Thai Airways mellom Skandinavia og Bangkok

Prisen på Eco+ gikk veldig opp da 747 ble byttet til 777 (og antall eco+ seter ble halvert), iallfall fra Arn hvor en ofte kunne fly for ca 10 000 sek. Du kan bestille lounge på forhånd i BKK, og på Arn eller cph kan en vel betale 219 kr, eller må en da fly SK?

Jeg satt på rad 21 i forrige uke, og det var standard business servering i denne kabinen... så jeg vet at jeg har rett :D

w

Støtter denne. Jeg satt på rad 19 forrige uke fra Thailand og ja det var business klassen det. Denne delen av business kan være litt bråkete under ombordstigning.

Thai flyr som følger

OSL: Economy - Business
ARN/CPH: Economy - Premium Economy - Business

Jeg fløy selv den nye 777'en fra ARN i september/oktober og betalte da ca. 12000 SEK til Phuket. Prisene gikk opp etter det (høysesong?) og er vel nå ca 14000 sek En bonus er at du får business klasse på innenlands connection i Thailand. Det er riktig som det blir sagt at Premium Economy er Business seter med economy mat. Skjønner ikke helt hvorfor ikke Ola Nordmann også får tilbud om Premium Economy når vi nå får samme fly som CPH/ARN.

Thai flyr som følger

OSL: Economy - Business
ARN/CPH: Economy - Premium Economy - Business

Jeg fløy selv den nye 777'en fra ARN i september/oktober og betalte da ca. 12000 SEK til Phuket. Prisene gikk opp etter det (høysesong?) og er vel nå ca 14000 sek En bonus er at du får business klasse på innenlands connection i Thailand. Det er riktig som det blir sagt at Premium Economy er Business seter med economy mat. Skjønner ikke helt hvorfor ikke Ola Nordmann også får tilbud om Premium Economy når vi nå får samme fly som CPH/ARN.

Kanskje fordi det er bedre grunnlag for business klasse ut i fra OSL enn ARN og CPH? Eller så er det fordi TG sine kunder ut av ARN/CPH er så vant med gode seter på økonomi ekstra, at TG ikke turte å endre på dette når de byttet til 777 på rutene?

Hvordan er prisene på business til BKK ut i fra hhv. ARN, CPH og OSL?

Vurderer å svi av litt cash og LifeMiles-poeng på enveisbillett i biz fra Oslo til Bangkok eller Phuket over nyttår: er det slik at 777-300´ene som går på direkterutene fra ARN til BKK og Phuket har nye, helt flate senger, mens OSL-BKK fremdeles har ´nedoverbakke´setene ?

Vurderer å svi av litt cash og LifeMiles-poeng på enveisbillett i biz fra Oslo til Bangkok eller Phuket over nyttår: er det slik at 777-300´ene som går på direkterutene fra ARN til BKK og Phuket har nye, helt flate senger, mens OSL-BKK fremdeles har ´nedoverbakke´setene ?

Helt nye fly på Oslo ruten også nå

Nå har toppsjefen i Thai fått sparken...så vidt jeg skjønte har selskapet siste halvår et negativt resultat på 4 milliarder baht. Om det får konsekvenser for rutenettet gjenstår å se.

Ingen stor overraskelse at denne mannen ikke har lykkes. Null erfaring fra bransjen, ble innsatt av Thaksin-klanen da den dyktige forgjengeren Piyasvasti Amranand hadde "feil" politiske preferanser. I dagens situasjon er det vel ikke håp om come-back...

Back