Takk Norwegian!

laurenz

ScanFlyer Gold
Samarbeidet mellom Servisair er Norwegian er snart historie, det er kakene vi fikk også. Det smakte godt!

Hilsen,
Laurenz

Attachments

• kaka.jpg
    kaka.jpg
    62.9 KB · Views: 17
Servisair har vel vært en viktig bidragsfaktor i oppstarten av suksessen Norwegian...:D

Kl 00.01 i natt tar Northport over all handlingen for NAS på Gardermoen. Den kaken har en stor bismak, hadde ikke ville smakt på den, heller sendt den i retur der den kom ifra. Over 200 er oppsagt, 150 til har fått store reduserte stillinger i SA. Voksne som har små barn, familier som har stått på for at NAS skulle få suksess blir sendt i ledighetskø. Det nye selskapet har bevist ikke ville tatt inn noen av de som nå blir ledige. Lykkes ikke Northport fra dag en, kan dette bety katastrofe for NAS, for er det noe flypassasjerer kan er det å glemme. Da vil SAS streikene, kanseleringer bli glemt, folk vil svikte NAS og rømme tilbake til SAS. Jeg håper NAS får en på "trynet" med dette skiftet.

Originally posted by ENGM RAMP

:o

Here we go again,

Rampen, hva tror du kan være årsaken til at NAX har byttet handlingagent a?

Årsaken er at Bjørn Kjos vil spare mest mulig penger, for å få mere igjen i kassen den dagen han trekker seg ut av selskapet.. Men du mener sikkert at SA har gjort en elendig jobb:wow:

Originally posted by rampen

Originally posted by ENGM RAMP

:o

Here we go again,

Rampen, hva tror du kan være årsaken til at NAX har byttet handlingagent a?

Årsaken er at Bjørn Kjos vil spare mest mulig penger, for å få mere igjen i kassen den dagen han trekker seg ut av selskapet.. Men du mener sikkert at SA har gjort en elendig jobb:wow:

Ett selskap vil alltid velge den underleverandøren som gjør en best jobb når man ser på pris og kvallitet. Når du nå furter fordi Northport tydeligvis leverte ett bedre anbud enn SA får deg til å virke som en furten unge som er misfornøyd med julegavene.

Fordi man har gjort en bra jobb betyr ikke det at man automatisk får fornyet kontrakten, det er ikke slik det fungerer!

Vel Rampen, jeg har vel forsåvidt ikke insinuert verken det ene eller det andre, men siden du fyrer oppunder.....

Pris er jo en ting, hvor man som lavprisselskap har sykt sterkt fokus på inntjening og besparing, og siden du selv og nevner det, kanskje NAX ikke HAR vært fornøyd med deler av tjenesten som SA har levert, skal man så bare leve med det og kjøre på videre for samvittighetsskyld?

Det høres sikkert knallhardt og arrogant ut, men nei, det er jo nettopp slik det må fungere, om man i det hele tatt skal overleve som lavprisselskap.

Fra min stilling har jeg nå selv ymse erfaringer med SA. Jeg har og mange gode venner og kjente der, som både står på dag & natt for å få ting til, men jaggu meg, jeg har og PLENTY med erfaringer hvor jeg har blitt satt i en skikkelig katteknipe nettopp fordi de IKKE har gjort som vi har blitt enige om. Hvilket forøvrig OG skjer i de andre selskapene med jevne mellomrom. Det er bare blitt mere synlig her med DY & SA når de nå nettopp skifter agent....

Kanskje lederne i SA burde tatt det mere innover seg og sagt "Javel, vi har kanskje ikke gjort god nok jobb?" En grunn er det nok til skiftet i morgen, IKKE BARE økonomien...

Originally posted by rampen

Kl 00.01 i natt tar Northport over all handlingen for NAS på Gardermoen. Den kaken har en stor bismak, hadde ikke ville smakt på den, heller sendt den i retur der den kom ifra. Over 200 er oppsagt, 150 til har fått store reduserte stillinger i SA. Voksne som har små barn, familier som har stått på for at NAS skulle få suksess blir sendt i ledighetskø. Det nye selskapet har bevist ikke ville tatt inn noen av de som nå blir ledige. Lykkes ikke Northport fra dag en, kan dette bety katastrofe for NAS, for er det noe flypassasjerer kan er det å glemme. Da vil SAS streikene, kanseleringer bli glemt, folk vil svikte NAS og rømme tilbake til SAS. Jeg håper NAS får en på "trynet" med dette skiftet.

Tenkte jeg skulle komme med no positivt her og håpet at ingen ville begynne med sånt mas igjen. Saken er avgjort og her finnes det flere parter å skylde på. Vi som ansatte har gjort en bra jobb og det kan og skal vi være stolte av. Sånn er det med den saken og ferdig med det. Kaken smakte god og det gjorde og pølsene vi fikk her om dagen!

Hilsen,
Laurenz

Du oppfører deg som en liten borteskjemt drittunge Rampen. "Voksne med familie og barn mister jobben", sier du. For å snu litt på det: Når NAS inngikk avtale med SA så var det kanskje mange voksne med familie og barn uten jobb som plutselig fikk seg jobb. Det er ikke NAS sin oppgave å drive sosialkontor og sysselsette flest mulig. NAS sin oppgave, og Servisair sin oppgave, er å tjene penger. For å tjene penger inngår de kontrakter. Kontraktene kan sies opp. Selvfølgelig er det synd for alle de i SA som mister jobben nå. Men de som mister jobben hadde helle ikke jobb i SA FØR NAS inngikk avtale med dem. Tror ikke det er mange som kommer til å inngå avtale med SA hvis konsekvensen blir at man blir sabotert, saksøkt og utsatt for all verdens vrede den dagen man sier opp kontrakten. Northport har heller ingen plikt til å ansette folk fra SA. Hvis de mener at folk som nå jobber i SA er de beste man kan få tak i til å kjøre bag fram og tilbake, og laste dem inn i flyene, hadde de selvfølgelig ansatt dem. Men siden man ikke akkurat trenger veldig mye utdannelse og skole for å utføre en såpass enkel jobb, anser de det sikkert som mer fornuftig å få inn friskt blod uten gamle vaner (og uvaner...?) Det er (desverre?) sånn det fungerer i ett fritt marked. Hvis ikke det passer deg får du heller flytte til et gjennomregulert land som f. eks. Nord-Korea. Der blir de fleste kontrakter inngått på livstid. De har sikre jobber. Aberet er at de som ikke gjør som de får beskjed om blir drept. De lever i stor fattigdom. De får ikke lov å reise hvor de vil. Men sikre jobber har de.

rampen, jeg skjønner godt at det er bittert å miste DY, og jeg er faktisk også enig i at det ikke virker spesielt pent gjort av DY å forlenge kontrakten med noen få måneder under påskudd av forhandlinger for så å annonsere at Northport får anbudet straks denne midlertidige kontrakten med SA er signert.

MEN; Dette er en del av gamet -som handlingagent vinner man anbud, og man taper anbud. Jeg føler med de som mister jobben, men jobber du i en bedrift som utelukkende lever av eksterne kunder, VET du at jobben din avhenger av at bedriften klarer å hanke inn kunder. Jeg er lei meg for det, sånn er det bare. Det at LFF (Tenk at jeg også i sin tid betalte kontingent til den organisasjonen!) gikk krasst ut med det tøvet om å saksøke DY og whatnot, bidro uten tvil til at Proffice hadde betenkeligheter med å ansette SA'ere -og jeg har ingen problemer med å forstå dem! Ikke er det vel spesielt interessant å ansette folk som i utganspunktet virker å ha en fiendtlig holdning til sin eventuelle nye arbeidsgiver, og man er SVÆRT forsiktig med å gjøre noe som (av LFF) kan oppfattes som virksomhetsoverdragelse, altså at en større masse arbeistagere flytter over "på lasset".

Det sagt, er ordet "kvalitet" nevnt et par ganger i tråden. rampen, jeg tror nok DY stort sett har grunn til å være fornøyd med kvaliteten dere har levert. Faktisk syns jeg dere skal være stolte av dere selv dersom dere med hånden på hjertet kan si at dere har levert varene! Og Someone, jeg tror ikke et øyeblikk på at kvalitet teller særlig mye i en forhandlingssituasjon. Der er det pris og atter pris som avgjør. Kontraktør ber om de og de tjenestene, og handlingagenten sier at ; jada, det skal vi ordne. Eksempelvis tror jeg ikke hverken Icelandair eller Sterling hadde noe å utsette på handlingen de fikk av SGS, likevel gikk de over til SA. Hvorfor? Pris. Dette gjelder selvfølgelig også den andre veien.

Uansett -jeg håper at alle sammen, både de som blir i SA, og de som må gå, finner seg noe nytt å gjøre. Det er en tøff situasjon til å begynne med, men enkelte finner faktisk ut at det var dette de trengte for å komme seg videre i livet. Lykke til, alle sammen! :-p

Originally posted by Balle Chlorin

Du oppfører deg som en liten borteskjemt drittunge Rampen. "Voksne med familie og barn mister jobben", sier du. For å snu litt på det: Når NAS inngikk avtale med SA så var det kanskje mange voksne med familie og barn uten jobb som plutselig fikk seg jobb. Det er ikke NAS sin oppgave å drive sosialkontor og sysselsette flest mulig. NAS sin oppgave, og Servisair sin oppgave, er å tjene penger. For å tjene penger inngår de kontrakter. Kontraktene kan sies opp. Selvfølgelig er det synd for alle de i SA som mister jobben nå. Men de som mister jobben hadde helle ikke jobb i SA FØR NAS inngikk avtale med dem. Tror ikke det er mange som kommer til å inngå avtale med SA hvis konsekvensen blir at man blir sabotert, saksøkt og utsatt for all verdens vrede den dagen man sier opp kontrakten. Northport har heller ingen plikt til å ansette folk fra SA. Hvis de mener at folk som nå jobber i SA er de beste man kan få tak i til å kjøre bag fram og tilbake, og laste dem inn i flyene, hadde de selvfølgelig ansatt dem. Men siden man ikke akkurat trenger veldig mye utdannelse og skole for å utføre en såpass enkel jobb, anser de det sikkert som mer fornuftig å få inn friskt blod uten gamle vaner (og uvaner...?) Det er (desverre?) sånn det fungerer i ett fritt marked. Hvis ikke det passer deg får du heller flytte til et gjennomregulert land som f. eks. Nord-Korea. Der blir de fleste kontrakter inngått på livstid. De har sikre jobber. Aberet er at de som ikke gjør som de får beskjed om blir drept. De lever i stor fattigdom. De får ikke lov å reise hvor de vil. Men sikre jobber har de.

Før du kommer med slik kritikk, bør du kanskje sette deg inn i de avtaler, som er gjort eller få mere fakta på bordet før du kommer med slikt. Northport har ingen plikt til å ansette folk i SA nei, tror nok at få av de som jobbet i SA ville ha job i det nye selskapet med det tilbudet de kom med heller. Men du kan neppe jobbe på flyplass, eller ha god informasjon om det som har skjedd, det er helt sikkert.

Hva er det som er galt i det jeg skriver? Når du skriver at jeg ikke kan jobbe på flyplass, tar du veldig feil. Har gjort det i over 10 år. Tror du meg ikke? På vanndispenseren på oppholdsrommet ditt trykker du på den tredje knappen ovenfra hvis du vil har max med bobler i vannet. Massasjestolen til venstre for de 2 datamaskinene hvor ansatte kan surfe på nettet er heller ikke veldig god å ligge i. Også var det veldig bra at de siste platene i taket kom på plass sist helg. Ble mye finere da.;)

Originally posted by Balle Chlorin

Hva er det som er galt i det jeg skriver? Når du skriver at jeg ikke kan jobbe på flyplass, tar du veldig feil. Har gjort det i over 10 år. Tror du meg ikke? På vanndispenseren på oppholdsrommet ditt trykker du på den tredje knappen ovenfra hvis du vil har max med bobler i vannet. Massasjestolen til venstre for de 2 datamaskinene hvor ansatte kan surfe på nettet er heller ikke veldig god å ligge i. Også var det veldig bra at de siste platene i taket kom på plass sist helg. Ble mye finere da.;)

Ganske typisk de som har jobbet der i over 10 år, de som suttret mest og har gjort minst. De som måtte gå ned 10% stilling, som ikke tenkte på de som måtte gå og som fikk sørget for at noen måtte ned ytterligere i stilling for å berge eget skinn for å få 100% stilling. Slike folk man trenger på en arbeidsplass for å sikre god videre drift...stakkar mann som bare tenker på seg selv:lightbulb

Hva er det du snakker om Rampen?? At folk i 100% stillinger har sørget for at andre har gått ned mer i stilling for at de med 100% stillinger skal få beholde sine 100% stillinger? Nå tror jeg du bør sette deg ned og puste rolig inn og ut et par ganger, gjerne i en papirpose. Hva mener du 100% ansatte har gjort for å berge sitt eget skinn, på andres bekostning??? Paranoid er en diagnose som ofte blir stilt til folk som tror at alt og alle er ute for å ta dem.....

Velkommen til virkeligheten i flybransjen. Handlingagenter er vel den grenen av bransjen som oeker mest, og det er fordi de kan tilby det kunden (flyselskapene) vil ha til en rimelig kost. Konkurransen er steinhard, og dere begynner naa aa se det som vi her borte opplever som dagligdags, nemlig rutinemessig aa skifte handlingagent naar kontraktene gaar ut.

Jeg opplevde det samme selv i ATA, da vi hadde byttet fra Servisair til Swissport. Vi hadde en agant vi var storfoernoeyd med men de tapte kontrakten til Swissport etter en hestehandel paa hoeyt nivaa.

Med unntak av ledelsen har disse selskapene heller ikke faste ansatte, alle er timeansatte, og det spekuleres ofte i aa holde folk paa et timeantall hvor det ikke er noedvendig aa gi sykeforsikring og andre benefits.

Skal man jobbe i denne bransjen idag, boer man vaere oppmerksom paa disse tingene. Hvis man ha en god og trygg jobb, boer man holde seg unna. Men er man villige til aa ta dritten og jobbe seg opp, er man garantert minst tredve solide slag paa tygga foer man klarer aa finne en jobb som baade er trygg og betaler OK. Vent litt ... sa jeg trygg?? Glem det. Finn en annen bransje.

Her var det mye bittert. Årsaken til at NAS gikk over til Northport var bl.a utstyrsparken, vi har slitt rævva av oss, vi har venta på at utstyr skal bli ledig, og det som ble ledig går knapt, NAS har vokst veldig, men SA har dessverre ikke fulgt etter, sitter med det gamle sarvet som knapt går. Jeg har på feelingen at ledelsen i 4. har holdt tilbake info til de høyere herrer i Penauille Servisair om utstyret på OSL. Det har ikke vært bra i det hele tatt, på gulvet har har gutta sagt i fra... UTSTYR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, men ingen har sett noe nytt utstyr, nå i vår kom det noe nytt, baggasjebånd type cab, for det er kos i 30 knallblåe grader om noen mnd. I det siste har vi jobba hardt for NAS, uansett hvor håpløst mange har det så har NAS kommet seg avgårde fra OSL. Jeg vil heller påstå at de vafflene og pølsene heller smaker litt bittert, kaka fra NAS var god den.

Har lest deler av AOM til Norwegian, det er nok mye som står der som ikke blir fulgt godt nok opp! Norwegian ønsker nok at PROSEDYRENE blir fulgt på bakken og i luften.

Back