Thaivake Osl mandag 15.juni

Nå sjekker jeg internett for billetter samtidig som jeg sender melding til fruen og spør om lov....

Da slår jeg opp gamma på søndagskvelden og der har jeg 12 sitteplasser... Bookingen skjer på PM til meg :-) Jeg tar med vedovnen også så vi i beste Thai ånd skal få litt komfor :-) Soving er også tillatt men det blir ikke seng i gamma... Tidspunkt blir vi alle enige om da jeg vil trenge litt hjelp med å sette opp "viploungen" :-)

Last edited:
Dere får ikke bygge så mye at det kommer NOTAM om obstructions :lol: Venter spent på bilder både av flyet og av arrangementet.

Da slår jeg opp gamma på søndagskvelden og der har jeg 12 sitteplasser... Bookingen skjer på PM til meg :-) Jeg tar med vedovnen også så vi i beste Thai ond skal få litt komfor :-) Soving er også tillatt men det blir ikke seng i gamma... Tidspukt blir vi alle enige om da jeg vil trenge litt hjelp med å sette opp "viploungen" :-)

Dette står det respekt av!

Hehe, dere må jo alliere dere med tårnet, så ikke dem sender'n på 01R !

Eller skal dere bygge 2 gammer ?

Er på saken:)

Sendte mail i dag og skal ringe opp kontoret i morgen!

Har du fått noen respons fra Thai-kontoret? Dette må jo være en glimrende sak de kan få pressen til å skrive om i forbindelse med lanseringen av den nye ruten.

Da har jeg blitt oppringt av Hilde i Thai airways Norge.
En særdeles hyggelig samtale som varte i godt over 20 minutter.

Thai Norge feirer 30 års jubileum med sitt kontor i Norge og for de er det en stor annerkjennelse å endelig få ruten til Osl.
Flytypen byr på noen utfordringer, men pågangen er visst upåklagelig. Avgangen på mandag er så godt som fullbooket med noen få plasser igjen.
Mekaniker er også på plass ved Osl og selskapet har den seneste tiden hatt flere representanter innom for å sjekke fasilitetene ved flyplassen.

Jeg skulle hilse å si at de synes at det er utrolig moro at vi tar oss bryet med å reise opp å ta ned maskinen mandag morgen:p

Det skjer mye i forhold til åpningen av ruten, men det er på innsiden av Schengen, med VIP gjester osv. No Scanair med andre ord^_^

Hilde ønsket oss lykke til på mandag og jeg hilste tilbake med det samme på veiene av Scanair.

Da er det bare å vente.........;)

P.S Hun visste godt om Scanair, så det er jo en annerkjennelse i seg selv!

Du nevnte ikke at CO har Scanair på gjestelisten ved viktige arrangement og hendelser da (ref. Discus sitt presseoppdrag for litt siden på Grand Hotel)? Thai burde vel ikke være dårligere :p

Du nevnte ikke at CO har Scanair på gjestelisten ved viktige arrangement og hendelser da (ref. Discus sitt presseoppdrag for litt siden på Grand Hotel)? Thai burde vel ikke være dårligere :p

Får håpe hun leser dette da, å ringer meg opp igjen.

Hei Hilde, vi er klare for noen VIP billetter inn på mandag så ringe meg:D

Hehe, hadde det vært så enkelt. Nei jeg tok ikke kontakt med henne av den grunn, selv om det hadde vært moro!

Det blir nok bra uansett. Flott tiltak!

Så får vi håpe at Thai og andre flyselskap følger CO sitt eksempel og inviterer Scanair på viktige markeringer og hendelser i fremtiden:)

Det skjer mye i forhold til åpningen av ruten, men det er på innsiden av Schengen, med VIP gjester osv. No Scanair med andre ord^_^

P.S Hun visste godt om Scanair, så det er jo en annerkjennelse i seg selv!
Nå skjønner jeg ingenting. Dette er jo helt ulogisk. Er ikke Scanair VIP? Hun sier det jo selv i siste setningen! :)

Mekaniker er også på plass ved Osl og selskapet har den seneste tiden hatt flere representanter innom for å sjekke fasilitetene ved flyplassen.
Ja, jeg forstod det endog som at det er en mekaniker/teknikker som skulle være stasjonert her. Er jo hyggelig i seg selv.

Jeg vil ønske dere en god flyvake dere som er der! Selv ville jeg helt klart prioritert dette om jeg hadde vært i landet, men jeg skal en langhelg til London og kommer hjem først mandag kveld.

Men jeg vill nok vært av dem som heller sto tidlig opp hjemme for å kjøre opppover enn å ligge i telt, det er en annen sak... Men jeg regner med at jeg prøver onsdag morgen eller fredag morgen, etter hvilken dag som passer best med jobben.

Sjansen for 01R er vel absloutt til stede.. men ingen kan vel vite vær og vind for mandag morgen enda....

Fellowship drar i retning vest/sørvest, mens jeg drag i mer sørlig retning - jeg får tenke på dere fra Provence :)

Og yr.no melder at vinden dreier fra nordvest til sør/sørvestlig vind i løpet av natten til mandag, så det blir vel 19R. Ved maks uflaks kan det ble bilrace rundt Gardermoen på mandag morgen ;)
God jakt!

Back