Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
TJA, ikke vær helt sikker;)

Nei, det er vel sikkert andre som har lyst til å ha et ord med i spillet ;), men TG har vel holdt seg til SGS på ARN og CPH også, og sammen med den infoen jeg har fått med meg så vil jeg tro det er overveiende sannsynlig med en ny SGS-OSL-kunde. :)

Vel, jeg ville ikke veddet i mot SGS på denne. Men det er alltid mye som skjer i kullissene;)

Etter det jeg kjenner til så har TG i alle fall en avtale med SGS som prefferd handlingagent i Skandinavia, så det er vel en kontrakt som må reforhandles dersom de går til noen andre på OSL.

Last edited:
Ting skjer, ting skjer. Det er noen høye herrer og damer (....vel høyt oppe i systemet, de er ikke spesielt store) rundt på Gardermoen, tett på de går det folk fra vise handlingselskap. Og det er ikke bare SGS.....

Fantastisk morsomt med Thai på OSL!

I følge nyhetsmail fra Orkidé blir prisene de samme som fra CPH og ARN, men litt å spare på skatter:

"Thai Airways starter non-stop rute mellom Oslo og Bangkok
Start 15. juni 2009
Den nye flyruten som starter 15. juni har 5 ukentlige avganger på mandag, onsdag, fredag, lørdag og søndag. Avgangstiden fra Oslo er kl. 14.55 med ankomst Bangkok neste morgen kl. 06.20 lokal tid. Avgangstid fra Bangkok er kl. 00.35 lokal tid, med ankomst Oslo samme morgen kl. 07.00 lokal tid.

Avgangs- og ankomsttidene er valgt for å passe norske innenlandsforbindelser, så vel som THAI's regionale ruter i Asia og Australia/New Zealand.

THAI skal bruke et av sine nyeste fly på denne ruten, en Airbus 340-500. Kapasiteten er på totalt 215 seter, fordelt på 60 seter i Royal Silk Class, 42 seter i Premium Economy Class og 113 seter i Economy Class. Alle seter har individuelt underholdningssystem.

Prisene på direkteruten fra Oslo til Bangkok er den samme som om man flyr fra Oslo via København eller Stockholm til Bangkok, men man sparer flere hundrelapper i flyskatter."

Dette er jo utrolig bra, A340-500 i regulær rute fra OSL fem ggr i uken fra om mindre enn to måneder, direkterute til Bangkok.

Dette er jo utrolig bra, A340-500 i regulær rute fra OSL fem ggr i uken fra om mindre enn to måneder, direkterute til Bangkok.

Ja, det er det :nor Jeg skal iallefall prøve å komme meg på OSL for å se på herligheten ta av den dagen. :colgate:

Ja, det er det :nor Jeg skal iallefall prøve å komme meg på OSL for å se på herligheten ta av den dagen. :colgate:

For TG og for at OSL skal få beholde ruten er det vel viktig at vi kommer oss på flyet også - ikke bare tar bilder av det. Håper virkelig at dette blir en suksess!

Jeg håper noen skriker ut her nå det legges ut priser og ikke minst gode oppstartstilbud med TG fra OSL!

BF:cool2

Mulig jeg som er treg i øverste..., men har de endret avgangstiden??
Skulle ikke den være 14:55 ?

Hentet fra thaiairways.com

thai_timetable.jpg

Last edited:
Wild guess: Kan det tenkes at vi i desember har annerledes tidsforskjell til Thailand, når vi ikke har sommertid?

Nå ser du på vinterprogrammet (12. des). Den legges en time tidligere fra slutten av oktober.

Mulig jeg som er treg i øverste..., men har de endret avgangstiden??
Skulle ikke den være 14:55 ?

Hentet fra thaiairways.com

thai_timetable.jpg

Det er fordi man da har en time ekstra til å ligge i holding over ARN for å vise SAS det er mulig å drive ruter fra OSL. ;)

-A

Noen som vet hvordan Thai sin "standard" prem eco er (blir vel samme standard som BKK-LAX? Regner ikke med at vi får se ARN og CPH standard til OSL, det er vel litt drøyt med førsteklasseservering til 60 personer i C-klasse?

Noen som vet hvordan Thai sin "standard" prem eco er (blir vel samme standard som BKK-LAX? Regner ikke med at vi får se ARN og CPH standard til OSL, det er vel litt drøyt med førsteklasseservering til 60 personer i C-klasse?

Det er lenge siden TG gikk bort fra førsteklasseservering i C.
Derimot har det ikke vært særlig stor forskjell på serveringen i Prem Eco og C. De har tatt bort XO cognacen, men ellers er mye likt. De har til og med ekte champagne i Prem Eco hvis man spør, men de serverer den ikke pre-takeoff som i C. Så største forskjellen på Prem Eco og C med TG fra ARN/CPH er setene.

Jeg tror vel heller ikke at Prem Eco vil holde samme standard på A345 som B744, men det kan jo tenktes at de opprettholder serveringsnivået som på ARN/CPH? Det bør de iallefall om de tenker å ta samme pris som ut av CPH/ARN.

BF:cool2

Status
Not open for further replies.
Back