Thai reduserer på OSL?

Re: Thai reduserer på OSL?

Njææ .. noen dårlige dager er det alltid ... og selv om det er labert en vei, kan det jo være fullt den andre veien. Men buken er full hver dag........

De flightene jeg kan se har ihvertfall svært god load ... ;)

Det er vel litt stille før stormen igjen, vel. Vinterferien er nettopp slutt, og påsken kommer snart.

Det er bekreftet at det skal være Airbus 340-500 hverdager fra 28. mars frem til 16 april. Fra 17 april er 5 dager i uke. Ikke tirs og tors.

Herlig :-)
Fløy med smekkfull 777 hjem natt til fredag, hadde og inne en bestilling med A345 BKK-Athen dagen før, særdeles billig enveisbillett med KUL som utgangspunkt. Kom så langt som å sjekke inn på nett og fikk velge sete i Premium, men skjønte at nok er nok (reising), fristet mer å våkne opp/ gå av flyet i den byen en tross alt skulle til :)

Da er det klart for 340-500 igjen:) HS-TLB som er på vei nordover.

Og oppgraderingene er tilbake!
Da vi tok den nedover igår ble hele familien på fem oppgradert til Business fra Premuim Economy.

Håper det samme skjer når vi skal tillbake natt til mandag.

Nok et klart tegn på at dette ikke er riktig material på ruten, så snart de finner på noe bedre med 345'ene (EWR f.eks) så blir det vel en annen maskin som egner seg bedre her oppe.

Nok et klart tegn på at dette ikke er riktig material på ruten, så snart de finner på noe bedre med 345'ene (EWR f.eks) så blir det vel en annen maskin som egner seg bedre her oppe.

Jeg synes den ´egner seg´ særdeles bra i så måte, oppgraderinger, Premium osv.. :D

Jeg synes den ´egner seg´ særdeles bra i så måte, oppgraderinger, Premium osv.. :D

Nja, for paxen kanskje, men for TG er det ikke. Og passasjerhandlingsmessig så må man bruke mye ressurser på oppgraderinger.

Nja, for paxen kanskje, men for TG er det ikke. Og passasjerhandlingsmessig så må man bruke mye ressurser på oppgraderinger.
Ja, det er noe dritt med alle disse passasjerene som skaper så mye mas..

Så hva er da det idéelle flyet på OSL-BKK? 777, 345 eller 744? Kjør debatt.

Thai har A330-300 på vei, så snart de får fikset seg en ny leverandør av economyseter etter fiaskoen med Koito. Kanskje det er noe vi får se i sommersesongen på OSL i fremtiden, A345 får vi heller bare nyte så lenge det varer.

Det er en grunn til at SAS ikke bruker -300 til BKK .....

En rask titt på sidene til Airbus sier meg at range kan være en av årsakene. knappe 5700nm kan muligens bli litt lite med en hard motwindskomponent på den turen.

AB bruker 333 til BKK, og jeg mener å ha sett at de har fuelstop i allefall på tur hjem igjen med den, så kanskje range blir litt i snaueste laget? Uansett var det en glede å se igjen 340 på Osl, den er i mine øyne et penere skue enn 777, i allefall uten de verste motora :-)

Thai's 333'er er såvidt jeg vet planlagt brukt innen Asia, og ikke til Europa. TG liker å få med frakta si, så jeg tror neppe det noen gang blir 333 å se på OSL ....

Back