• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tallene for April?

Originally posted by MartinL

Nå må du nesten bestemme deg hva som du mener inngår i Stockholms tallene, men det er ikke all grunn til å føle seg trygg med 1 770 000 på Skavstad heller. Fortsetter veksten på Osl i litt over ett år til vil Osl være større enn både ARN, Bromma og Skavstad tilsammen!

NYO betjänar Stockholm i samma grad som TRF betjänar Oslo. Så ja, ska en relevant jämförelse göras mellan Oslo och Stockholm, ska NYO också ingå.

Originally posted by MartinL
Det er ingen drøm eller et hån. Det er 100% realisme om tallene fortsetter å vise til samme vekst!

Vem motsäger dig?

Originally posted by vadheim
2. Stockholm - Arlanda 1.463.806 +0.2%

Umm, 0,8 procent... som jag skrev tidigare... en jäkla skillnad.
 
Originally posted by jikswoboB

NYO betjänar Stockholm i samma grad som TRF betjänar Oslo. Så ja, ska en relevant jämförelse göras mellan Oslo och Stockholm, ska NYO också ingå.

Nå viser jo tallene ikke hvor mange som reiser fra sine respektive byer, men sine respektive flyplasser.

Man sammenligner ikke Oslo, Stockholm, og København, men Gardermoen, Arlanda, og Kastrup, som er de tre skandinaviske (med litt godvilje) hovedflyplassene.

Å blande inn nærliggende flyplasser bare for å spe på tallene blir bare tull.
 
Hehe, noen som ikke tåler å bli forbigått da skjønner du;-)

Nei la oss norske få nyte det faktum at Osl er større enn ARN da. Dere har jo så mye feite langtflygende maskiner at dere burde forære oss dette lille privilegium!;)
 
Originally posted by KennethGS

Man sammenligner ikke Oslo, Stockholm, og København, men Gardermoen, Arlanda, og Kastrup, som er de tre skandinaviske (med litt godvilje) hovedflyplassene.

Jaha, säger vem? Hur man väljer att presenterar siffror beror på syftet med jämförelsen. Är avsikten att mäta marknader räknar man med samtliga flygplatser som genererar trafik. Jag personligen tycker att det är ett intressant tillvägagångssätt för att skaffa sig ett mer helhetligt perspektiv än vad jämförelser av enskilda flygplatser ger.

Men absolut, OSL är en större flygplats än ARN och det är inte så mycket att diskutera.

Originally posted by MartinL
Nei la oss norske få nyte det faktum at Osl er større enn ARN da. Dere har jo så mye feite langtflygende maskiner at dere burde forære oss dette lille privilegium!

Jag bjuder på det. Tro inget annat.
 
Skulle gjerne byttet tall med ARN imorgen jeg, mot et bytte mellom ARN og OSL sin variasjon i fly og rutetilbud.^_^
Men hvor blir det av OSL tallene ???
 
Talen kommer säkert strax, kommer säkert bli 6-8 % plus för OSL. Var faktiskt lite överraskad att utrikestrafiken inte ökade mer på ARN, men kanske ska vara nöjd med den ökningen i April .Många nya linjer kom ju i April så det tar väl lite tid.
O som sagt även om OSL har mkt fler passagerare så attraherar ARN nya bolag mer o långlinjer, som fler SAS till Asien och Delta till Atlanta o New York t.ex..

Dock lite konstigt att OSL inte ens kan attrahera ett amerikanskt bolag att flyga sommarhalvåret och att det inte finns någon linje till t.ex. Chicago. Asien får ni nog lida av att Sverige och Finland ligger öster om er. Större lokal marknad i STockholm som man hellre matar till ( se SAS till Bangkok i vinter) och det verkar ju som om Thai skulle öka att man hellre flyger fler gånger om dagen från ARN än en linje till OSL. Men kanske kan SAS öppnande av linje till Bangkok från ARN öppna för Thai på OSL istället, vem vet!!
 
Överraskande... ok för mig är inte +13 % eller mer en överraskning eftersom norrmännen verkar flyga som om dom inte gjorde annat , men däremot + 2% eller andra låga siffror däremot!!
 
OK, mens vi venter i spenning på tallene; objektivt sett er det overraskende med høye tall også, selv enkelte virker litt misunnelige på potensielt gode tall fra OSL.
 
Ja, om man legger april tallene til de største brukerne på OSL, nemlig, SAS Braathens og Norwegian til grunn så burde de bli relativt høye.

Kanskje overraskelsen er at de ikke blir så høye???

We'll see :))
 
hehe, visste den ville komme, neida, har da hørt tallene, men har nå engang en arbeidsgiver, som jeg forsåvidt bør respektere.......
 
Originally posted by ATC

O som sagt även om OSL har mkt fler passagerare så attraherar ARN nya bolag mer o långlinjer, som fler SAS till Asien och Delta till Atlanta o New York t.ex..

Nu är väl inte Delta till ARN något som är bestämt? Goda förhoppningar finns det däremot fog för...

Originally posted by ATC

Överraskande... ok för mig är inte +13 % eller mer en överraskning eftersom norrmännen verkar flyga som om dom inte gjorde annat , men däremot + 2% eller andra låga siffror däremot!!

Nja, + 2 procent tror jag inte så mycket på. SAS Braathens hade höga tillväxttal i April, så jag tror mer på typ 13 procents ökning för OSL.
 
Her er tallene for CPH, ARN og OSL for april.

April 2007
1. København - Kastrup 1.649.778 -2.9%
2. Stockholm - Arlanda 1.463.806 +0.2%
3. Oslo - Gardermoen 1.447.985 +9.9%

Januar - April 2007
1. København - Kastrup 6.325.056 +2.7%
2. Oslo - Gardermoen 5.574.383 +9.3%
3. Stockholm - Arlanda 5.532.941 +1.3%

Kilde: cph.dk, lfv.se, avinor.no
 
Back
Top