Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Jeg kommenterte setene hos Thai sine 340-600 her, men er ikke sikker om de har samme steter ombord -500? Noen som vet? Vanskelig å finne god stilling i setet hvis man nærmer seg 2 meter er min erfaring.

LN-KMS

Jeg kommenterte setene hos Thai sine 340-600 her, men er ikke sikker om de har samme steter ombord -500? Noen som vet? Vanskelig å finne god stilling i setet hvis man nærmer seg 2 meter er min erfaring.

LN-KMS

Er nok dessverre samme seter i fronten, se linken fra innlegget over:
http://www.airliners.net/photo/Thai-...541/0909053/L/

Jeg kjenner igjen setene i fra mine flighter i c-class med B747 FRA-BKK, A346 MUC-BKK og B777 BKK-MNL.

De er nok ikke optimale, da man jo ikke kan legge dem helt flate.

Er nok dessverre samme seter i fronten, se linken fra innlegget over:
http://www.airliners.net/photo/Thai-...541/0909053/L/

Jeg kjenner igjen setene i fra mine flighter i c-class med B747 FRA-BKK, A346 MUC-BKK og B777 BKK-MNL.

De er nok ikke optimale, da man jo ikke kan legge dem helt flate.

Mener å huske nyere seter i Thailand høsten 08
I følge Thai sine hjemmesider er det nye seter slik:
Cabin / Seat Features
On board THAI flights Royal Silk class passenger enjoy segregated cabins, with two-abreast seating. On long-haul flights, newly installed shell seats offer 60 inches (five feet) of stretch-out space, with 170 degrees of recline for sleeping.
**Available on A340-600, A340-500, B747-400 (Selected aircraft), B777-300 (Selected aircraft),B777-200 and B777-200ER.
New seat on B777-200ER&B777-300 *
Seat on B747-400, B777-200, A340-500 & A340-600

Last edited:
. Så største forskjellen på Prem Eco og C med TG fra ARN/CPH er setene.
BF:cool2

Helt sant. Har flydd 3 turer i F/ biz-kabinen BKK-ARN, hatt litt sightseeing bak i biz/ permium, og tenkt at en ev. neste gang holder det i massevis med prem.kabin; VELDIG god benplass, og samme servering mer eller mindre. Samtidig ingen grunn til at ikke premium på 345 skal holde samme nivå, flott på 744, men ikke eksepsjonelt på noen måte.

Helt sant. Har flydd 3 turer i F/ biz-kabinen BKK-ARN, hatt litt sightseeing bak i biz/ permium, og tenkt at en ev. neste gang holder det i massevis med prem.kabin; VELDIG god benplass, og samme servering mer eller mindre. Samtidig ingen grunn til at ikke premium på 345 skal holde samme nivå, flott på 744, men ikke eksepsjonelt på noen måte.

Jeg fløy en gang ARN-BKK i fronten, dvs den gamle F-cabinen. Her var det lie flat. Men, gammel konfigurasjon vil si ikke AVOD.

Den gamle C-cabinen som de bruker til Premium Economy har jo de gamle C-class stolene.

Dette er samme gamle B747 type som TG bruker ut fra CPH også.

De som går på "selected flights" (destinasjoner) har oppgraderte cabiner, dvs samme C-class stoler som jeg har fløyet med B747 på FRA og LHR, A346 på MUC og B777 BKK-MNL.

Det er disse stolene som er i C-class på A345 som kommer på OSL.

Den typen Premium Economy stoler som er på den typen maskiner har jeg ikke prøvd. Men den tid kommer nok!

Aftenposten har, som sikkert en del allerede har sett en artikkel om div nye ruter fra OSL. Hild Hirai i Thai Norge sier at mottakelsen av oppstarten har vært "helt vilt" og at de første flyene allerede er blitt fylt opp av norske passasjerer som opprinnelig skulle via ARN og CPH. Blir spennede å se hvor mye oppstarten har å si for de. Tviler sterkt på at vi får se 10 ukentlige fra CPH på en god stund.

Her er artikkelen fra Aftenposten: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3043813.ece

Står forøvrig at US ruten kan bli en helårsrute dersom responsen blir god. Så at US allerede har kuttet ned til 5 ukentlige på BHX før oppstart, noe OSL har kommet unna. Lover bra det i hvert fall. Men dette er en annen tråd...

Og der er jammen ruten lagt inn som daglig fra vinterprogrammet
TN1A01NOVOSLBKK
** AMADEUS TIMETABLE - TN ** BKK BANGKOK.TH 01NOV09 08NOV09
1 TG 955 D OSL BKK 1355 0620+1 0 25OCT09 --- 345 10:25

Spennende å se at de første avgangene allerede er fulle, noe jeg vel antydet skulle kunne skje i en tidligere post.
Over 150 reisende hver eneste dag på ARN og CPH avgangene som starter reisen i Norge har nok helt klart vært med på at TG valgte å starte opp ruten fra OSL nå.
"Krisestyret" i TG beordret at disse 4 A345 skulle i lufta igjen, og i tilleg til LAX var det 3 andre destinasjoner som var aktuelle, hvorav OSL ble valgt.
Jeg vil tro at den kjente trafikkstrømmen bidro en god del, men også at Norge fortsatt er et "annerledesland" når det gjelder effekter av den globale finanskrisen. Med er rente og tildels prisnedganger vil faktisk storparten av nordmenn ha større kjøpekraft og dermed muligens fortsatt like stor reiselyst.

Hvis Ving å skal bruker denne ruten, så må man vel gjøre noe med antall seter på Economy etterhvert kanskje? De sender vel ikke sine på Premium Economy eller Business??

Ving har et betydelig antall reisende til Thailand, og jeg tror det er litt for enkelt å si at ingen av disse er interessert i å betale mer for å fly Premium Economy eller Business.

Visstnok har jo charterflyene til Thailand vært fylt opp i "charter premium-klassene" først - så jeg tror ikke man skal konkludere for tidlig hva angår premium economy hvis prisen er riktig.

Hvordan kan dere se at premium setene går først?

Når jeg prøver å se på seatcounter.com så står alle TG flightene med 4 uansett. Støtter ikke TG denne funksjonen i seatcounter?

BF:cool2

Det er jo mye annonser for denne ruten i dagens aviser og det virker jo som om de (samarbeidende reisebyråer) i alle fall fokuserer på prisene på de to beste klassene. Det blir nok fokus for dem å få fylt disse best mulig.

Status
Not open for further replies.
Back