TG dobler til kapasiteten til OSL fra neste sommer

Fra et norsk perspektiv har vi muligens vært heldige at Thai satt med 345 maskinene uten bruksområde, slik at det ble tatt en avgjørelse om å starte OSL ruten.

Det er nok riktig det.

Tror imidlertid ikke man skal gjøre seg noen forhåpning om 773ER på regulær basis før Thai får sine neste 8 levert. Så ikke leveringsdato i pressemeldingen ...

Er dette en konsekvens av en ren omdisponering av A345 til en high yeild rute, eller er det en løsning for å få ønskede antall seter inn på BKK-OSL til å passe bedre?

EDIT: Nevermind...

Håper da ikke det på regulær basis. B777-300ER er et mye penere fly.

Jeg kan ikke akkurat si at "vakkert" er det første som slår meg når jeg ser en B777-300ER, ei heller når jeg ser en B744. Men Thai har da fortsatt få 773, og de operer 744 både på CPH og ARN, så 744 på OSL på regulær basis er vel ikke helt urealistisk.

Jeg kan ikke akkurat si at "vakkert" er det første som slår meg når jeg ser en B777-300ER, ei heller når jeg ser en B744. Men Thai har da fortsatt få 773, og de operer 744 både på CPH og ARN, så 744 på OSL på regulær basis er vel ikke helt urealistisk.

Hvis jeg ikke tar feil så pleier de å operere med 744 til OSL enkelte dager dersom bookingtallet er veldig høyt. Så bare å se fremover så kommer Thai med 744 enkelte dager.

Hvis jeg ikke tar feil så pleier de å operere med 744 til OSL enkelte dager dersom bookingtallet er veldig høyt. Så bare å se fremover så kommer Thai med 744 enkelte dager.

Skjønner at 747 kan være stas for mange, men er det ikke slik at TK har nyere interiør i 345'ene og 777'ene sine? (Ikke sikker). Det at det feks er 2 etg på 747 er jo selvsagt tøft det, men pax'en som virkelig har noe å si, er vel de som sitter inne i selvet skroget. Det er tross alt ikke mer enn en aha-opplevelse i det man er ved gate og faktisk ser flyet; man merker jo ikke så stor forskjell når man faktisk sitter inne på plassen sin. Ergo er vel komfort/interiør viktigere enn hva slags type man sitter inne i? Det er tross alt inne i flyet man tilbringer 10 timer +/-, ikke ved gate :p

Last edited:

Muligens en liten digresjon, men jeg prøver meg... Noe sier meg at du har valgt feil brukernavn - eller i beste fall noe villedende... :)

Ikke synes du noe om 773 og 744, og av 787 og A350 hadde du valgt A350 ref. en annen tråd...

Hvilke Boeing'er er du egentlig fan av? :)

For paxen sin del får vi håpe vi slipper Thais B744..

Skjønner at 747 kan være stas for mange, men er det ikke slik at TK har nyere interiør i 345'ene og 777'ene sine? (Ikke sikker)...

Alle THAI sine A345/A346, samt B772, B772ER, B773 og B773ER har nytt interiør i alle klasser. Dog har B772 fremdeles ikke PTV i economy.

Spenstig satsing. Det har tross alt vært mange avganger med mange ledige seter på sommeren i A345.

Er nok en forberedelse for å ikke la eventuelle nykommerne ta for mye av markedet ja.

Muligens en liten digresjon, men jeg prøver meg... Noe sier meg at du har valgt feil brukernavn - eller i beste fall noe villedende... :)

Ikke synes du noe om 773 og 744, og av 787 og A350 hadde du valgt A350 ref. en annen tråd...

Hvilke Boeing'er er du egentlig fan av? :)

Boeing 757 :colgate:

Du har rett i at jeg har valgt feil brukernavn, det var bare et jeg kom opp med i mangel på kreativitet.

Men Back on Topic: Ser at Thai har A330-300. Kanskje den også hadde vært passende på OSL?

Last edited:
Så vidt jeg har forstått så har Boeing 777-200 bedre cargo-kapasitet enn A340 og dette spiller også inn i valg av flytype på ruta. Eller er det motsatt?

772ER kan ta mer cargo enn 343, hvis det var de flytypene du siktet til.

Om dem skulle ha benyttet A330 måtte det nesten ha blitt en 200. 300 ville slite litt med distansen om de var uheldig med vindforholdene. Se her for mer info om range osv: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=54578&highlight=Range

Thai har ikke 332, så det er uansett ikke aktuelt.

777-200ER i Thai sin config er ideell for ruta. Mange seter totalt, og mange seter i M-klasse. Den vil gi mye mer netto fortjeneste enn både 345 og 346.
747-400 har flere seter, og veldig mange i M-klasse. Den har også første klasse, som de får solgt minimalt av på en rute til OSL.

Last edited:
Back