KLMFan sitt innlegg fik meg til å tenke på en butikk jeg jobbet i for mange mange år siden. Der tok man inn for mange folk (flere enn man trengte), kun for å ha ekstra folk i oppstarten. Dette fortalte man selvfølgelig ikke til noen, før man var ferdig med oppstartfasen og hadde hatt den første vareopptellingen (dette var en svær butikk). Så begynte man å si opp folk.
Vi får håpe NP/Adecco ikke kjører samme race, men med strukturen på selskapet, så er det vel enda enklere å gjøre enn i mitt selvopplevte eksempel.
Og for å knytte an til den den gamle grinete gubben sa: Jeg var en av dem som fikk gå, og var ganske så forbannet på måten det ble gjort på. Men det tok ikke lang tid før jeg fikk en annen og bedre jobb, og da var jeg glad for at jeg ikke lenger jobbet i denne butikken.
Sier ikke at man skal være glad når man mister jobben, men en sånn forandring KAN (ikke alltid såklart) være til det bedre på litt lenger sikt. Jeg håper jeg ikke blir nødt til å bevise den teorien i praksis. I denne bransjen vet man aldri...