• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai 340-600 ankomst + litt til...

346 var iallefall et nydelig fly å handle! Alle systemer fuker 100%, og 8 pallets + 10 ULD AKE containere på tilsammen 22009 kg var uproblematisk! Flyet var mer eller mindre fullt av frakt og bagasje, og det var kun 6 av 42 ledige ULD posisjoner igjen når vi stengte lukene. Satser på at den kommer igjen senere i sommer, for finere fly på OSL skal man lete lenge etter!

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php
Sender de laks med Thai airways også ?

Her blir det sendt laks i lange baner de gangene jeg har handlet TG. 2 stk paletter gikk nedover på dagens flight.

hmm ja ser jo det nå, mulig det bare er tre lørdager+mandager i august, inkludert 15 da jeg reiser at den skal gå med 600.. sjekka ikke så langt fram jeg, men da beklager jeg feil-info ;-)

hmm ja ser jo det nå, mulig det bare er tre lørdager+mandager i august, inkludert 15 da jeg reiser at den skal gå med 600.. sjekka ikke så langt fram jeg, men da beklager jeg feil-info ;-)

Egentlig er det vel mer sannsynlig å tenke seg at det skyldes at Thai kun har 4 stk 500'er, og at diverse uforutsett kan hende slik at roteringen av fly kommer i ulage.... Det er bl.a. ikke lenge siden en av 500'ene måtte inn til rep på grunn av flyskade, og i tillegg kommer de schedulerte A, B, C og D sjekkene inn i bildet, og tar kanskje et fly ut av drift for en kortere eller lengre periode....

At en avgang som i dag er satt opp med 600, kan komme til å gå med en 500 er jo heller ikke umulig... Omstokking av flykabalen kan forekomme ganske tett opp i avreise :)

Flotte bilder og definitivt en flott maskin... Mår jeg selv satt på sete 1A hos partnerens A340-600 i mars - så hadde jeg noe inni granskauen med meter bak meg...

Back