Takk Norwegian!

Nå kan ikke jeg uttale meg om hvilke prosedyrer SA har følgt, og hvorfor kontrakten røk eller hvorfor ikke flere SA folk fikk gå over i Northport. Ledelsen i Proffice/Northport har tatt sine valg, og det er ikke noe som vi ansatte på gulvet kan hjelpe for.
Det er ihvertfall ingen grunn til at SA personell skal se ned på oss nye som som skal prøve å gjøre en god jobb for Norwegian. Vi skal alle gjøre den samme jobb, eller som våres svenske instruktører sier "Vardens besta shitjobb".
Det som er sikkert er at Northport har noen tøffe og vanskelige dager forran seg. Jeg skal på jobb i morgen ettermiddag og håper inderlig at jeg ikke kommer til en "kaos" flyplass der alle DY flighter er forsinket. Er ikke bare bare å overta med så mange uerfarne folk.

Får ønske mine arbeidskollegaer lykke til :smile2

Synd å miste jobben... men helt ærlig tror ikke det er noen som går arbeidsledige lenge... tross alt ikke verdens værste land å være uten jobb i for tiden, vil du ha jobb så får du jobb raskt.... vis ikke ja da trenger det ikke komenteres :)

Men som tidligere sagt her, SA skal være stolte over jobben de har gjordt. Jeg har reist over OSL en del og det har vært ingen ting å utsette på dem når jeg har flydd med DY, så ikke gråt heller se på dere som flinke for den jobben dere har gjordt og se fremover heller :) :)

det er alltid trist når man mister jobben - believe me, I know! At Northport overtar NAS tror jeg har alt å gjøre med pris, og ingenting å gjøre med folkene i SA. At Northport - fremgår det -ansatte så få med erfaring tror jeg kan bli en utfordring... Glad jeg ikke skal fly DY eller AY fra OSL den kommende uken....

Er bare å ønske dere nye i Northport lykke til imorgen og uka som kommer, det kommer sikkert til å bli litt tøft. Det er ikke deres feil at Norwegian sa opp kontrakten med SA. Men finner det litt rart at Proffice baserer seg nesten bare på uerfarne ansatte, men det har de sikkert sine grunner til. Det er klart de da unngår uvaner fra de som har jobbet i SA, men uansett tror jeg de kunne fått noen bra folk hvis de hadde ordentlig lyst til det. Virker nesten litt som at de ikke ville ha SA folk i det hele tatt, uten at jeg kan si det for sikkert.

Blir uansett spennende å se hvordan det går, og om de i Northport får bra villkår i jobben. Ellers så kan det bli kraftig gjennomtrekk i firmaet og det er aldri positivt, men uansett lykke til.

Originally posted by CK

det er alltid trist når man mister jobben - believe me, I know! At Northport overtar NAS tror jeg har alt å gjøre med pris, og ingenting å gjøre med folkene i SA. At Northport - fremgår det -ansatte så få med erfaring tror jeg kan bli en utfordring... Glad jeg ikke skal fly DY eller AY fra OSL den kommende uken....

Du kan trygt reise med AY, vi har ikke handling for dem ;)

Tror nok at personene på gate skal klare dette jeg! Bare det ikke blir data brudd! Jeg skal jobe som ramp worker og vi skal nok klare å lose og laste på 25 minuter!

Hvorfor sendte DY mail fra FBU til Duty Officer's på OSL 27SEP og skrøyt av Gate, Innsjekk og !!Ramp!! hvis det er så forbanna lei at de mangler utstyr?

Søkk upp? - I think so..

Og status nå på morgenen er at Northport fikk ut sitt første fly 48 min etter rutetid, og samtlige fly har en delay på opp mot 30 min. Lykke til utover dagen:lol:

Det ser jo ikke helt bra ut dette her, men vi vet jo ikke om alt er Northports problemer...
men en punktlighet på 29 % er vel ikke noe å skryte av....(klokken 1352)
Og søndagsrushet kommer vel ikke før i ettermiddag

Men for å være 1. dagen er det jo ikke helt forferdelig. Tar nok ikke mange dagene før det går seg til.

Var innom på OSL ved 13:30 tiden og da var ALLE Norwegian sine avganger i rute ut av Oslo... Smilende i nye uniformer stod de ansatte og sjekket inn DY sine passasjerer...

Rampen:
Du rapporterer om Northport sine forsinkelser. Har du fått med deg SA sine forsinkelser?? Første BA, KLM og AF, som alle stod på OSL i natt, var forsinket ut. BA 20 min, AF 12 min og KL 16 min. BA 763 litt senere på dagen var hele 50 min forsinket. Og med så mye flinke og erfarne folk som tydeligvis jobber i SA så skulle det jo være omtrent umulig å forsinke disse flyene. Hva skyldtes disse forsinkelsene? Begynte man for sent å laste flyene? For lite folk på jobb? Problemer med å finne utstyr (som funket)? Eller var det andre forhold som dårlig vær eller lignende?:huh:

Originally posted by Balle Chlorin

Rampen:
Du rapporterer om Northport sine forsinkelser. Har du fått med deg SA sine forsinkelser?? Første BA, KLM og AF, som alle stod på OSL i natt, var forsinket ut. BA 20 min, AF 12 min og KL 16 min. BA 763 litt senere på dagen var hele 50 min forsinket. Og med så mye flinke og erfarne folk som tydeligvis jobber i SA så skulle det jo være omtrent umulig å forsinke disse flyene. Hva skyldtes disse forsinkelsene? Begynte man for sent å laste flyene? For lite folk på jobb? Problemer med å finne utstyr (som funket)? Eller var det andre forhold som dårlig vær eller lignende?:huh:

Veldig enkel forklaring, disse flyene har altid slot og går så å si aldri på rute og det skyldes sjeldent Servisair.

Laurenz

Nå er det slot på innland idag og da og kan medvirke noe til stygge tall :)

Noen selskaper bruker jo gummiklokker og da, og da vil jo ikke forsinkelser vises i sååå stor grad :colgate:

Ser ikke haaploest ut. Det vil alltid vaere noen innkjoeringsproblemer og hvis det er bagasjebaand- og ATC-troebbel i tillegg, vil det fort se verre ut enn det egentlig er. Og soendag morgen er det vel ikke noen innlandsfly heller, saa her snakker vi kanskje ATC soerover? Regner med at C172 og Mountain Dew kan komme med en stemningsrapport naar de kommer fra jobb ..

Hehe....steike....stakkars nyansatte......her vanker det kjeft og mas fra alle vinkler....

Flere av dem sliter med å kjøre til og fra broene i øyeblikket.....

Men, etter noen dager løsner vel dette og.....Synes vitterlig å huske at SA slet like mye den gangen som de startet her oppe...

Men, hold ut Northport!

:o

Originally posted by ENGM RAMP

Hehe....steike....stakkars nyansatte......her vanker det kjeft og mas fra alle vinkler....

Flere av dem sliter med å kjøre til og fra broene i øyeblikket.....

Men, etter noen dager løsner vel dette og.....Synes vitterlig å huske at SA slet like mye den gangen som de startet her oppe...

Men, hold ut Northport!

:o

Kan ikke regne med noe annet. Syns synd på de som har blitt kastet ut i dette, det er ingen enkel oppgave å ta over noe så stort. Etter hva jeg har forstått er det også mye som har kommet på plass i siste liten, det gjør det ikke lettere. Det er litt av en ildprøve de har fått. Men med hjelp fra Finland og Sverige mangler det vil ikke på folk. De vil ta noen uker om ikke måneder før vi får vite hva NorthPort står for.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by Balle Chlorin

Rampen:

Hvor vil du hen egentlig? Jeg sendte mitt innlegg tidlig i dag tidlig, henviste til BARE dy avganger som det var 3 stk så tidlig. Og DU henviser til BA,KLM,AF som alle hadde slottider, noe du kanskje vet siden du skjelden er ute av pauserommet og får med det meste der eller som kordinator. Og siden alle dine koleger er veldig nyskjerrig på hvordan det nye selskapet klarer brasene i dag, er du selvoppatt som vanlig og rakker ned på de andre som har meninger om ting.

Back