TG dobler til kapasiteten til OSL fra neste sommer

Men skal alle som flyr den ruta bare til Thailand? Vil vel anta at det også er en del connections videre, til andre steder i Asia, og kanskje Australia?

Moro uansett, at IC-tilbudet påOSL øker :)

Riktig. I tillegg må vi ikke glemme at ruta er viktig for asiatiske turister som skal til Norge. Og da er sommeren høysesong.

Men skal alle som flyr den ruta bare til Thailand? Vil vel anta at det også er en del connections videre, til andre steder i Asia, og kanskje Australia?

Grei for connections videre også.

Opphavet fløy nettopp NRT-BKK-OSL med TG og det fungerte visstnok veldig greit tidsmessig, selv om flytiden ikke er den korteste

Litt merkelig at de øker kapasiteten på sommeren, når høysesongen i Thailand er på vinteren! De siste årene har jo f.eks. SAS redusert kapasiteten på sommeren ettersom etterspørselen da er lavere!

De har jo sagt fra starten at 345 kun var midlertidig, saa da har det nok ligget i kortene at de ville legge inn 777 hele aaret saa snart de fikk kabalen til aa gaa opp.

Fornuftigt at TG går over til det "rette" udstyr på OSL ruten og baseret på de volumer de formår at fylde fra ARN og CPH så kan OSL nok klare en 772 daglig året rundt...

Lad os se hvornår de kommer med 2x daglig på CPH...;)

Fornuftigt at TG går over til det "rette" udstyr på OSL ruten og baseret på de volumer de formår at fylde fra ARN og CPH så kan OSL nok klare en 772 daglig året rundt...

Lad os se hvornår de kommer med 2x daglig på CPH...;)

De skal vel udfase de gamle 747 inden så frygteligt længe (også hårdt tiltrængt), så det er da ikke helt utænkeligt, at de starter med 2xdaglig - ihvertfald visse dage på ugen. Efterspørgslen på TG i CPH er vel ganske god, så man kunne måske godt forestille sig 10xugentligt med 777.

Til info lå TG inne med doble daglige til ARN og CPH denne vinteren men det ble det foreløpig ikke noe av.

TG's hadde vel en del A345 til "overs" etter at BKK-JFK ble lagt ned, er vel fortsatt på BKK-LAX. Jeg trodde de i utgangspunktet prøvde å selge noen av sine A345, men de har vel gått på litt forskjellige ruter, bla til Athen og Gardermoen, + i enkelte tilfeller div. korttuter i østen. Noen som vet hvor TG vil bruke sine A345 nå som de forsvinner fra OSL?

Står vel litt høyere opp at de går på Haneda ... Det er også snakk om å gjenåpne JFK elelr EWR.

Såpass spesielle maskiner at de ikke er så lette å bli kvitt. Med mindre du flyr ultralangt, er de svinedyre i drift.

TG har flydd 3 ukentlige 345 på ATH i flere år uten å virkelig få det til. Overrasker meg.

Ikke meg. Landet er bankerott, og de som har penger rømmer til Australia og andre steder. En del trafikk mellom Hellas og Australia/Pacific, men det er mange om beinet .....

Good news dette for en Boeing 777 elsker.

Er det lov til å håpe på B772 på sommertid, og B773ER på vintern framover montro? 773ER hadde virkelig gjort seg ja.

Står vel litt høyere opp at de går på Haneda ... Det er også snakk om å gjenåpne JFK elelr EWR.

Såpass spesielle maskiner at de ikke er så lette å bli kvitt. Med mindre du flyr ultralangt, er de svinedyre i drift.

Det er vel få potensielle kjøpere på denne maskinen ja. Da det er veldig få ruter hvor det er "butikk" å benytte en A345, og få flyselskap har markedsgrunnlag for å operere sånne ruter (mange av de selskapene som har markedsgrunnlag "ultralange ruter" har allerede noen få A345 eller B777 Long range for å dekke behovet på de ytterst få rutene de opererer). kan det tenkes at TG har beholdt sine A345 i påvente av bedre tider sånn at de på sikt skulle ha maskiner tilgjengelige den dagen det på nytt er markedsgrunnlag for å gjenåpne BKK-NYC?

Flott med økning. Muligens dette kan bidra til at gode priser til thailand holder seg året rundt. Det sagt, så er tg sitt produkt med A345 meget bra. Har gode minner fra disse maskinene. De er også meget vakre å se til.

Høres ut som en merkelig disponering av fly - én daglig 777 på sommeren og én A340 fem ganger i uken?! På Oslo?! Om dette faktisk blir en realitet, sier det noe om underkapasiteten fra Skandinavia til Thailand (men i lavsesongen?) , Sørøst-Asia og Oceania. Jeg skal til Australia i april og kunne i utgangspunktet godt tenke meg å fly Oslo-Bangkok-Sydney, men Thai Royal Silk Class er ikke akkurat noe å skryte av - dermed flyr jeg heller ned i Europa ...

kan det tenkes at TG har beholdt sine A345 i påvente av bedre tider sånn at de på sikt skulle ha maskiner tilgjengelige den dagen det på nytt er markedsgrunnlag for å gjenåpne BKK-NYC?

Jeg trodde det hadde mer å gjøre med at de ikke blir kvitt dem, da ingen vil kjøpe A345.

Dessuten så klarer vel deres B777-300ER BKK-NYC?

Hadde uansett vært gøy med en 773 på OSL i Thai-farger, vi får håpe det kommer neste vinter :)

Høres ut som en merkelig disponering av fly - én daglig 777 på sommeren og én A340 fem ganger i uken?! På Oslo?!

Tror du misforstår, de går fra 5 ukentlige 340 til 1 daglig 777. Ser man på antall seter er det ikke langt unna en dobling

Så sant som det er sagt. Hadde bare Thai ventet et par års tid kunne de skaffet seg 777LR og da kunne de vært i en bedre posisjon. Men så skulle de vært like gode som lilleput staten litt lenger sør som skaffet seg noen 345 og startet direkteruter til statene.

Det er klin umulig å kvitte seg med A345 til en akseptabel pris om dagen. Air Canada hadde jo også 2 stk 345 som de klarte å kvitte seg med til sør-amerika for noen år tilbake og erstatte med 777LR. Tror AC er ganske fornøyd med det i dag.

Så da blir Thai sittende med sine 4 A345 inntil videre ser det ut som.

Fra et norsk perspektiv har vi muligens vært heldige at Thai satt med 345 maskinene uten bruksområde, slik at det ble tatt en avgjørelse om å starte OSL ruten.

Tror du misforstår, de går fra 5 ukentlige 340 til 1 daglig 777. Ser man på antall seter er det ikke langt unna en dobling

Åja, da høres det jo fornuftig ut. A340-500 har vel aldri passet verken på Oslo eller andre destinasjoner.

Høres ut som en merkelig disponering av fly - én daglig 777 på sommeren og én A340 fem ganger i uken?! På Oslo?! Om dette faktisk blir en realitet, sier det noe om underkapasiteten fra Skandinavia til Thailand (men i lavsesongen?) , Sørøst-Asia og Oceania. Jeg skal til Australia i april og kunne i utgangspunktet godt tenke meg å fly Oslo-Bangkok-Sydney, men Thai Royal Silk Class er ikke akkurat noe å skryte av - dermed flyr jeg heller ned i Europa ...

Det er vel bare snakk om èn daglig avgang (7 ukentlige) med 777 hele året? Mao ingen 345/346 fremover, kun 777. Greia med dobling av kapasitet gjenspeiler vel bare det faktum at det er betydelig flere seter i 777'en...

Edit: det er åpenbart litt tregt å svare via iphone, så "Noen" kom meg i forkjøpet ;)

Last edited:
Det er bra. Stå på Thai. Skal selv fly med dette selskapet OSL-Phuket til jul.
Ser ut som ett ålreit fly 777-200ER? 3-4 år gammelt bare.

Back