Var ikke flaks, man gjorde en spesiell innsats for å få det ned, les: Brøytet bare for dem.
På ap står det at det ble strødd ekstra for at de skulle komme ned, og like etterpå var sanden borte.
Hehe....om man med det mener kjøre hele brøytetoget på 16 biler eller hva det er, derav to strøbiler bakerst, så ja!
Tårnet timet brøytingen slik at den var ferdig kun noen minutter før vi leverte Thai over IAF
Ang ARN: Den skulle aldri dit, men Oslo ATCC zero-rated ankomst trafikkvolumet hos CFMU, og meldte dette til alle naboene. Dette ble korrekt oppfattet som at ENGM er stengt. .......så kom noen på ENGM på at det alt var et fly som var i lufta på vei til ENGM, og det var Thai. Etter litt forhandlinger fant man ut at man kunne gjøre grep for å la dem lande i Oslo.
.......så kom noen på ENGM på at det alt var et fly som var i lufta på vei til ENGM, og det var Thai. Etter litt forhandlinger fant man ut at man kunne gjøre grep for å la dem lande i Oslo.
Meg bekjent var det kun fly mye tidligere på morran som var airborne etter nullrate som måtte diverte. Thai kom ikke før 0700, og da hadde de jobbet i timevis, og kunne klare å få forhold.
(Det er slik det har blitt forklart for meg i alle fall).
De eneste andre flyene som var airborne var vel fraktmaskinene (UPS/ECS)
De som var airborne senere var det fordi man trodde skulle åpne 0800, men det ble ikke tilfellet, og 0745 bestemte man at man måtte forlenge zero-rate til 1000. De som da var airborne på CTOT for landing rett etter 0800 måtte da diverte eller holde. (Med unntak av Finair, som holdt leeeenge, så divertet vel alle)
I etterkant burde sikkert OSL "tatt mer i" og stengt frem til 0900 eller 1000 helt fra starten, men underkjølte forhold er ett helvete å beregne.
At de kunne ta ned 1 fly var ikke så rart, banene klarte de å få forhold på i en kort periode, men det var taksebaner og gater som gjorde at det ble stengt så lenge. (Thai hadde de gate til, ikke resten)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.