Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Etter nedlegelsen av Globetrotter selger Ving også billetter på rutefly - ikke kun charter; Ving Flex, så det er kanskje ikke så overraskende at Ving også vil tilby TG direkte fra OSL. Gledelig det med tanke på oprettholdelse av ruten da de tross alt har MYE større volum enn f.eks Orkidé og de andre reisebyråene.

Nå er det vel nesten ikke langt unna at OSL har flere IC-ruter enn min hub her i Uniten - DEN. :D

Det som blir spennende å se i tiden framover er hva som skjer med kapasiteten mellom OSL-CPH og OSL-ARN.
Hvis TG klarer å fylle maskinen vil dette i verste fall kunne bidra til 300-400 færre passasjerer pr dag som skal i transfer til og fra TG sine fly i CPH og ARN.

Det kan nok bli en utfordring å fylle disse stolene, selv om feed til TG nok ikke gav så altfor mange kroner pr sete.

Det som blir spennende å se i tiden framover er hva som skjer med kapasiteten mellom OSL-CPH og OSL-ARN.
Hvis TG klarer å fylle maskinen vil dette i verste fall kunne bidra til 300-400 færre passasjerer pr dag som skal i transfer til og fra TG sine fly i CPH og ARN.

Det kan nok bli en utfordring å fylle disse stolene, selv om feed til TG nok ikke gav så altfor mange kroner pr sete.

Det kan vel umulig bli 3-400 færre pax pr dag når A345 maskinen max tar rett i overkant av 200 pax? Solstikk, Farmer?:lol:

BF:cool2

Det kan vel umulig bli 3-400 færre pax pr dag når A345 maskinen max tar rett i overkant av 200 pax? Solstikk, Farmer?:lol:

Hehe .. nei .. 150-200 pax hver dag, inn og ut .. det blir 300-400 det ..
Men du er vel ikke økonom du :colgate: ?

Thai har ju klarat av konkurrensen från både SAS och Finnair så då ska väl även detta gå bra utan att nya linjen kannibaliserar för mycket på ARN-BKK och CPH-BKK. SAS försvinner ju dessutom på ARN-BKK.

Thai har ju klarat av konkurrensen från både SAS och Finnair så då ska väl även detta gå bra utan att nya linjen kannibaliserar för mycket på ARN-BKK och CPH-BKK. SAS försvinner ju dessutom på ARN-BKK.

Jeg tror du har rett i at ARN holder koken hva der gjelder Thai sin rute til BKK.
Vi skal ikke glemme at det er mer svensker enn nordmenn og dansker tilsammen som reiser til Thailand hvert år! Thai gnir seg helt sikkert i hendene over at SAS har lagt ned sin frekvens til ARN.

Dog er jeg svært usikker på hvordan dette vil slå inn for ruten til CPH. SAS reduserer noe, men kommer tilbake for fult etter oktober. Med bortfallet av reisende fra Norge, tror jeg som Uppercut at 10 ukentlige er meget langt ute i det blå! Både Norge og Danmark har Thailand som nest største oversjøiske reisemål og er svært jevne i antall reisende.

Det danske Thai airways kontoret var jo i harnisk over at Thai fjernet to ukentlige avganger fra CPH. Jeg tror ikke det blir tatt bølgen der for at Osl har fått sin egen rute desverre.

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=19325&search_articles1=thai airways

Det er også svært gledelig for Thai Norge som i alle år har hatt et fantastisk salgs apparat og vokst seg store uten en å ha en egen direkterute! Dette må smake ekstra godt for de ansatte i Akersgata!

Dog er jeg svært usikker på hvordan dette vil slå inn for ruten til CPH. SAS reduserer noe, men kommer tilbake for fult etter oktober. Med bortfallet av reisende fra Norge, tror jeg som Uppercut at 10 ukentlige er meget langt ute i det blå! Både Norge og Danmark har Thailand som nest største oversjøiske reisemål og er svært jevne i antall reisende.

Sydsvenskar kommer fortsatt resa genom CPH. Även om den danska och norska marknaden är jämnstora har CPH också delar av den svenska i sitt upptagningsområde. Men detta sagt, nedgången i ekonomin i kombination med nya linjen från OSL kommer såklart märkas ombord på Thais avgångar från Stockholm och Köpenhamn.

Og folk som bor i Sør-Norge kan like gjerne velge å reise via CPH som via Oslo så lenge det krever en ekstra flight. Dessuten får man ekstra poeng for å fly via CPH enn via OSL. Eneste grunnen jeg har til å velge TG via OSL er at prisen er mye lavere enn å fly via CPH.

Og folk som bor i Sør-Norge kan like gjerne velge å reise via CPH som via Oslo så lenge det krever en ekstra flight. Dessuten får man ekstra poeng for å fly via CPH enn via OSL. Eneste grunnen jeg har til å velge TG via OSL er at prisen er mye lavere enn å fly via CPH.

Komforten burde jo også ha noe og si hvis man reiser Economy Class iallefall;)

Komforten burde jo også ha noe og si hvis man reiser Economy Class iallefall;)

Joda, men komforten bak i bussen på deres 744 er slett ikke værst heller. Men underholdningsopplegget er vel bedre på deres 345. Og poeng for oss som er litt over gjennomsnittet interessert i disse!

Eneste grunnen jeg har til å velge TG via OSL er at prisen er mye lavere enn å fly via CPH.

Prisen er den samme OSL-BKK som å fly via ARN/CPH, men man sparer noen hundrelapper i skatter, så at prisen er mye lavere direkte er ikke korrekt.

Prisen er den samme OSL-BKK som å fly via ARN/CPH, men man sparer noen hundrelapper i skatter, så at prisen er mye lavere direkte er ikke korrekt.

Jeg antar at dette introduksjonstilbudet de nå har kun gjelder via OSL. Det var det jeg tenkte på her!

Status
Not open for further replies.
Back