Takk Norwegian!

Nei, glem det... det var jo mer som en liten fleip, men her kan man ikke si så mye før man blir tiet, det er jo like strengt her som det var under taliban i afghanistan. Det blir vel slettet dette også av litt overivrige moderatorer som har dette forumet som eneste måte å hevde seg over de andre individer...

Basert på enkelte av kommentarene som noen har kommet med i denne tråden og andre relaterte tråder så kan det kanskje være på sin plass med reaksjoner. Det er åpenbart at følelsene er sterke og at man kanskje ikke tenker veldig mye på hva man skriver før man trykker "Submit Reply". Det er greit at man er opprørt over at man evt. mister jobben, men det å slenge dritt til andre hører etter min vurdering ikke hjemme her på forumet. Nå vet ikke jeg hva som stod skrevet før det ble sensurert, men jeg tror man vanskelig skal kunne hevde at MOW er kjent for å være den som er overivrig på sensur.

Det hadde vært fint om man kunne tenke seg litt om før man poster - det er ikke alle ytringer som er passende. Min tommelfingerregel er at man ikke bør poste noe man ikke kan stå for ansikt til ansikt.

Noen som fikk med seg punktligheten Mandag? Er ikke mulig å gå tilbake i tid på den siden. Har en følelse av at ting gikk mye bedre i dag. Litt rot med bagasjen, som desverre ikke alltid har kommet frem til passasjerene på rett tid.

Ellers vil jeg takke alle de SGS ansatte som er hyggelig og hjelpsom mot oss ferskinger :up:

Originally posted by MountainDew

Ellers vil jeg takke alle de SGS ansatte som er hyggelig og hjelpsom mot oss ferskinger :up:

Flott at konkurrenten SGS er hjelpsom! Stå på.

Originally posted by Vaskeball

Nei, glem det... det var jo mer som en liten fleip, men her kan man ikke si så mye før man blir tiet, det er jo like strengt her som det var under taliban i afghanistan. Det blir vel slettet dette også av litt overivrige moderatorer som har dette forumet som eneste måte å hevde seg over de andre individer...

Den får stå för dig käre vaskeball

Og nu ser alt så meget bedre ut

kl. 10:07
Bare 1 av 13 avganger forsinket - 92% punktlighet
Dette er selv bedre enn SAS Braathens som har 91% punktlighet

2 Norwegian avganger har gått før rute i dag. Resten har alt fra 5 til 20 min forsinkelse. Du kan ikke se på OSL sin statistikk for de regner kun forsinkelser på 15 min eller mer.
Skal ikke slenge meg på den lavmålsdiskusjonen som har holdt på her de siste dagene, men man må være litt realistisk.
NP har overtatt en stor operasjon og kommer til å slite lenge i alle ledd. OSL har blitt en vannskelig flyplass å operere på og Norwegian har blitt et forferdelig uforutsigbart selakap å handle. Når man i tillegg er en helt nyoppstartet bedrift så må man regne med at det vil ta tid å komme inn i kaoset.
Spørsmålet er om fliret til Bjørn Kjos tar en ny retning ettersom dagene går. Tror ikke det var den smarteste avggjørelsen han har tatt å bytte handlingselskap nå, uavhengig om det var SA eller noen andre som hadde hatt dem i utgangspunktet. Det koster å flytte en så stor operasjon.
Men slik er bransjen blitt. Alt dreier seg om penger og det må vi lære oss å leve med om vi jobber i SA(undertegnede), NP, SGS eller Widerøe.
Uansett, lykke til alle som jobber på OSL nå eller i framtida.....

Originally posted by Thomasen

2 Norwegian avganger har gått før rute i dag. Resten har alt fra 5 til 20 min forsinkelse. Du kan ikke se på OSL sin statistikk for de regner kun forsinkelser på 15 min eller mer.
.....

Og per definisjon er vel 15 minuter starten for å kalle det forsinkelse?

Så lenge var Adam i paradis

kl. 10:52
3 nye flighter og 2 av dem forsinket
Nye tall blir da: 3 av 16 avganger forsinket - 81% punktlighet

Utenom forsinkelsene lager NP problemer for handlingagentene på andre steder. Manglende info, feil på movement, feil på load, lasting av spesialbaggasje sammen med vanlig baggasje (skader på barnevogner etc), masse baggasje som ikke kommer frem, crew som tar med seg dårlig humør fra OSL osv osv osv.
Når det gjelder gate så kan vel basis læres på 2-3 uker, men det er jo 1000 ting som kan skjære seg, og effektiv løsning på dette kommer etter lang tids erfaring. Lykke til videre.

Nysgjerrig nå; har du noen eksempler?

Nå kl 1316 har det kun vært 3 fly som har vært forsinket hos Norwegian, med 85% i rute så langt. Egentlig ganske imponerende når en vet det er "ferskinger" som har handlingen. :smile2

Det blir vel slettet dette også av litt overivrige moderatorer som har dette forumet som eneste måte å hevde seg over de andre individer...

Denne slår alle usaklighetsrekorder, selv ikke i KSU-MOL forumet greide vi å komme nedpå dette nivået.

Originally posted by TOS

Flott at konkurrenten SGS er hjelpsom! Stå på.

Blir mer og mer nysgjerrig på hvordan vi har hjulpet NP...

Jeå er en gammel mann og i følge dc-8-63 grinete (på seg selv kjenner man andre), og dermed husker jeg langt tilbake i tid. Jeg husker 1998. Jeg husker hvordan ansatte SAS og Braathens hylte og skrek om denne pariakasten som kom på det norske markedet. Dette utenlandske svineriet Servisair. Jeg husker også hvordan de slet første dag - og hvordan SAS og Braathens godtet seg.

LN-MOW - du har så rett, så rett når du sier at dette er livets harde, men kalde realiteter. Ikke bare i flybransjen, men også i andre bransjer. I min karriere har jeg hatt "gleden" (om noen er dum nok til ikke å ta ironien der finnes det hjelp å få) av å levere oppsigelser til meget dyktige mennesker med familie. Jeg og min kone har begge i forskjellige bransjer og firmaer blitt informert om at vi må gå. Når man har forplikeltelser er det ikke en god følelse og det kommer nok en del sinne.

Men - og det er alltid et men - det er også en mulighet til å gjøre noe positivt. Jeg mistet jobben på en tid da Norge og min bransje spesielt var nede i en bølgedal. Der er vi ikke i dag. Verden går ikke under fordi Northport tar over handlingen av Norwegian. Den forandrer seg.

Var innom OSL i dag, og kan vel ikke si annet enn at det virket som om ting går greit, det er hvertfall nok folk på jobb! Det kryr av Northportansatte bak skrankene, opptil 4 pr skranke! Og massevis av folk nede på bakken til å få flyene avgårde. Så dyrt ut....men er vel opplæring!

Angående å godte seg når andre sliter:
Husker en kald vinterdag omtrent rundt år 2000. BU hadde 2 fly samtidig som begge trengte airstarter. Ergo manglet man en stk. Telefon over til SAS med spørsmål om å få leie en. Det var ikke noe problem, det var bare en betingelse: Kapteinen måtte opplyse over høytaleren i flyet at BU var avhengig av å låne utstyr av SAS for å få flyene sine avgårde. Those were the days......:D

Back