Thai innenriks med 747

SNSK

ScanFlyer Blue
Hei...
Jeg skal fly HKT til BKK til februar.
Ser at TG bruker 747 på noen avganger.
Jeg har aldri flydd jumboen og jeg har lyst til å sitte i upper deck;)... Ifølge Thai.com så har 747en 3 klasser, first, business og economy. First i snuten og biz oppe og nede..
Har hørt at biz pax blir satt i first og premium economy satt i biz kabinen fra ARN og CPH..
Men Thai selger bare biz og eco innenriks.
Hva slags billett skal jeg kjøpe..? (Biz koster jo bare ca 800kr:D.)

Hvor lang tid bør man ha i BKK..? Skal fly videre til OSL kl0035.
Er det kaos på BKK på de tider der når alle flyene til Europa går ?

SNSK

Bare kjøp biz du!

Og skulle du da bli satt i snuten foran, er det garantert en bedre opplevelse, enn upper deck på den 747 maskinen! Selv synes jeg snuten på en 747 er det mest eksklusive stedet på en 747. Sitter man på upper deck virker det bare som om man er i en liten flyver.

BF:cool2

Helt enig at du bør bestille biz - da får du også bra med bonuspoeng.
Minimumstid fra TG innenlands til annen TG i BKK er 55 minutter, neppe noe problem med siste flight fra HKT når du skal videre hjemover. Du får sjekket bagasje gjennomgående og passkontrollen er også i HKT når du skal ut av landet (selv om du reiser via BKK og har 2 forskjellige billetter).

Ingen garanti for at du får sitte i 1. klasse-avdelingen helt uten videre, klart det er bedre seter der, men 2. etg. er jo sjarmerende synes nå jeg.

Hvis det er 2050-avgangen fra Phuket du snakker om som har 747 har du i alle fall plenty med tid før videreforbindelsen i BKK.

Kjøp biz, er du tidlig nok ute med innsjekk på nettet kan du velge 1.klasse-kabinen, ja ! Tror jeg valgte sete ved bestilling av BKK- Chiang Mai bill. i fjor, fikk ikke opp setevalg da jeg sjekket samme strekket her i går. Får du ´bare´business-sete v. innsjekk, velg upper-deck, men gå definitivt for fronten nede hvis ledig! God tur, i Krabi blåser og regner det som faen nå ! :D

Fløy Biz i A345 nedover, gøy det, men opplevelse/ komfort framme i Jumboen både i ny og gammel 1. klasse konfig. er naturlig nok overlegent bedre, går for det neste gang via ARN eller CPH hvis prisen er på nivå med biz. på direkteruten fra Oslo.

Attachments

• DSCN1814.jpg
    DSCN1814.jpg
    73.9 KB · Views: 360
Last edited:
Kan vi forvente en trip-report her? Mange har jo i det seneste kommentert at servicen til Thai i biz er dramatisk fallende!

BF:cool2

Kanskje.. :)
Fløy aldri Thai-biz i ´gamle dager´, men får ikke direkte hakeslepp av servicen mellom Skandinavia og Thailand .. og joda, en (jeg) blir lett blasert, men synes vel opplevelsen av Sas´ A340 biz kabin og service er hakket bedre. I turist derimot ville jeg valgt Thai hver gang, og komforten på 345´n er jo i særklasse. Flyr A346 tilbake, premium den veien, men sete i den ene eller andre bizkabinen. Frister fælt å få sjekka et sete i First på denne, men tror den kabinen i utgangspunktet er avstengt, og flyet ser ikke ut til å bli fylt. Men ja; hvis mot formodning skulle ordne (kjøpe?) sete i First-kabinen, må det bli rapportert :D

Lurer på hva Thai gjør med upgrade tilbudet på OSL-BKK, nå som de snart går over til B777. Det står jo at tilbudet varer til 31.mars.
SNSK

Jeg kjøpte Premium her tidligere i sommer som det var meningen jeg skulle oppgradere til Biz når tiden hadde mulig for det .. Har blitt flyttet over på Biz nå, og det gjør vel de alle som har kjøpt Premium.. Dårlig med Premium-klasse på THAI's 777

Nå er det vel snakk om at Thai skal selge noen biz seter som eco ekstra på B 777n, med "dårligere" service enn for de som har betalt for full biz?

Tror nok den servicen ikke er så ulik, på vei hjem i biz fra BKK til CPH i fjor tok jeg en tur bak i premium; i alle fall deler av måltidet var identisk med det vi fikk framme !
Men ja; på A346 flightene nå er bakerste biz-kabin dedikert til premium passasjerer.
Det betyr altså at en kan fly business-class Oslo-Bangkok direkte i disse dager for 9.500,- !
Og det kan bestilles på thaiair.com, senest 2-3 dager før avreise.

Last edited:
Nå er det vel snakk om at Thai skal selge noen biz seter som eco ekstra på B 777n, med "dårligere" service enn for de som har betalt for full biz?

Synes det virker merkelig, B777-200ER til Thai har jo bare 30 biz seter fordelt på 5 rader. Høres rart ut hvis de skal selge noen av disse som Premium economy...

Synes det virker merkelig, B777-200ER til Thai har jo bare 30 biz seter fordelt på 5 rader. Høres rart ut hvis de skal selge noen av disse som Premium economy...

Mye rykter i fluftfarten, særlig her inne - vi får se hva som skjer. ;)

Har kjøpt biz på strekningen BKK-KBV og det er satt opp A300..
SNSK

Biz-sete på 734 og A300, og servering innenlands i den klassen kan være så som så, hovedgrunnen til å bruke penger på det må være å få mer eurobonus poeng.. :)
Edit : og selvfølgelig lounge-tilgang; sitter i en massasjestol hos Thai i Krabi og skriver dette :D

TG innenlands har da vesentlig bredere stoler, (noe) bedre benplass i tillegg til loungetilgang og flere bonuspoeng.

Alt dette gjør det vesentlig mer attraktivt å fly biz med TG (for en relativt liten ekstrasum) enn det f.eks. er med våre hjemlige flyselskaper som ikke tilbyr noe særlig bedre plass engang.

Men at du ikke skal forvente den store serveringen er helt riktig, er jo heller ikke alkoholservering innenlands i Thailand verken i lounge eller ombord.

Hei,
biter herved i meg mine ord her ovenfor;
hadde en fantastisk tur opp nå fra Krabi med A300, og som TG923 sier, brede, behagelige stoler (rimelig lite benplass riktignok) og flott mat servert på- og i porselen, oppmerksomt crew; løp og kjøp ! :D

På en kort tur (en knapp time) mellom HKT og BKK hadde jeg ikke giddet å spandere en dyrere billett en economy. Man får likevel ikke noen tid til å nyte servicen. (Har prøvd det en del ganger).
Fløy BKK - CPH (nattflygning) for en kort tid siden, og satt på first class (i snuten på 747). Billetten kostet vel 120.000 Baht (en vei) Utmerket service, og stolene var deilige å ligge i, nesten som senger. Bare for å ha prøvd det, så anbefales det. Man har også tilgang til Orchid Class / first class lounge i BKK med bl.a. massasje.
Men for den som skal legge ut av egen lommebok, spørs det om dette er verd pengene. For denne ene turen kunne man tatt med hele familien t/r på en billigere løsning.

Tally-Ho

Dette ble vel litt hummer og kanari. Prisforskjellen på økonomi og (billigste) biz er noen få hundrelapper mellom HKT og BKK. Det spanderer jeg gjerne for loungetilgang, biz innsjekk (hvis jeg ikke har gullkort), bedre sete og gleden av å slippe ut av flyet før alle økonomipax... ;)

Det er noe helt annet enn å kjøpe førsteklassebillett mellom Europa og BKK

Last edited:
Back