Thai øker fra OSL

Re: Thai øker fra OSL

Tør jeg tippe på at TG da kutter ut hele Premium Economy på den ruta? Hvordan vil i såfall det slå ut? Trodde de hadde solgt en del billetter i denne klassen i oppstarten?

BF:cool2
 
Re: Thai øker fra OSL

Meget flott å se at TG satser slik på OSL og Norge.
Om det nå er en 777-200ER de skal bruke, og har jevnt over 90% belegg så vil dette gi et trafikktall på 96000 passasjerer hver vei pr år. Dermed ser det ut til at TG tar en betydelig del av det årlige passasjervolumuet mellom Norge og Thailand
 
Re: Thai øker fra OSL

Stemmer bra - det ligger i Amadeus. 345 har gjort jobben i OSL .. nå flytter man den til andre jaktmarker.

ATH har TG vært på før, MD11 gikk fast på den før den ble faset ut.
 
Re: Thai øker fra OSL

TG er da på Athen fortsatt, det er vel bare flytypen som endres (byttes med OSL)
 
Re: Thai øker fra OSL

TG er da på Athen fortsatt, det er vel bare flytypen som endres (byttes med OSL)

Stemmer det. Athen har hatt TG-rute i mange mange år, men med heller variabelt belegg. For mange ID-pax har akkurat denne ruten vært redningen for å komme seg fra BKK til Europa, og det kan nok være at TG ser et betydelig større potensiale på OSL, og dermed er en slik kapasitetsforskyvning på sin plass.

Noen som vet om B777 og B747 pilotene kan fly begge maskiner?
 
Re: Thai øker fra OSL

Thai har også installert PTV i økonomiklasse på 4 av sine B777-300, en er inne til oppgradering og den siste blir oppgradert i løpet av året.

Stemmer! Får da håpe de ikke kommer med B777-200 hit, men holder seg til -200ER og -300, ettersom -200 ikke fikk PTV og AVOD installert i economy under siste oppgradering (latterlig). Dessuten har -200 første generasjons "nye" Business Class seter (likt med A345/6 og B744), som vistnok ikke er like bra som de "nye", "nye" Business Class setene installert på -200ER, -300 og de åtte nye A330-300 som blir levert.

Noen som vet om TGs -200 versjoner har nok rekkevidde BKK-OSL?
 
Re: Thai øker fra OSL

... var ikke 7 dager i uken noe vi nevnte tidligere i sommer? :) Allerede da gikk det rykter fra solide kilder om at belegg og utvikling på Oslo ruten var meget lovende! Nå som det blir daily fra OSL er det jo enda mer spennede å se hvordan ting og tang slår ut fra ARN! MartinL, jeg regner med at du er våken, og kommer med et tilsvar relativt kjappt!..

At de evt. kommer med en 777 gjør vel heller ikke noe akkurat :) Thai 777-300 er jo noe av det fineste med vinger og hjul! Enorme kraftverk og en herlig design :) Welcome! :)
 
Re: Thai øker fra OSL

Takk, grindstein!

For de som er interesserte, kan jeg anbefale en tur innom http://www.hflight.net/forum/b-TGInternationalonly/ (de fleste flyfrelste på forumet vet sikkert om dette allerede). Masse bilderike trip reports fra TG på denne siden. I tillegg finner du trip reports fra "alle" andre flyselskaper der også. Det er en Thailandsk side så alt er skrevet på thai, så hvis du liker trip reports med masse tekst er det lite å hente (hvis du da ikke leser thai, eller liker å lese gebrokkent norsk ved hjelp av google translate :b), men siden er helt perfekt for oss som liker bilder!
 
Re: Thai øker fra OSL

Stemmer! Får da håpe de ikke kommer med B777-200 hit, men holder seg til -200ER og -300, ettersom -200 ikke fikk PTV og AVOD installert i economy under siste oppgradering (latterlig). Dessuten har -200 første generasjons "nye" Business Class seter (likt med A345/6 og B744), som vistnok ikke er like bra som de "nye", "nye" Business Class setene installert på -200ER, -300 og de åtte nye A330-300 som blir levert.

Du merker knapt forskjellen!!

BF:cool2
 
Re: Thai øker fra OSL

Kjempebra. Viser jo at ruten har vært en suksess fra dag 1. At man vil benytte 772 vil være med på å øke lønnsomheten. I tillegg er jo T7 et av de flotteste flyene. Vet ikke om det ble nevnt, men vil avgangs og ankomsttider forbli de samme?
 
Re: Thai øker fra OSL

Siste dag med A345 blir 24. oktober. T7 starter å fly ruten fra 25. oktober.
 
Re: Thai øker fra OSL

Tør jeg tippe på at TG da kutter ut hele Premium Economy på den ruta? Hvordan vil i såfall det slå ut? Trodde de hadde solgt en del billetter i denne klassen i oppstarten?

BF:cool2

Jeg tipper BC går ut. I flg Thai i oslo er det lite forespørsel på BC. Kanskje de flytter opp U til BC.
 
Re: Thai øker fra OSL

Thai går visst for fulle megger på Arlanda selv om Osl har fått sin rute. De er vel godt hjulpet av SAS som har lagt ned, samt MH som forsvinner.

Hvordan er det med Kastrup? Der flyr jo SAS og Thai vinge mot vinge. Jeg hadde egentlig trodd at SAS skulle redusere mer, men foreløpig ser det ut til at Oslo ruten har fått liten innvirkning på tilbudet fra København.

Vi skal ikke glemme at dete markedet var i høygir i året som var og da uten en direkterute. Nå som Thai fyller metallet til taket, er dette et ikke ubetydelig antall reisende som nå forsvinner fra andre ruter. Hvem har tapt mest på at denne ruten er blitt opprettet? Thai selv, KLM, Finnair eller SAS?
 
Re: Thai øker fra OSL

Det blir trist å miste 345´n, 777 er et mye kjedeligere og vanligere fly i så måte, men knall at det går bra og at det blir daglige avganger :up:
 
Re: Thai øker fra OSL

Hvem har tapt mest på at denne ruten er blitt opprettet? Thai selv, KLM, Finnair eller SAS?

Kanskje alle sammen + Lufthansa ? Og sansynligvis charterselskapene, ikke det at det går så mange avganger i uken, men likevel..
 
Re: Thai øker fra OSL

Ser at reisetiden blir noe lenger med ny flytype også.

Reisetiden med A345 er 10:55 på utreise fra OSL og 11:50 på retur fra BKK.
Med B777 så er reisetiden 10:50 på utreise fra OSL og 12:10 på retur fra BKK.

Er lenge med over 12 timer...
 
Back
Top