Thai reduserer på OSL?

Re: Thai reduserer på OSL?

Har en venn som er reist til Bangkok forrige uke.. og han sier at flyet er smekkfullt.. så ruten går ganske bra.. :) håper det blir en B744 i framtida..

Jeg er da ikke i tvivl om at TG sikkert har en fornuftig udvikling på ruten, men at tro den går så fantastisk, er måske lige jubel optimistisk nok. Hvis den var så fantastisk så downgradede man den nok ikke i sommerhalvåret.....

Jeg er da ikke i tvivl om at TG sikkert har en fornuftig udvikling på ruten, men at tro den går så fantastisk, er måske lige jubel optimistisk nok. Hvis den var så fantastisk så downgradede man den nok ikke i sommerhalvåret.....

Ruten går nok relativt bra, de er jo også etter hva jeg har forstått relativt fulle av cargo, fisk fra Norge og orkideer fra Thailand. At de nedgraderer i sommerhalvåret er naturlig, da foretrekker Ola nordmann syden.

Fløyet ruten et par ganger i det siste.
Stappfull alle gangene - men er jo høysesong nå.
Endel svensker med og (som kom fra Sverige/skulle videre til Sverige).

Uansett...noen som vet om Thai har tatt over all bookingen nå?
Får ikke booket via orkide.no eller andre steder som alltid har vært billigere før.
Ser ut som Thai har satt ned prisen når man booker via dem.
8400,- T/R OSL-BKK nå. Omtrent samme som orkide osv har ligget på tidligere.

Hvis så ! Hurra...:up::nor:cheers:

Tittet på orkide.no og der står det nå kun reklame for SK på førstesiden...

Forresten tittet på desember i år, og det er satt opp A345, MEN det betyr vel absolutt ingenting så langt forut..

Kanskje hvis folk kan omgå orkide etc, vil nok det kanskje bli behov for en 744 :colgate:

Har de avsluttet samarbeidet med Orkide taper de vel også en del sikre pax på det? Så det blir vel både fordeler og ulemper.

Jeg skal være forsiktig med å poste detaljer her, men de som tror at ruten ikke har infridd til forventningene økonomisk, får bare humre videre;) Det foreligger en del fakta som ikke er presentert offentlig.

Thai kommer med fulle mugger neste vinter!

Jeg foreslår at det bare er å la spekulasjonen ligge å konstatere at Thai har gjort det drit bra til nå!

Det er godt å høre at ruta går bra. Skulle ønske meg muligheten for "billig" biz med SAS ut og Thai hjem, men det er tydeligvis ikke så lett. Da blir det vel til at jeg holder meg til SAS så lenge de er billigst og har den gunstigste avgangstiden (for meg).

Det er godt å høre at ruta går bra. Skulle ønske meg muligheten for "billig" biz med SAS ut og Thai hjem, men det er tydeligvis ikke så lett. Da blir det vel til at jeg holder meg til SAS så lenge de er billigst og har den gunstigste avgangstiden (for meg).

Præcis mine ord, ikke mindst det med afgangstiderne, hvor SAS er perfekt, mens jeg har mere end svært ved at sove på Thai. Og både det og C-class prisen er nok det der gør at SK altid er fuldbooket på C class til BKK.

For meg spiller det ingen rolle når flyet går. Jeg får ikke sove i et turistklassesete uansett. Thai er førstevalget til BKK ettersom de flyr direkte fra Oslo. Og jeg har inntrykk av at biz selger svært bra fra Oslo?

Jeg skal være forsiktig med å poste detaljer her, men de som tror at ruten ikke har infridd til forventningene økonomisk, får bare humre videre;) Det foreligger en del fakta som ikke er presentert offentlig.

Thai kommer med fulle mugger neste vinter!

Jeg foreslår at det bare er å la spekulasjonen ligge å konstatere at Thai har gjort det drit bra til nå!

Jepp! Godt sagt MartinL, som vanlig ^_^

Præcis mine ord, ikke mindst det med afgangstiderne, hvor SAS er perfekt, mens jeg har mere end svært ved at sove på Thai. Og både det og C-class prisen er nok det der gør at SK altid er fuldbooket på C class til BKK.

SAS C klasse til BKK er full grunnet oppgraderinger i gaten.....alle de gangene jeg har reist med SAS til BKK har C klasse vært langtfra fullbooket men det er kø i gaten for og oppgradere med EB poeng.

Men tilbake til TG fra OSL, veldig hyggelig at T7'ern går full hver dag og blir det ikke penger av det så vet ikke jeg. På alle TG's europaruter er det nå høysesong mens sommeren er mer laber/varierende beleggsmessig. Dette gjelder jo også OSL ruten.

SAS C klasse til BKK er full grunnet oppgraderinger i gaten.....alle de gangene jeg har reist med SAS til BKK har C klasse vært langtfra fullbooket men det er kø i gaten for og oppgradere med EB poeng.

Men tilbake til TG fra OSL, veldig hyggelig at T7'ern går full hver dag og blir det ikke penger av det så vet ikke jeg. På alle TG's europaruter er det nå høysesong mens sommeren er mer laber/varierende beleggsmessig. Dette gjelder jo også OSL ruten.

Deri har du ikke 100% ret MD11. Mine erfaringer er at der opgraderes typisk rigtigt mange til Y+, derimod er C-class vældigt ofte kun til at få til dyreste pris. Men det kan vi jo hugges længe om...

Deri har du ikke 100% ret MD11. Mine erfaringer er at der opgraderes typisk rigtigt mange til Y+, derimod er C-class vældigt ofte kun til at få til dyreste pris. Men det kan vi jo hugges længe om...

Nå nærmer vi oss OT for denne tråden og, men erfaringene av å ha brukt CPH-BKK en del de siste årene er at tett oppunder avgangene er det bare dyre billetter å få, men har du horisont på 1-3 uker ut er det alltid en haug Z/J-klasse ledig.

-A

Har skjedd endringer her igjen. Som kjent skulle TG sammen med reduksjonen endre til A340-500. Dette ble også bekreftet når jeg sjekket Checkmytrip for min reise i april, men nå har dette blitt endret tilbake til Boeing 777-200/300 inne i checkmytrip.

Har skjedd endringer her igjen. Som kjent skulle TG sammen med reduksjonen endre til A340-500. Dette ble også bekreftet når jeg sjekket Checkmytrip for min reise i april, men nå har dette blitt endret tilbake til Boeing 777-200/300 inne i checkmytrip.

Har fortsatt A340-500 på min utreise 28. mars og retur 5. april på checkmytrip, og det bør det jammen forbli med U-klasse.

Fikk vite fra en SK/OSL ansatt at 772ER skulle gå 4 uker til, derfor mye ledige seter for ID ?

Hei,

Skal til Singapore i april og sjekket muligheten med Thai via Bangkok. Den er dessverre dobbelt så dyr som Lufthansa via Frankfurt så derfor blir det LH denne gangen...

Berg-Hanssen sa dessuten at det var vanskelig med plasser på Thai 19. - 27 april da jeg skal reise. Prisen er kanskje dyr fordi flyet er fullt!

Dumt :(

Blåser liv i en gammel tråd her...
Snakket med en på handlingen på OSL her om dagen, som fortalte om 110 pax til BKK, for noen dager siden. Og det i en maskin som vel tar rundt 300...

Høres ikke veldig oppløftende ut. Har de priset seg ut av markedet, med sine dyre billetter?

Tally-Ho

Back