Re: Tatt med promille på Gardermoen
Det er visst endel land som utleverer sine egne innbyggere:
Måtte en tur på Google for å bekrefte:
. , the main english countries (United States/Canada/Australia/The UK/New Zealand/Ireland/South Africa), all generally allow the extradition of their citizens, because they all follow an english philosophy of common law.
Det er også snakk om at Colombia, Chile og Mexico utlevere sine egne innbyggere samt noen Europeiske land hvis det er til et annet EU land.
Jeg søkte ikke spesielt om Nederland, men ser ut som ingenting er helt konkret.
Uansett, jeg har bodd lengere i USA enn i Norge så jeg har glemt mye av det lille jeg visste om Norske lover. Her i koloniene har man et system hvor man kjøper seg fri, bail Bond, aner ikke hva det heter på Norge eller om slikt finnes i Europa.
Dagens spørsmål var i hovedsak om hvorfor KLM piloten’s promille ikke har kommet i VG enda siden andre promille saker kommer på første side med resultater av blodprøven før rettsaken?
Grensen for flymannskap er vel 0.02 og jeg er spent om denne karen hadde 0.02 eller 0.03, det skal visst være på grensen i følge noen rapporter.
Har selv blitt utsatt for stikk kontroll i India og det var ubehagelig for å si det mildt.
Jeg satt i cockpiten etter nattstopp hvor vi hadde noen pils dagen før.
Jeg nektet å blåse i ballongen og jeg så til mannskapet mitt at de skulle nekte også.
Vi var på Hadj charter for Air India og hadde 500 pax baki 747-100 flyet.
Ops agentene sa at vi kunne ikke dra på flytur hvis jeg nektet å blåse.
Greit sa jeg, bestill hotell rom til mannskapet og pax og begynn avlasting.
Tok av meg hode telefone og begynte å pakke crew bagen.
Agentene ropte i walkie talkiene og hoppet opp og ned og sa jeg kunne ikke nekte og kunne ikke dra.
Jeg fortsatte å pakke sammen og tok på slips og hatt for å dra tilbake til hotellet.
Da ga de seg, det ville ha kostet noen millioner rupes å funnet hotell til alle og få sendt inn nytt mannskap så de fikk beskjed fra høyeste hold at vi var klarert til å dra.
(Spille poker med traust trønder går ikke bestandig bra)
Jeg nektet pga utstyret var så dårlig i Madras at det kunne blitt falsk positiv og man kunne havnet i Indisk fengsel i lange tider.
Derfor intreserrer slike saker unge LN-RTP.