Thailand-tråden

Hoteller Koh Lipe?

Hvilke hoteller er å anbefale på Koh Lipe?
Vurderer sterkt Idyllic Concept Resort. Men må også si det frister å prøve en bungalow gjennom www.castaway-resorts.com

Takker for alle tips og tilbakemeldinger!

Er snakk om datoene 4. - 8. august 2015. Vet det muligens er lavsesong osv, så ønsker ingen synspunkter på det, men mer overnevnte som har med hotellerfaringer å gjøre.

Re: Hoteller Koh Lipe?

Hvilke hoteller er å anbefale på Koh Lipe?
Vurderer sterkt Idyllic Concept Resort. Men må også si det frister å prøve en bungalow gjennom www.castaway-resorts.com

Takker for alle tips og tilbakemeldinger!

Er snakk om datoene 4. - 8. august 2015. Vet det muligens er lavsesong osv, så ønsker ingen synspunkter på det, men mer overnevnte som har med hotellerfaringer å gjøre.

Eg har vore på Koh Lipe 2 forskjellige gonger.
Den eine gongen budde eg på Serendipity Resort, som for all del var veldig romlemantisk, men du blir drittlei av å gå alle trappene i tropevarme :)

Den andre gongen så budde me 2 veker på Idyllic Concept Resort. Anbefales på det STERKASTE. Har alt du treng i umiddelbar nærleik, og ligg på ein forholdsvis "secluded" del av stranda. Vanligvis er eg stor fan av rom med pool access, men på dette hotellet meiner eg det ikkje har noko poeng då det ikkje er snakk om "hovedbassenget", men eit litt kjipare basseng der ingen andre badar uansett.

Og siste godbit.. hvis du sjølv liker eller har kids som likar snorkling, så har du enorme snorklemuligheter rett utanfor resortet. Når det er lavvann kan til og med ein 5-åring trygt vassa/flyta rundt og framleis sjå eit enormt mangfold i fiskeartar.

Castaway har eg ikkje budd på, men har høyrt mykje bra om dette resortet og. Utvendig så ser det bra ut. God tur!

Re: Thailand-tråden

Takker for bra svar!

Skal i tillegg innom Phi Phi Island. Her har jeg kiket på to hotell, nemlig Holiday Inn Resort og Outrigger Phi Phi Island Resort. Ut i fra det som står på nettet er Outrigger finest av de to, men hva mener flypratfolket?

Takker for bra svar!

Skal i tillegg innom Phi Phi Island. Her har jeg kiket på to hotell, nemlig Holiday Inn Resort og Outrigger Phi Phi Island Resort. Ut i fra det som står på nettet er Outrigger finest av de to, men hva mener flypratfolket?

Løfter denne igjen!

Anyone?

Takker for bra svar!

Eg har sjølv budd på Phi Phi Island. Den gang på Viking Nature Resort. Ok resort, men eit godt stykke unna "sentrum".

Men, kor trist det enn høyres ut så ville eg eigentleg prøvd å unngå eitkvar opphald på Phi Phi. Det er ei ekstremt overbefolka øy med fint lite å tilby foruten fantastiske dykke/snorklemuligheter. Så min anbefaling ville faktisk vore å heller funne deg eit godt hotell/resort i Krabi-området (eventuelt Koh Lanta), og heller ta snorkle/dykketurar derifrå.

Timmys Tailor Ko Samui

Har lest mye bra om han. Er det sammenlingbar kvalitet som hos Barons i Bangkok? Dessverre har jeg ikke layover der denne gangen og vil gjerne benytte meg av den beste skredderen på Ko Samui. Takk

Re: Timmys Tailor Ko Samui

Er disse skredderne bra i det hele tatt?

Ser for meg dresser og skjorter som passer rett inn på Stena Saga danseband. Men mulig det er fordommer?

Jeg har dress fra Barons i BKK og er MEGET fornøyd. Har tidligere opplevelser med skredder i tyskland, som var like bra i kvalitet, men dårligere i passform. Kan anbefaler Barons på det varmeste.

Har også et par dresser fra Baron's som jeg er godt fornøyd med. Men har dårlig erfaring med skreddere på feriesteder som f.eks. Phuket. Dette er i praksis ikke skreddersøm, men målsøm. Dvs. det er begrensede eller ingen muligheter for "fitting" og klærne blir stort sett "masseprodusert" på samme sted. Vet ikke 100% sikkert om det er slik på Samui også, men har en mistanke om det...

Har også et par dresser fra Baron's som jeg er godt fornøyd med. Men har dårlig erfaring med skreddere på feriesteder som f.eks. Phuket. Dette er i praksis ikke skreddersøm, men målsøm. Dvs. det er begrensede eller ingen muligheter for "fitting" og klærne blir stort sett "masseprodusert" på samme sted. Vet ikke 100% sikkert om det er slik på Samui også, men har en mistanke om det...

Var i Hua Hin og mange skreddere var slik du beskrev, men med god research fant jeg en som var bra. Sannsynligvis det samme i Phuket.

Re: Timmys Tailor Ko Samui

Er disse skredderne bra i det hele tatt?

Ser for meg dresser og skjorter som passer rett inn på Stena Saga danseband. Men mulig det er fordommer?

He, he... Har sett mange skreddersydde dresser som ser helt ræva ut. Men det skyldes nok oftere bestilleren enn skredderen... Skredderne i Asia sender nok ikke gutta sine så ofte til Milan Fashionweek, så det er om å gjøre å ha gjort seg opp en mening om både stoff, farge, snitt, knapper, splitter og sånne greier. Og når man ser på det gjengse snitt av Thailandsfarere så er det ikke rart at saker og ting kanskje er litt på halv tolv. Og for ikke å erte på meg for mange så plasserer jeg glatt meg selv i nevnte kategori:)

Sikkert ikke som på Savile Row men, Narin Couture ved Nana BTS skal være bra, ekte bespoke,

Generelt så kan man styre vekk fra de som har innkastere, også er det lurt å ha noen preferanser (stoff, snitt...) som TriStar sier.

Weekend i BKK snart - noen som kan anbefale en bra car service? Er ikke supergod på kollektivt, og trenger å komme meg fra flyplassen til sentrum.....

DU kan jo ta en taxi, bruke uber eller grabtaxi appene hvis du er usikker på pris. Eller gå innom AOT limousin på flyplassen, kan forhåndsbooke eller bare stoppe i skranken der når du lander
.

Weekend i BKK snart - noen som kan anbefale en bra car service? Er ikke supergod på kollektivt, og trenger å komme meg fra flyplassen til sentrum.....

Send meg en pm, med når du kommer og flight nr så skal jeg sørge for at du blir henta av ett seriøst selskap som ikke tar overpris. Har kontakt med ett seriøst selskap som er drifta av norske der nede.

Blacklane fungerer også bra. Ble hentet i en BMW 5 serie sist jeg var der

Back