772ER kan ta mer cargo enn 343, hvis det var de flytypene du siktet til.
Egentlig ikke. Det var 345 og 346 jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke utdypet dette.
772ER kan ta mer cargo enn 343, hvis det var de flytypene du siktet til.
Egentlig ikke. Det var 345 og 346 jeg tenkte på. Beklager at jeg ikke utdypet dette.
346 tar i alle fall mest. Når det gjelder 345 er jeg litt usikker. Antar at man kan ta med seg mer tonnasje med en 345 enn 772ER på akkurat denne ruta, men at 772ER kan ta mer volum enn 345.
Vil tro at 345 maxer ut på MLW før MTOW, men på 772ER er det omvendt.
Her er litt mere konkret hvor mye ZFW kan være på 777-200 og 200ER for at dem skal kunne fly BKK-OSL.
PAYLOAD/RANGE FOR 0.84 MACH CRUISE
MODEL 777-200 (BASELINE AIRPLANE)
Fuelkapasitet:117300liter.
Med en max ZFW på 190500kg kan en B772 nå ca 3300nm
Max zfw for å kunne fly BKK-OSL er ca 160000kg. Med denne vekta skal den kunne fly 5500nm.
Ved en zfw på 145000 vil denne kunne fly ca 7000nm.
Får å kunne fly max range på denne utgaven må ikke zfw overstige ca 130000kg, og da når man omlag 9500nm.
-ER, kanskje ... Thai har heller ingen -LR ..
747-400 har flere seter, og veldig mange i M-klasse. Den har også første klasse, som de får solgt minimalt av på en rute til OSL.
Tror imidlertid ikke man skal gjøre seg noen forhåpning om 773ER på regulær basis før Thai får sine neste 8 levert. Så ikke leveringsdato i pressemeldingen ...
772ER kan ta mer cargo enn 343, hvis det var de flytypene du siktet til.
Thai har ikke 332, så det er uansett ikke aktuelt.
777-200ER i Thai sin config er ideell for ruta. Mange seter totalt, og mange seter i M-klasse. Den vil gi mye mer netto fortjeneste enn både 345 og 346.
747-400 har flere seter, og veldig mange i M-klasse. Den har også første klasse, som de får solgt minimalt av på en rute til OSL.
772 tar ca 20 tonn cargo, 345 ca 23 tonn OSL-BKK.
772 tar ca 20 tonn cargo, 345 ca 23 tonn OSL-BKK.
Thai er så fornøyde med Oslo-ruta at de planlegger å sette inn en 777-300 som de har bestilt.
Til Skandinavia burde jo KLM-varianten være den perfekte425 seter:up:
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-300ER.php
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.