Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
De har vel ikke klart å kvittet seg med A340-500, og de er jo ferdig utstyrt med premium economy. Hadde overlevd det med samme servicekonseptet som de opererer med fra ARN og CPH. Det er vel antagelig omtrent samme konfig på disse som SAS sine A340? Stemmer dette må en kanskje legge nye planer for sommern:D

Litt vel premium config for å setter inn på en eventuell OSL-BKK rute.....

http://seatexpert.com/seatmap/300/Thai_Airways_Airbus_A340-500_(Version_3452)/
 
Litt vel premium config for å setter inn på en eventuell OSL-BKK rute.....

http://seatexpert.com/seatmap/300/Thai_Airways_Airbus_A340-500_(Version_3452)/

Husk Someone at Osl-BKK ikke nødvendig vis blir en total leasure rute.
Det er mye business trafikk til østen fra Osl. Singapore har flere business reisende fra Norge enn New York. Vestover finnes det ingen direkterute fra Osl, i motsetning fra ARN og CPH. Jeg er ganske overbevist om et en eventuell Thai rute vil kunne trekke til seg mye business trafikk, spesielt om SAS slipper til Thai gjennom codeshare fra norske byer. Dekningen videre fra BKK er svært god!


Men som sagt, det er bare min mening.
 
Husk Someone at Osl-BKK ikke nødvendig vis blir en total leasure rute.
Det er mye business trafikk til østen fra Osl. Singapore har flere business reisende fra Norge enn New York. Vestover finnes det ingen direkterute fra Osl, i motsetning fra ARN og CPH. Jeg er ganske overbevist om et en eventuell Thai rute vil kunne trekke til seg mye business trafikk, spesielt om SAS slipper til Thai gjennom codeshare fra norske byer. dekningen videre fra BKK er svært god!


Men som sagt, det er bare min mening.

En ting er ihvertfall sikkert, kommer dem, blir det ikke noe 345
 
En 345 er grisedyr å operere. Så dumme er ikke Thai at de setter en slik maskin inn på en destinasjon som OSL. Ikke glem heller at TG flyr 'gammelkonfig' til ARN pga dårlig premiumtrafikk ..
 
Det blir ikke samkjøring med ARN da, på samme måte som PIA og CPH

Uansett, velkomne skal de være :)
 
Om det nå virkelig ER slik at TG vurderer dette, tror jeg at timingen er bedre enn noensinne!
Europeiske flyselskap har tatt ut kapasitet på Asia-ruter, samtidig som mye av TG sin trafikk til Japan , Kina og Korea har sviktet dramatisk pga finanskrisen. Dermed kan de frigjøre flymateriell til andre ruter med større potensiale.
Men, Norge er jo annerledeslandet i verden, med et næringsliv som putrer videre med god gass, vi har desidert lavest arbeidsledighet i Europa, og de aller fleste har faktisk en betydelig høyere kjøpekraft i 2009 enn de hadde i 2007 og 2008.
Så langt i 2009 er det i følge turistmyndighetene i Thailand liten nedgang i antall Norske ankommende passasejerer, noe som også gjør oss unike.
OM det også er slik at de velger 10 juni som dato, så er vel også dette et veldig tydelig signal til Krabi at de skal holde fingrene av fatet.
I løpet av ikke altfor lang tid vil vi se om det er hold i dette, og da også se om dette eventuelt blir en egen rute, eller i kombinasjon med noen annen europeisk rute.
 
En 345 er grisedyr å operere. Så dumme er ikke Thai at de setter en slik maskin inn på en destinasjon som OSL. Ikke glem heller at TG flyr 'gammelkonfig' til ARN pga dårlig premiumtrafikk ..

Den er dyr på bakken også, og de har lagt ned EWR...
 
Må da være mulig å fylle opp en B772/3 vel? De bruker jo flere av disse på asia rutene sine, og om det markedet svikter, så er det muligens noe kapasitet der? Uansett, velkommen skal de være.

PS! Om oppstart skulle skje 10/6, så burde dette vel snart bekreftes i forhold til bilettsalg osv?
 
Husk Someone at Osl-BKK ikke nødvendig vis blir en total leasure rute.
Det er mye business trafikk til østen fra Osl. Singapore har flere business reisende fra Norge enn New York. Vestover finnes det ingen direkterute fra Osl, i motsetning fra ARN og CPH. Jeg er ganske overbevist om et en eventuell Thai rute vil kunne trekke til seg mye business trafikk, spesielt om SAS slipper til Thai gjennom codeshare fra norske byer. Dekningen videre fra BKK er svært god!

Markedet fra OSL har på mange måter mye til felles med ARN og CPH, og ingen av de destinasjonene er kjent ute i verden for store volumer av high yield passasjerer. Og det er en grunn til at TG der bruker fly uten 1. klasse, med en knøttliten business seksjon, en middels premium economy og en stor andel economy seter.
 
Markedet fra OSL har på mange måter mye til felles med ARN og CPH, og ingen av de destinasjonene er kjent ute i verden for store volumer av high yield passasjerer. Og det er en grunn til at TG der bruker fly uten 1. klasse, med en knøttliten business seksjon, en middels premium economy og en stor andel economy seter.

Da konstaterer jeg at vi er uenige på den fronten:)
 
PS! Om oppstart skulle skje 10/6, så burde dette vel snart bekreftes i forhold til bilettsalg osv?
Ved en så rask oppstart så kan vi vel regne med de har noen avtaler med noen reisebyråer på trappene, muligvis?
 
Da konstaterer jeg at vi er uenige på den fronten:)

Hadde business markedet ut fra OSL vært så stort som du tror det er så hadde det per dags dato vært flust med direkte IC ruter fra OSL, flydd av fly med en stor andel business seter og ikke bare CO (og snart US) med en liten 757er med en enda mindre business seksjon. Og man hadde heller ikke vært uten direkteruter til Asia (ser man bort fra Fetterekspressen til PIA)


Og det er faktisk heller ikke slik at SAS kan bestemme hvem som skal begynne å fly IC på OSL eller ikke......enten det er med i samme allianse eller ikke. At to selskaper er i Star betyr faktisk ikke at de ikke lenger er konkurenter
 
Hadde business markedet ut fra OSL vært så stort som du tror det er så hadde det per dags dato vært flust med direkte IC ruter fra OSL, flydd av fly med en stor andel business seter og ikke bare CO (og snart US) med en liten 757er med en enda mindre business seksjon. Og man hadde heller ikke vært uten direkteruter til Asia (ser man bort fra Fetterekspressen til PIA)


Og det er faktisk heller ikke slik at SAS kan bestemme hvem som skal begynne å fly IC på OSL eller ikke......enten det er med i samme allianse eller ikke. At to selskaper er i Star betyr faktisk ikke at de ikke lenger er konkurenter

Du, ta deg en pust i bakken! Jeg trakk opp det hvite flagget i forrige innlegg!

Restart PC, ta deg en tur ut og pust rolig!
 
Altså, om TG setter inn A345 så er nok det vel vitende om at businessmarkedet er begrenset. Er man heldige tar de konsekvensen av det og selger billig "premium economy" ol - visstnok har jo disse klassene - reasonably priced - med charterflyene gått så det suser...
 
Og det er faktisk heller ikke slik at SAS kan bestemme hvem som skal begynne å fly IC på OSL eller ikke......enten det er med i samme allianse eller ikke. At to selskaper er i Star betyr faktisk ikke at de ikke lenger er konkurenter

SAS var vel ikke direkte fornøyd med US Airways når de startet fra ARN. Så SAS prøver nok å verne litt her!
 
SAS burde strengt tatt ikke bry seg. De er jo å regne som et "regionalt flyselskap", med det dårlige utvalget de har av IC. De kan vel helle overlate IC til de partnere i SA som kan faget. ;)
 
OM det også er slik at de velger 10 juni som dato, så er vel også dette et veldig tydelig signal til Krabi at de skal holde fingrene av fatet.

Nu kanske jag underskattar Krabi Airline, men finns det ens någon anledning för Thai Airways att ta dom på allvar? Tror inte att det är konkurenten från Krabi som får TG att öppna linje till Norge.

10 juni är med väldig kort varsel... Hade ryktet sagt hösten 2009 hade jag trott mycket mer på det.
 
Sikkert urealistisk; men A345 fra OSL, om enn for kort periode, hadde vært fantastisk !! :-)
Og hvorfor ikke; når det er mulig å fly IL-62, 707, 727, A300B2, TU154, Yak42, og kanskje L-1011 i løpet av en langhelg i Iran, i 2009 :-)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top