Test av Air France + Air Tahiti (Nui) til Bora Bora

PPT-BOB og BOB-MOZ ble kjøpt separat. Hadde altså gjennomgående billett helt til Tahiti.

Det var 12 timers tidsforskjell fra Norge. Jeg bruker ikke ha problemer med jetleg, men jeg stod plutselig opp midt på den første natten. Slo på tven og der var det etter noen minutter "breaking news" og surrealistiske bilder fra Norge.

Ved gaten spør de om hvor lenge man blir i USA slik at man får riktig skjema. Eller ikke noen ekstra utspørring eller sikkerhetssjekk som jeg kun har sett i Norge for de som skal til USA (Har reist til USA fra 10 forskjellig land de siste årene).

Dette er fordi du reiste med et fransk, og ikke et amerikansk selskap. Amerikanerne har egne regler for sine egne selskaper. Reiste fra AMS til DTW med Delta i fjor, og utspørringen på AMS var veldig, veldig intens, faktisk mye "verre" enn den jeg har opplevd med CO på OSL.

Dette er fordi du reiste med et fransk, og ikke et amerikansk selskap. Amerikanerne har egne regler for sine egne selskaper. Reiste fra AMS til DTW med Delta i fjor, og utspørringen på AMS var veldig, veldig intens, faktisk mye "verre" enn den jeg har opplevd med CO på OSL.
Jeg har reist med CO fra Mexico, Den Dominikanske republikk og fra Turks & Caicos. Fikk ikke ett eneste spørsmål.

Jeg har reist med CO fra Mexico, Den Dominikanske republikk og fra Turks & Caicos. Fikk ikke ett eneste spørsmål.

Først og fremst en meget utmerket rapport - til stor glede.

har heller aldri opplevd utspørringene i Mexico på vei hjem til USA, men alltid i Buenos Aires (UA/CO) og sneste hjem til jul i FRA med UA - men med LH fra FRA ingen utspørring.

Når det gjelder terminal G i CDG så er den helt ny - den er bygget for Junglejets og Commuter Operasjoner, ser man bort i fra at den nærmest ligger i Belgia og transfer til G er både tidkrevende og klønete så er Transfer fra G til E og F genialt.

Da har de tydeligvis andre regler for disse landene. Men reiser du fra Europa til USA med et amerikansk selskap kan du være ganske sikker på at det blir en ekstra sikkerhetsjekk.

Glimrende rapport forresten! Reiselysten sniker seg på!

Da har de tydeligvis andre regler for disse landene. Men reiser du fra Europa til USA med et amerikansk selskap kan du være ganske sikker på at det blir en ekstra sikkerhetsjekk.

Bare en teori, men kan det skyldes at de landene har US Border Preclearance?

Nydelig rapport. Bra skrevet med virkelig bra bilder må jeg si, heldig er du også som får fly med A380 bildene fra ferieparadiset så eksotiske og helt fanatiske ut. Misunner den turen nå altså, kjempe rapport full pott fra meg ja. :D

OT, ser du ha vært på Bermuda, trip report ? Etterlyste dette en tid tilbake. Var der julaften 1971 med PA.....

Misforsto meg, listen ovenfor jeg antok du hadde reist fra? Forstår nå, henvisning til link under...

Takker for flott rapport og postkortfotografier! Litt av en tur du hadde der.

Aitutaki via Rarotonga står høyt på ønskelisten, men selv i økonomi spretter flybillettene dit fort opp i 70.000.

Fiji har jeg hatt en grundig rundtur på.

Du kommer deg til RAR for overkommelig pris med multicity booking fra ANZ, http://www.airnewzealand.eu/round-the-world-flights, t/r fra RAR til Aitutaki (flyplasskode?) kommer selvfølgelig i tillegg. Tipper 2000-2500 Euro avhengig av routing og antall stopp...

Var på Bora-Bora , Moorea og Tahiti i 1986....der er ikke sket det store på øerne...stadig lige smukt....
Hilsen Ole

Fantastiske luftfoto. Jeg pleier også å undersøke hvilken side jeg skal sitte på når jeg skal på flytur.

Da fikk jeg tid til å nyte denne, takk for super rapport. Den havner nok i arkivet i underbevisstheten så faren for at man går på "en smell" en gang er vel tilstede.

Back