Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Hos TGs hjemmesider og bl.a. Farmer så får man ikke tilgang til de billigste billettene, slik som hos Orkide...

Jada - men prisene er håpløse ....

Jeg skjønner ikke hvor dere får det fra.

Her er et eksempel på en billett jeg bestilte for en kamerat for 2 dager siden hos Orkide ekspressen.

Oslo - Bangkok, 17 desember
Bangkok - Oslo, 27. desember

Denne turen hos Orkide kostet kr. 11485

Ved et søk på www.finn.no akkurat nå, får man pris på kr. 11687,-

Last edited:

Hos TGs hjemmesider og bl.a. Farmer så får man ikke tilgang til de billigste billettene, slik som hos Orkide...

På thai sine web sider selges billettene som gir 100% opptjening av miles, mens Orkide og andre søkemotorer får frem billetter som gir fra 0% opptjening av miles.

En kjøper ikke økonomibilletter till nesten 12.000 uten poengopptjening? Det kan ikke være riktig. Du kan jo fly økonomi extra med SAS til den prisen.

Jeg hadde gleden av å snakke med Hile i Thai Norge rett før oppstarten av ruten.
Dama var klinkende klar i sin pris politikk. Det skulle rett og slett ikke være mulig å finne de billigste billettene med Thai fra Oslo. "Skal folk fly billig, får de fly med de andre selskapene". Hun var meget tydelig på at denne ruten skulle hente inn penger gjennom å selge "korrekt prisede billetter".

Vi må ikke glemme at November og Oktober, er månedene med den laveste trafikken til Thailand. Trafikken vil nok da seg godt opp i vintermånedene.

Når det er sagt, kan det jo være at en 100% økning fra A345 til daglig T7 er i overkant overkill!

Jeg har også hørt at avgangen går svært godt meg cargo og at de dyre setene i front selger som hakka møkk!

Men hur ofta hittar du billigaste biljetterna där? Från ARN kommer TG ALLTID ut som det dyraste alternativet.

Jeg mener at jeg så noe med Thai på restplass.no som var direkte til gode priser!

Hvor er det du får det fra at oktober/november er månedene med lavest trafikk til Thailand da MartinL? Er jo nettopp i midten/slutten av oktober hoysesongen starter

Hvor er det du får det fra at oktober/november er månedene med lavest trafikk til Thailand da MartinL? Er jo nettopp i midten/slutten av oktober hoysesongen starter

Etter det jeg har blitt fortalt, går ruten forholdsvis godt i sommerhalvåret på grunn av mye transfer trafikk videre i Asia fra Bangkok. I oktober/November er det lite av denne trafikken, samtidig som det er svært tidlig i Thailand sesongen.

Da jeg bodde i Australia fløy jeg Qantas en rekke ganger mellom Europa og Australia (via Bangkok). Jeg ble alltid fortalt at det var lettest å finne bilige billetter i Oktober/November og April/Mai, da det var minst press på setene.

Om det stemmer skal jeg gjerne la meg korrigere på TG923, men jeg har sittet med denne oppfatningen til nå.

Enig med Martin. Vi må nok ut i desember før den virkelige høysesongen begynner.

Går generelt ikke flyene til alle selskap generelt fulle til BKK også i lavsesongen siden selskapene da bruker prismekanismen ?? Men i følge Aftenposten i dag er også generelt elendige tider, så det kan jo være dårlig belegg på andre selskaper også..:angry:

Det er uansett liten tvil om at Thai har store forventninger til ruten.
At det er et marked for denne ruten er helt klart!

Jeg smiler fortsatt etter en "sjokk post" på Scanair en sen kveld i april:)

Leste for et par uker siden at Thailand opplevde en kraftig svikt i turisttrafikken ved inngangen til det som normalt ble ansett som høysesong. Kanskje folk avventer svinepesten?

I følge tallene fra http://www.tourism.go.th/index.php?option=com_content&task=view&id=2610&Itemid=25 var august og september klart de dårligste månedene i 2008.

Sept 08 185 948
Okt 08 242 493
Nov 08 255 538
Des 08 287 103
Jan 09 335 280

Klart at høysesongen er størst i desember og januar, men oktober og november ser slett ikke dårlige ut.

NB: Tallene viser europere som ankommer BKK-lufthavn (for opphold i Thailand - ikke videreforbindelser)

Skal ut å reise den 12. februar og i følge www.checkmytrip.com er 30/30 seter tatt. Noe som er dumt ettersom jeg reiser alene og hadde håpet på et ledig sete ved siden av meg :(

Et annet aspekt her er jo den nylige økningen til daglige og med større setekapasitet i tillegg. Dette trådte i kraft på kort varsel og innbooking for å fylle kapasiteten tar tradisjonellt mye lenger tid. Så jeg vil tro at utover høsten og vinteren så vil loadfaktor bygge seg opp mer og mer.

Nå har jo tross alt ikke ruten gått så lenge, og det tar en stund før denne nye ruten er kjent blandt oss nordmenn. Så er det sikkert mange som hadde booket reise østover før TG annonserte oppstart, som mulighens heller hadde reist med TG dersom de visste om oppstarten. Vi får la ruten holde på en god stund til før vi kan begynne å analysere ordentlig.

Back