Thai 2 avganger per dag ???

TGfan

Newcomer
Hei igjen alle og god søndags morgen:-)
Jeg ble fortalt av reisebyrået at Thai vurderer å ha 2 avganger per dag. Etter 25 okt med daglig avgang skal Thai se på etterspørsel og vurdere med 2 avganger per dag, 7 dager i uker i des,jan,feb.


Videre så reisebyrået at SAS vil starte direkte rute osl-bkk med 2 avganger i uke.

Har noen her hørt noe og kan bekrefte ryktene ?
 
Thai med to daglige hadde jo vært helt fantastisk. Går virkelig ruten så bra? Isåfall er det spikern i den uåpnede kisten til Feel Air.

Videre så reisebyrået at SAS vil starte direkte rute osl-bkk med 2 avganger i uke.

Har noen her hørt noe og kan bekrefte ryktene ?
IC-rykter om SAS fra OSL... :p La den månedlige diskusjonen starte...
 
Begge deler høres usannsynlig ut. Riktignok er det høysesong da, så jeg skal ikke si at det er umulig, men TG har 292 seter i salg nå per avgang og jeg tror nok at det holder, med tanke på at de også kan sende de via andre destinasjoner og.
 
Hørte for et par uker siden i et reisebyrå at TWA fløy fortsatt...mest inneriks men også mye cargo fra USA til Brasil... Så det er kanskje ikke så lurt å ta alt for god fisk...
 
Hei igjen alle og god søndags morgen:-)
Jeg ble fortalt av reisebyrået at Thai vurderer å ha 2 avganger per dag. Etter 25 okt med daglig avgang skal Thai se på etterspørsel og vurdere med 2 avganger per dag, 7 dager i uker i des,jan,feb.


Videre så reisebyrået at SAS vil starte direkte rute osl-bkk med 2 avganger i uke.

Har noen her hørt noe og kan bekrefte ryktene ?

Jeg ville seriøst vurdert mine forbindelser med dette reisebyrået hadde jeg vært deg. :rolleyes:
 
Bare det at de sier at SAS vil begynne å fly IC fra OSL, viser at de er helt bak mål..
Hvilket reisebyrå er dette??
 
Ikke hør på rykter i reisebyrå, det fantaseres mye og en fjær blir til ti høns....;) Kun en ting gjelder i bransjen og det er confirmed news...
 
SAS starte intercont. fra OSL ?!?
Jeg ler så jeg triller av stolen!:lol

Det er vel det som er "problemet" at Kapteinene ikke greier å bli sittende i stolene sine :colgate:
men fra spøk til (h)alvor: Hva er det som gjør at Thai fikser dette og ser på enda mer utvidelse av ruten sin, men Sas er dømt til å gå med underskudd, selv med fulle fly begge veier.??
 
Det er vel det som er "problemet" at Kapteinene ikke greier å bli sittende i stolene sine :colgate:
men fra spøk til (h)alvor: Hva er det som gjør at Thai fikser dette og ser på enda mer utvidelse av ruten sin, men Sas er dømt til å gå med underskudd, selv med fulle fly begge veier.??

Kostnader? Jeg kikker i en bok av Rigas Doganis, Flying off course, hvor han refererer til tall fra 1998 (så gammelt, men kanskje fortsatt representativt) hvor snittlønnen til en kabinansatt i Thai var på ca 14000 dollar/år, mens SAS hadde en snittlønn på nesten 73000 dollar/år (høyest av alle selskapene Doganis rapporterer). Pilotene i Thai hadde på det tidspunktet ca halvparten (ca 84000 dollar/år) av lønnen til SAS pilotene som da var rapportert til en snittlønn på ca 164000 dollar/år.

Ting har sikkert endret seg, men dette kan kanskje fortsatt være instruktivt. I tillegg vil jeg tro at en rekke av de andre variable og faste kostnadene er noe høyere hos SAS enn for Thai. Hvis dette fortsatt er nogenlunde representative sammenlikninger skal det mye mer til for å skape lønnsom drift for SAS enn for Thai.
 
2 ganger om dagen må vel være fantasi. Markedet er da ikke helt ubegrenset - selvom det til tider kan virke slik...
 
Det er vel heller ingenting som tyder på at TGs avganger er helt stupfulle hver dag heller? Et par jeg har hørt fra som reiste på ruten fortalte om litt over halvfullt bakerst da de reiste.
 
Noen som har drømt ønskedrømmer i natt?

Hvor mange ganger har vi ikke hørt at TG har hatt planer om å ha 2 daglige fra CPH?

Nei dette blir bare for dumt!

BF:cool2
 
Noen som har drømt ønskedrømmer i natt?

Hvor mange ganger har vi ikke hørt at TG har hatt planer om å ha 2 daglige fra CPH?

Nei dette blir bare for dumt!

BF:cool2

Ønskedrømmer? Jeg hadde våknet opp kaldsvett om jeg hadde drømt om SAS-IC fra OSL... en ting er rart drømmer, men sånt blir for gale. :p

-A
 
Last edited:
Jeg tenkte at dette må være et spøk fra reisebyrå da de fortalte om dette,, men man vet jo aldri.
Skulle gjerne sjekke om dere har hørt noe bare.....
Det er vel ikke så mange turister fra norge som i Tyskland eller England hvor Thai har 2 avganger daglig.
 
hvorfor to avganger når man kan bruke 747-400..... hm ?
Uten å mene noe om det er lurt for THAI å øke på OSL. En grunn for å velge flere avganger istedet for flere seter på en avgang, er f.eks valgmuligheter og et produkt som kan dekke flere behov. Næringslivskunder vil like å kunne velge mellom flere avgangstidspunkt.
 
At Thai satser er det ingen tvil om! Dere behøver ikke å lete lengre tilbake enn til tidligere i vår da jeg nevnte at daglige avganger ble vurdert fortløpende. Nå skriver vi snart 25. oktober og daglige avganger blir en realitet!

Husk at det er langt ifra kun pax som kommer med disse Thai flyene, og lørdag 17. oktober kom en 340-600 med smekkfullt cargohold.... ikke mindre enn 8 palletter og ca 18 AKE containere tilsvarende +- 25-30 tonn... For å øke kapasiteten blant annet på frakt som det helt åpenbart er stor etterspørsel etter, så har det ikke noe for seg å sette inn f.eks. 747 som har mindre cargokapasitet enn 340-600. Med andre ord er det ikke noen utopisk ide å sette inn f.eks. 2 x 777 istedenfor 1 x 346/5 hvis fraktmarkedet kan svare til kostnadene.

Jeg har ikke hørt noe om dette ryktet personlig, men at ruten til Thai går overskuelig godt er det ingen tvil om! At SAS ikke forsvarer sitt eget hjemmemarked er jo rett og slett utrolig!

My "wild" guess er at det snart kommer mer longhaul fra OSL, for suksessen til Thai blir lagt merke til av andre selskaper som også ekspanderer!
 
Back
Top