Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Uansett så kan det blir rimelig gøy å se en A345 på OSL tja nesten hver dag, tror det er en rute som jeg tror folk kommer til å benytte seg av, da KAir aldri kommer...å at de går da til Thai Airways..
 
Hvordan skal AY markedsføre seg i Norge nå? Det vil ikke være raskeste vei til asia! Jeg vil si at TG tok alle på senga med denne etableringa. Jippi

Men vi venter dog nok fortsatt på en offisiell bekreftelse.....ingenting er tilnå hørt fra Thai:angry:

Selv om dett hadde vært herlig med noe slikt fra OSL---uanset hvor upassende typer er herfra

http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/1168272/M/
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/1165907/M/
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/0847585/M/

Og inni
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/0909053/M/
http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Airbus-A340-541/1032158/M/
 
Last edited:
Direkte trangt kan man i allefall ikke si det blir, ombord på disse
lekre A340-500 maskinene - her er Thai Airways sin egen
"seat-config" oversikt:


A340-500-3452.jpg


Totalt 215 seter, hvorav 60 seter i Business Class
("Royal Silk Class"), 42 seter i "Premium Economy Class",
og 114 seter i ordinær Economy Class.


A345-maskinen vil ha kun 113 seter i economy-class, til gjengjeld
sitter man bra på økonomi - med hele 36" i pitch. Maskinen vil
ha hele 60 seter i Business-class ("Royal Silk Class"), og 42
i "Premium Economy Class". Totalt kun 215 seter i maskinen.
 
Men det er vel snakk om ny seatconfig om de skal fly med A345 til OSL...?
Ellers blir det vel relativt lite lønnsomt, meget tvilsomt at de vil selge ut alle de setene på hver flygning...
 
Det koster å endre config også. Jeg tror de vil starte opp uten altfor store investeringskostnader, og heller tjene lite / ingenting i oppstatsperioden. Om de så ser at ruten har et solid marked så kan de bruke penger på å endre seating / skaffe nye fly, viser ruten seg å floppe så kan de bare slutte å fly, uten å ha tapt stort mer enn noen tonn drivstoff.
 
Man liker å drømme enda her ser jeg!

Si nok en gang: Jeg tror det ikke før jeg ser det!

BF:cool2
 
Si nok en gang: Jeg tror det ikke før jeg ser det!

OK ... First fight 15. juni.

** THAI AIRWAYS INTL - AN ** BKK BANGKOK.TH 56 MO 15JUN 0000
1 TG 955 C9 D9 J5 Z2 U9 Y9 B9 /OSL BKK 1455 0620+1 0/345 10:25
M9 H9 Q9 T9 K9 S9 V0 W0
 
Wow - dette blir spennende.
Som vanlig er det SK som bli den tapende part, men også LH, AY og KL/AF vil merke dette på trafikken til Asia.
 
OK ... First fight 15. juni.

** THAI AIRWAYS INTL - AN ** BKK BANGKOK.TH 56 MO 15JUN 0000
1 TG 955 C9 D9 J5 Z2 U9 Y9 B9 /OSL BKK 1455 0620+1 0/345 10:25
M9 H9 Q9 T9 K9 S9 V0 W0

Vil det si at det er offisielt? Hva betyr denne infoen og hvor henter dere dette ifra? Har sett det en del ganger men er ikke helt på nett..

Forstår selvfølgelig rutenr og tidspunkt.
 
Det var da som pokker!

Får begynne å tro på det nå da! ;) Noen som har sjekket priser?

BF:cool2
 
Men det er vel snakk om ny seatconfig om de skal fly med A345 til OSL...?
.

Som nevnt, slikt er svinedyrt. Det er ikke bare å sette inn seter, maskinen må resertifiseres, veies og all dukumentasjon må gjøres om. I tillegg skal maskinene veksle mellom LAX og OSL så det er ikke praktisk mulig heller.
 
Ser nå billetter kan bookes på blant annet wideroe.no på TG954/955 OSL-BKK

Men rart det ikke har kommet noen pressemelding om det?
 
Sjekket på thaiair.com på utreise fra Oslo 15/6 og retur 28/6.

Fikk da følgende valg:

Economy restriced: NOK 29 314
Business class: Kr 34 115

Tror de skal slite med å fylle flyet med slike priser! Det er 12 laken mer enn SAS sin Z klasse i biz!

Hadde håpet på noen steinbillige intro tilbud her! De har tross alt mange biz seter som skal fylles opp. Mye kan tyde på at det blir god plass til ID pax her!

Ble litt skuffet nå! :(

BF:cool2
 
Sjekket på thaiair.com på utreise fra Oslo 15/6 og retur 28/6.

Fikk da følgende valg:

Economy restriced: NOK 29 314
Business class: Kr 34 115

Tror de skal slite med å fylle flyet med slike priser! Det er 12 laken mer enn SAS sin Z klasse i biz!

Hadde håpet på noen steinbillige intro tilbud her! De har tross alt mange biz seter som skal fylles opp. Mye kan tyde på at det blir god plass til ID pax her!

Ble litt skuffet nå! :(

BF:cool2

Det er ikke sikkert tilbudene har kommet ennå. F.eks med US så tok det en stund fra billetter på PHL ruten var i salg til at man kunne få tak i de virkelig billige billettene
 
Ruten er satt opp med Airbus Industrie A340-500.

Det kommer sikkert gode tilbud så snart markedsføringstiltakene er klargjort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top