Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Trafikken kommer til å eksplodere de neste 10 - 20 årene, og det kommer til å finnes flere direkteruter også mellom Oslo og flere byer i Asia, som Beijing, Shanghai, osv, allerede innen ca 5 år.

Kamerat, vi kommer ikke til å vente i 5 år, believe mee ;)

Noen som vet hvordan trafikken på denne ruta utvikler seg ?
Hadde en kollega som kom hjem med denne ruta i går som kunne fortelle at det var mindre enn 100 passasjerer totalt ombord. Samtlige passasjerer i Economy hadde mulighet til å velge seg en egen 3-seter og kunne dermed strekke seg ut litt.
VI får håpe at dette var et enkelttilfelle, slik at ikke grunnlaget for ruta viser seg å være for dårlig likevel.

Venner av meg fortalte det samme på to forskjellige avganger i oktober..

Noen som vet hvordan trafikken på denne ruta utvikler seg ?
Hadde en kollega som kom hjem med denne ruta i går som kunne fortelle at det var mindre enn 100 passasjerer totalt ombord. Samtlige passasjerer i Economy hadde mulighet til å velge seg en egen 3-seter og kunne dermed strekke seg ut litt.
VI får håpe at dette var et enkelttilfelle, slik at ikke grunnlaget for ruta viser seg å være for dårlig likevel.

Jeg kom med Thai fra BKK den 29 Oktober, da var det booket 92 i økonomi, mens det var 3 ledige seter i Biz(der jeg satt). Det var på T7..

SVETHO

Selges det fortsatt bare billetter til "fornuftige" priser gjennom reisebyåer? Sjekker på noen tilfeldig dager i mars og kommer opp med over 10.000 kr. Det er jo håpløst at de ikke lar folk bestille på den måten som de fleste bestiller billetter på nå til dags.

Selges det fortsatt bare billetter til "fornuftige" priser gjennom reisebyåer? Sjekker på noen tilfeldig dager i mars og kommer opp med over 10.000 kr. Det er jo håpløst at de ikke lar folk bestille på den måten som de fleste bestiller billetter på nå til dags.
Billigste bill er fortsatt bare tilgjengelig gjennom reisebyråer.

Jeg flyr TG til Hong Kong via BKK 9. desember. På seteregistreringen for OSL - BKK strekket kan jeg telle over 100 ledige seter i Y.

Spennende å se hvordan tallene utvikler seg når vi nå går inn i høysesongen!

Ja, så lenge Orkide og noen andre reisebyrå tilbyr rimelige billetter , så dropper mange den ruta, helt sikkert...

Det er jo ikke uvanlig at det er noe glissent på disse rutene, har flere ganger reist med KLM der jeg omtrent var eneste passasjer på business. Og rundt halvfull med Finnair.
tror det går en del Cargo samt at Oslo ruten har noe høyere pris, så denne ruten er nok en av de mer lønnsomme, det at de øker betyr jo også at denne ruter og ganske safe.

Ja, så lenge Orkide og noen andre reisebyrå tilbyr rimelige billetter , så dropper mange den ruta, helt sikkert...

Ordrett sier du her at folk dropper ruten fordi reisebyråene tilbyr rimelige billetter? Hva baserer du dette på?

Det må da være ytterst få som er klar over at man må via et reisebyrå for å få billige billetter med Thai? De fleste jeg kjenner bestiller bilettet på nett, og tenker ikke en gang tanken å kontakte et byrå for dette. Og det virker jo ikke spesielt logisk at det er billigere å gå via en mellommann.

Det må da være ytterst få som er klar over at man må via et reisebyrå for å få billige billetter med Thai? De fleste jeg kjenner bestiller bilettet på nett, og tenker ikke en gang tanken å kontakte et byrå for dette. Og det virker jo ikke spesielt logisk at det er billigere å gå via en mellommann.
Helt enig at det er et rart opplegg! Men jeg tror ikke folk dropper ruten fordi byråene forhandler de beste prisene (slik som det blir antydet over i denne tråden..) Handler vel mer om at de er uvitne om situasjonen, og synes prisene hos Thai selv er for dyre.
Burde hvertfal vært litt variasjon i det, slik at enkelte kampanjer var billigst på selskapets sider, og andre gjennom reisebyråer / agenter.

Last edited:

Snakket med en på SAS cargo, han kunne fortelle at de frakter mellom 17-20 tonn hver dag med 777. Noe som er blandt den største veksten i Thai cargo sin historie. De går hvist i null bare på frakt.
Forøvrig reiser jeg med familien til BKK med Finnair... Halve prisen av Thai.

Jeg kom med SAS fra Bangkok - København - Oslo, 9 november. Denne flighten var full i alle klasser, mens en kamerat hadde samme dag Thai fra Bangkok til Oslo og han forteller at alle på økonomi hadde hver sin 3 seter.

Hvis man søker på fybilletter i julen, fra 16 desember og frem mot jul, finner man ledige billetter på Thai, mens SAS har ingen ledige billetter.

Ja, det virker som en ikke må fly på direkten ?? Har også venner som velger LH framfor TG for å få nattfly over og slippe å knote med reisebyrå.. I tillegg LH tar kun vel 6.600 i februar...

Disclaimer: Tilhører ikke gruppen som planlegger BKK det første året...

Så vidt jeg vet , Aleksander, er det hos Orkide ev. kanskje Wickstrøm.. Antar med telefon...

At TG kun bruker reisebyråer er helt på tryne og noe de må tape mye på? Når har ikke jeg sett etter reiser til Asia i det siste, men når jeg leter etter flybilletter for privatreiser så sjekker jeg aldri hos de tradisjonelle reisebyråene, men holder meg til enten flyselskapene selv eller søkemotorer ala wideroe etc.

Back