Thai Airways mellom Skandinavia og Bangkok

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Har en kollega som fløy Thai fra Skandinavia til Bangkok. Jeg mener det var fra København, men er ikke helt sikker. Han fløy i Economy Extra, og fortalte at det var en 777. Han sa også at Economy Extra var i samme setene som Business. Forskjellen var at han ikke fikk amenities væsken, men det var stort sett alt. Dette minner litt om slik det var før på 747, hvor Business var gamle F seter i snuten, og Economy Extra var gamle Business seter.

Er det noen her som vet hvordan Thai praktiserer dette ut fra Oslo, Stockholm og København ?

Hørtes tvilsomt ut at dette er korrekt. Alle 777'ene til Thai har, bortsett fra 5 300ER (som har first), kun Royal Silk Business og Economy Class. Eneste maskiner som har Premium Economy Class er A340-500.

Thai selger biz-seter som premium economy på 777-avganger fra CPH og ARN.

Dette høres jo ganske utrolig ut. Dette vil jo være utrolig mye bedre enn f.eks. Eco extra med SAS, Air France osv.

Kan dette være pga at de ikke klarer å fylle opp flyene i C på disse rutene, og at det i Skandinavia er et større marked for Eco extra ?

Nå skal det sies at premium-economy prisene til thai ikke er spesielt lave. 14000 SEK + skatter fra ARN. TK biz OSL-BKK fås for 10000NOK++

Bakerste business-kabinen selges som premium economy, rad 18-22.

http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/img/Seatmap/B777-300ER_77B.JPG

Da jeg satt i business på vei til CPH i august la jeg merke til at de i premium eco. ble henvist til toalettene bak... Tipper at de ikke har tilgang til fast track/lounge, men det vet kanskje noe andre? Uansett er det en veldig bra premium eco.

Har sett at de selger det for 11-12,000 SEK fra ARN på tilbud tidligere.

Selv syntes jeg det er MYE bedre å fly direkte eller via ARN/CPH/HEL enn å ta turen via IST.

tafl. Selv syntes jeg det er MYE bedre å fly direkte eller via ARN/CPH/HEL enn å ta turen via IST.

Du må ha en spesiell agenda når du ikke nevner OSL? Selv om du er fra Oslo?Thai flyr med de samme flyene fra OSL. Kan du fortelle meg hva det er?

tafl. Selv syntes jeg det er MYE bedre å fly direkte eller via ARN/CPH/HEL enn å ta turen via IST.

Du må ha en spesiell agenda når du ikke nevner OSL? Selv om du er fra Oslo?Thai flyr med de samme flyene fra OSL. Kan du fortelle meg hva det er?

Det var vel gjerne OSL han mente med "å fly direkte". Og ARN/CPH/HEL som alternativer, fremfor IST.

Beklager jeg så den ikke med en gang.
Men hva er fortjenesten å fly fra CPH/ARN en å fly direkte fra OSL? Det må da bli et stopp mer hvis du flyr fra OSL?

Beklager jeg så den ikke med en gang.
Men hva er fortjenesten å fly fra CPH/ARN en å fly direkte fra OSL? Det må da bli et stopp mer hvis du flyr fra OSL?
Det ble ikke nevnt noen fordel med å fly via ARN/CPH kontra direkte, men å fly via ARN/CPH i stedet for f.eks. IST. Dvs én kort flight og én lang i stedet for to midt i mellom.

Jeg mente å skrive at jeg foretrekker å fly direkte til/fra OSL. :spin

Du mener at premium eco i businesseats (rad18-24) fra OSL i 773-maskinene? Hvordan slår dette ut ift flybytter som thai er kjent for?

Rad 18-24 på Thai 773 er regulære business-seter med vanlig business service, og er ikke premium økonomi.

w

Hvordan får man kjøpt disse billettene? Ved søk på Momondo får jeg bare opp business eller økonomi.

Rad 18-24 på Thai 773 er regulære business-seter med vanlig business service, og er ikke premium økonomi.

w

Det stämmer...från OSL är det C-class såvitt jag vet.

Från ARN/CPH säljs rad 18-24 i 773ER som Premium economy.

Hvis jeg ikke husker feil så solgte de premium eco. fra OSL når de startet ruten i 2009. Da brukte de A340-500 som har premium economy-kabin/seter.

Back