Thailand-tråden

Re: Thailand-tråden

Jeg benytter en fast skredder jeg kom i kontakt med da jeg jobbet i et norsk firma med over 10 000 ansatte. Har nå sluttet i det firmaet men det er ikke noe problem å benytte han fortsatt! :)
Det fine med han her er at han er i Oslo 2 ganger i året og man kan da avtale møte med han hvor man kan komme å se på utvalget, ta mål osv osv. Fikk en mail fra han her om dagen da han snart kommer til Oslo igjen og da kunne man få følgende:
Full dress, 1 ekstra bukse, 2 ekstra skjorter og slips for ca 4700 NOK (mener å huske frakt er inkludert).

Reise til Thailand ved nyttår

Hei

Reiser til Thailand rett før nyttår, og har planlagt å være der i 3 uker. Foreløpig er det kun flybilletter t/r BKK som er bestilt, da vi er litt usikre på hvor vi bør dra i Thailand.

Kan noen komme med gode anbefalinger på reisemål og hoteller?

Finnes nok en million meninger rundt hvor du burde dra i Thailand.
Like mange tråder og forslag finner du sikkert på nett også.

I tillegg synes jeg det kommer an på hva dere vil og ønsker med turen.
Med barn, uten barn ?
Festetur, opplevelsetur ?
osv.

Litt mer info så blir det lettere å svare :)

Det gjør det nok, og etter lengre tids googling ble jeg ikke så mye klokere.
Vi er 2 par i 20-årene som skal dra dit sammen, og er vel egentlig ute etter å slappe av, samt gjøre ting sammen. Har tenkt å dele oppholdet i 2 eller 3, så tar gjerne imot flere anbefalinger!

Tredeling høres fornuftig ut;

1. Bangkok
2. "Fjell"/opplevelser/natur - Chiang Mai/Pai/Chiang Rai
3. Strand - F.eks. Koh Samui, Phuket, Krabi, Koh Chang

Hvis du er int i Party er jo Pattaya et must. Og sånn til opplysning er ikke byen så ille som folk her i steinrøysa skal ha den til. Finner faktisk alt for enhver smak i den byen :)
Er også ei øy Koh Laan som ligger rett utenfor som man også kan overnatte på.
Nyttårsaften på stranda i Pattaya er faktisk en opplevelse i seg selv ,når du uansett skal oppleve nyttår der nede.

Thailand i juli måned

Hei,

Hvordan er det å reise til Thailand i juli måned? Tenker på regntid, mygg og lignende. Tenker å reise med små barn. Er det såpass mye mygg på kveldene at en med mygg skrekk bør holde seg i Norge?

Re: Thailand i juli måned

Hei,

Hvordan er det å reise til Thailand i juli måned? Tenker på regntid, mygg og lignende. Tenker å reise med små barn. Er det såpass mye mygg på kveldene at en med mygg skrekk bør holde seg i Norge?

Har vært i både Chian Mai, Chiang Rai og Samui i Juli.

Det var lit mygg oppe i nord, men de har jo myggspray som mener alvor så jeg opplevde det ikke som noe stort problem. Men satte ikke opp døra til soveværelset med lyset på, og brukte myggnett. Samui var null problem.

Regnmessig kan det være litt random. Hadde en del i Chiang Mai i sommer. Mens i Chiang Rai og Samui i fjor var det bare blå himmel.

Vært i Bangkok i juni i fjor- det var enkelte dager med tordenbyger på ettermiddag og kveld - men ellers kun en kveld da det rett og slett bokstavelig talt bøtta så mye ned at jeg måtte finne frem Uberappen for å kjøre en 10 minutter spasertur fra puben jeg var på til hotellet jeg bodde. Men ellers er det ikke noe problem å dra til Bangkok ihvertfall i juni eller juli om man kan leve med litt torden. Og det tordner ikke hele dager heller så kun noen timer.

Heisann!
Ny på forumet her, men har fulgt med på dere siden i sommer. I desember skal jeg til Thailand og Koh Samui med kjæreste og ett vennepar av oss. Er det noen som har noen tips til hva vi kan finne på? Skal bo på ett ålreit hotell i fjorten dager på nordsiden av øya, hvis det spiller noen rolle.

Heisann!
Ny på forumet her, men har fulgt med på dere siden i sommer. I desember skal jeg til Thailand og Koh Samui med kjæreste og ett vennepar av oss. Er det noen som har noen tips til hva vi kan finne på? Skal bo på ett ålreit hotell i fjorten dager på nordsiden av øya, hvis det spiller noen rolle.

Sjekk ut The Jungel Club. Er verdt en tur innom bare for utsiktens del ;)

Re: Thailand i juli måned

Hei,

I området rundt Pattaya kom det tilnærmet lik 0 regn i juli. Ang mygg så er det individuelt , nabon min er ille plaga. Vi sitter å tar et par pils han blir stukket og ikke jeg.

Jeg surfet litt på flyplassen i Bangkok og fant unlimited 4G simkort til 299 baht, er det noen som har prøvd dette?

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/43-7-day-pass-sim-card

Poster%40SVP-Airport-122315-CO-700x1000.jpg

Se der ja, 1,5GB er stort sett nok for en ukes ferie. Putter du det da i mobilen eller har du med en mobil ruter?

Se der ja, 1,5GB er stort sett nok for en ukes ferie. Putter du det da i mobilen eller har du med en mobil ruter?

Putter det i mobilen. Deretter dele eg internett frå mobil til pc (via WiFi eller USB).
Det går og an å kjøpa "kit" som muliggjer 2 SIM-kort.

Hvordan er det å være i Bangkok i juni?
Tips til hva man kan gjøre der i en 6-7 dager :)?

Hvordan er det å være i Bangkok i juni?

Tips til hva man kan gjøre der i en 6-7 dager :)?

Helt OK i Bangkok i juni, men utrygt for regnbyger. Men mindre regn enn i mai og også litt lavere temperatur. Synes kanskje 6-7 dager er litt lenge... Er der gjerne i 3-4, men overhode ikke noe problem å holde seg sysselsatt i en uke. Sightseeing, barhopping, restauranter, shopping, bassengtid, You name it[emoji846]

Vi kjørte en dag med Bangkok by bike. Det var en veldig bra dag utenfor turiststedene

Hvordan er Chiang Mai i juni i forhold til regn?

Har en del bonuspoeng jeg må svi av, men har bare erfaring fra vintersesongen.

Back