Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Tripple7 passer vel også bedre i forhold til hva slags billett nordmenn kjøper. Og det er jo turistklasse. T7 har jo mange flere eco seter enn den maskinen de bruker i dag. Og når man leser på tripreport forumet hvor misfornøyde folk som har reist med TG i biz for nylig er, så er det vel like før de kan fly med 100% eco seter fly?

BF:cool2

Tripple7 passer vel også bedre i forhold til hva slags billett nordmenn kjøper. Og det er jo turistklasse. T7 har jo mange flere eco seter enn den maskinen de bruker i dag. Og når man leser på tripreport forumet hvor misfornøyde folk som har reist med TG i biz for nylig er, så er det vel like før de kan fly med 100% eco seter fly?

BF:cool2

30 biz seter holder nok i massevis for det norske Thai markedet... :) Slipper å ha så mange som kjøper oppgradering for en slikk og ingenting, også kan de heller la biz billettene gå dyrt...!

Noen som vet om Thai 772ER står inne med planlagt oppgradering til de nye Thai C-klasse setene? 2 + 3 + 2 med noen feite skjermer i seteryggen foran.....?

Noen som vet om Thai 772ER står inne med planlagt oppgradering til de nye Thai C-klasse setene? 2 + 3 + 2 med noen feite skjermer i seteryggen foran.....?

Er ikke dagens seter relativt nye? Og med tanke på at de har 2-2-2 idag så er det ikke akurat en oppgraderinger å presse enn en rekke til

Mulig jeg er på villspor - men går det ikke en 767 fra TUI fra OSL også (vinterhalvåret)? Chartermaskin i likhet med den nevnte A330?

Jo det stemmer, men likevel den er ikke ny og poenget var at man mister A340 maskinen :-)

Er ikke dagens seter relativt nye? Og med tanke på at de har 2-2-2 idag så er det ikke akurat en oppgraderinger å presse enn en rekke til

Alt er relativt... :) SAS sine biz er heller ikke akkurat gamle, men spesielt underholdningspakka med små skjermer osv. er jo en utdatert greie sammenlignet med hva man får ellers i dag!.... Selv hadde jeg gjerne sett den nye c-class'en til thai på 772ER :)

Leste forøvrig i Takeoff at 40% av passasjerene skal med videre connections utenfor Thailand dvs Indokina og Australia++. Kjenner ikke veldig godt til hvordan slike fordelinger er og hvordan det er fra ARN og CPH men synes tallet hørtes høyt ut, noe som er veldig positivt og som forsterker påstanden om at det er behov for flere ruter til Østen.

Alt er relativt... :) SAS sine biz er heller ikke akkurat gamle, men spesielt underholdningspakka med små skjermer osv. er jo en utdatert greie sammenlignet med hva man får ellers i dag!.... Selv hadde jeg gjerne sett den nye c-class'en til thai på 772ER :)

Noen bilder fra Thai's 772ER på C class'en og ett på EC.

Attachments

• p8290245_resize_1939.jpg
    p8290245_resize_1939.jpg
    78.9 KB · Views: 1,129
  • p8290272_resize_4767.jpg
    p8290272_resize_4767.jpg
    80.8 KB · Views: 1,126
  • dsc00140_8124.jpg
    dsc00140_8124.jpg
    130 KB · Views: 1,116

Da er det bekreftet på OSL:

Thai Airways har fått en meget god mottakelse i Norge og etter gode sommermåneder øker flyselskapet fra 25. oktober fra 5 ukentlige til daglige avganger. Avgang vil være kl 13:30 alle dager i uken. Thai Airways vil i tillegg øke setekapasiteten på hver flygning og setter inn Boeing 777 med kapasitet på 292 seter.

Dette er å lese i OSL'S nyhetsbrev:

Kilde :
blablabla.jpg

Jeg tok en svipptur med Thai fra Oslo til Bangkok for et par uker siden, og ble meget positivt overrasket over servicen.
Meget avslappet og harmonisk besetning, i motsetning til SAS.

Belegget var vel ca 50% på business class ned, men det var helt proppet på vei opp. Alle de 60 business setene var opptatt.

Det som overrasket meg en del var at ca 90 % av passasjerene var fra Asia.
Det var en del gruppereisende fra Thailand, men også sikkert en del far Kina, osv.

Jeg praten med en av passasjerene og de skulle reise rundt i Norge i 4 dager, og 2 dager i Danmark for så å fly tilbake fra København.

Jeg er ganske flink til å spå, og jeg tror at flytrafikken mellom Europa og Asia er bare i den spede begynnelse.

En sterkt økende middelklasse i Kina men også andre land i Asia kommer til å føre til en ekstrem turisme til oss.

Trafikken kommer til å eksplodere de neste 10 - 20 årene, og det kommer til å finnes flere direkteruter også mellom Oslo og flere byer i Asia, som Beijing, Shanghai, osv, allerede innen ca 5 år.

Da har TG fått oppdatert den norske websiden sin.

DAGLIG AVGANG FRA 25. OKTOBER!
Den nye non-stop ruten mellom Oslo og Bangkok som åpnet 15.juni har vært en kjempesuksess, og vi følger opp med å øke både antall avganger og antall seter!

http://www.thaiairways.no/

Last edited:

Veldig gledelig at TG får denne ruten til og gå knallbra. Skjønt man vet jo ikke om de tjener penger på den men min gjetning er at de gjør det ettersom man øker frekvens og setter inn større materiell. Og TG har en av de beste økonomiklassene som finnes etter min smak.

I dag (3/10) ser det ut til at det blir en 346 igjen, HS-TND

Var med denne fra Bangkok. Og hadde en fantastisk tur ! Premium billett i kanskje det beste biz. setet ombord; 18A, første rad i 2.biz avdeling, knall benplass, kanon utsikt rett mot 2 svære motorer. God mat, tilstedeværende og oppmerksomt crew,stadig påfyll av det en måtte ønske, i hele tatt en glitrende opplevelse, tenker at en t/r i A346 i premium i disse dager må være det absolutt beste en kan få for pengene; en biz. opplevelse til 9.500,- og en flyr også business hvis en skal videre innenriks (2.400 ekstra bonuspoeng) Heia Thai igjen, opptur ! :D

Back