TG dobler til kapasiteten til OSL fra neste sommer

SQ321

ScanFlyer Gold
Ikke uventet øker TG kapasiteten mellom BKK og OSL fra neste sommer og tilbyr daglige 772 sammenlignet med 5 ukentlige 345 denne sommeren. Dvs det blir daglige 772 hele året.

Billetter kan bookes på TG sine sider.
 
Last edited:
Høres i første omgang fornuftig ut med 777-200 hele året, da den vel er mer egnet på OSL-BKK enn deres svært premium konfigurerte 340-500

Dette viser vel også at TG satser på å få ha OSL-BKK for seg selv.......
 
Håper fremdeles vi får se 346 en gang i blant likevel - fint livery på en fantastisk maskin!
 
Det var på tide. Thai sine A340-500 er som nevnt over her ikke egnet for OSL. Da måtte de fått en annen konfigurasjon.

Jeg er også glad for en ting denne vinteren, nemlig at vi slipper B747-400. Den fryktet jeg skulle komme.
 
Hyggelige nyheter og et klart lyskespark til eventuelle nykommere på ruten.

Håper fremdeles vi får se 346 en gang i blant likevel - fint livery på en fantastisk maskin!

Enig - vi får krysse fingrene.
 
Last edited:
Dette viser vel at det er mer å gå på østover fra Oslo. Øker kanskje sjansen for at asiateren Osl er i forhandlinger med velger å starte opp? Fra hva jeg har hørt var vel også dette et sørøst-asiatisk selskap. Singapore eller Cathay Pacific kanskje?
 
Det jeg ikke forstår, er når du ser hvor bra Thai gjør det på OSL. Hvorfor er det ikke noen andre selskap som sattser på OSL? Hvor ble det av de andre som skulle komme?
Forøverig er jeg enig med deg SQ321, 346 er en fantastisk maskin å se på.
 
Det jeg ikke forstår, er når du ser hvor bra Thai gjør det på OSL. Hvorfor er det ikke noen andre selskap som sattser på OSL? Hvor ble det av de andre som skulle komme?

Så var det dette med tålmodighet da ;)

Bare vent å se, de kommer nok.
 
Dette betyr jo at de fjerner PE fra OSL, det er kanskje ikke så lurt i forhold til forretningsreisende. Det er jo vanskelig nok å få sove på ettermiddags-flighten østover med PE, mens det vil være bortimot umulig på M. Jeg vil ihvertfall da heller ta Y+ med SAS via CPH eller TG PE via ARN/CPH når jeg reiser via BKK på jobbtur.

Tror faktisk jeg vil foretrekke en 747-konfig som på ARN/CPH fremfor 777-konfig på OSL på denne ruta.
 
Hyggelig at de øker.
Det Thai må gjøre noe med, er at prisene så kommer opp på thaiair.com nesten alltid er dyrere enn å f.eks finne billettene på finn.no.

Ellers synes jeg de kunne ha justert avgangen sin til litt senere, er ikke lett å få sove når avgangen går så tidlig.
 
Hyggelig at de øker.
Det Thai må gjøre noe med, er at prisene så kommer opp på thaiair.com nesten alltid er dyrere enn å f.eks finne billettene på finn.no.

Ellers synes jeg de kunne ha justert avgangen sin til litt senere, er ikke lett å få sove når avgangen går så tidlig.

Det er da grenser for hvor lang stopover de skal ha på OSL.
 
Fornuftig av Thai dette her, det blir en bra tilpasning til markedet og bedre inntjenings muligheter.
Dog en liten nedtur for alle Star Gold som har blitt oppgradert pga konfigurasjonen og folk som har kjøpt seg opp til business for en rimelig penge.

Ser A345 er satt opp på den nye Haneda ruten nå.
 
Det jeg ikke forstår, er når du ser hvor bra Thai gjør det på OSL. Hvorfor er det ikke noen andre selskap som sattser på OSL? Hvor ble det av de andre som skulle komme?

TG, CO og US sin suksess på OSL legges merke til, så absolutt. DY og SAS er de to fremste eksemplene på dette. Og det kommer mer - bare vært tålmodig.
 
TG, CO og US sin suksess på OSL legges merke til, så absolutt. DY og SAS er de to fremste eksemplene på dette. Og det kommer mer - bare vært tålmodig.
Enig med SQ321. Den beste markedsføringen OSL kan få er at kjente selskaper som TG, CO og US lykkes med sine satsinger og ekspanderer. Oslo er fortsatt Skandinavias best bevarte hemmelighet, men det begynner å komme seg.
 
Skulle ikke Thai gjenåpne BKK-JFK med A345 da?

Det har blitt antydet, men visstnok til EWR denne gangen. Det har ikke kommet noen offisiell info omkring dette, så vi får se på det som rykter inntil videre (noe det har vært i 1,5 år allerede).
 
Litt merkelig at de øker kapasiteten på sommeren, når høysesongen i Thailand er på vinteren! De siste årene har jo f.eks. SAS redusert kapasiteten på sommeren ettersom etterspørselen da er lavere!

BF:cool2
 
Litt merkelig at de øker kapasiteten på sommeren, når høysesongen i Thailand er på vinteren! De siste årene har jo f.eks. SAS redusert kapasiteten på sommeren ettersom etterspørselen da er lavere!

BF:cool2

Ikke merkelig i det hele tatt når en vet hvor godt ruta går og når er ser på underkapasiteten på direkteruter til Østen generelt.

Men jeg forstår hva du mener Bizflyer, så får vi se hva slags materiell de kommer til å bruke på OSL neste vinter igjen dersom de har annet tilgjengelig vel og merke.
 
DD
Litt merkelig at de øker kapasiteten på sommeren, når høysesongen i Thailand er på vinteren! De siste årene har jo f.eks. SAS redusert kapasiteten på sommeren ettersom etterspørselen da er lavere!

BF:cool2

Men skal alle som flyr den ruta bare til Thailand? Vil vel anta at det også er en del connections videre, til andre steder i Asia, og kanskje Australia?

Moro uansett, at IC-tilbudet på OSL øker :)
 
Back
Top