flyplassen i Denver?
 
Utmerket rapport fra deg Olav :)
Bildene var av meget god kvalitet og EMB120 var et artig innslag. Hva synes du om den flytypen?
Måtte flire litt av det ene matbildet på LH der de har ris til forrett og ris til middag!
Ellers drømte jeg i natt at meg og Tommy777 kranglet mye i SEA og han holdt meg hardt rundt magen. Alt dette pga jeg ville beholde Bergensdialekten og ikke legge om til Østlandsk :D
 
Utmerket rapport fra deg Olav :)
Bildene var av meget god kvalitet og EMB120 var et artig innslag. Hva synes du om den flytypen?
Synes det var koselig å fly denne. Satt for meg selv på 3A, som på denne maskinen i denne konfigen er bulkhead. Fikk ikke strekt ut beina som jeg kunne tenkt meg, men det gjør ikke så mye på en så kort flight.

Så rett ut på propellen, ellers fin utsikt. Skywest som opererer denne flighten polerer motorcowlingene så de reflekterer flyet, stilig.

Fikk en slags "vuggende" følelse på cruise og man kunne kjenne enkelte ganger når rudder ble brukt (kjente at halen gikk ut). Det er noe helt annet enn å fly i en stor wide-body. Som sagt så var det en koselig flight, selv om man søler te...:D

Ellers drømte jeg i natt at meg og Tommy777 kranglet mye i SEA og han holdt meg hardt rundt magen. Alt dette pga jeg ville beholde Bergensdialekten og ikke legge om til Østlandsk :D
Ja.... vet ikke helt hva jeg skal si til det...:8: Tommy har vel ikke akkurat østlandsk dialekt han heller...
 
Back
Top